Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant at det er mistenksomt, men kan du på juridisk grunnlag straffast meir fordi ein ikkje vil gi tilgang til nokon filer som potensielt kan inneholde ulovlig nedlasta materiale? Isåfall er det idiotisk.

 

Er du mistenkt, så har politiet lov til å beslaglegge maskin. Er det ikke ille nok å miste datamaskinen/maskinene?

 

Hva om mann kommer over en spillefilm på youtube som ligger der ulovlig, skal en da bli tatt?

 

Er det nå en skal forlange å vite hva som er lagret om en selv i DLD? for vi har vel rett på å vite det? Jeg ønsker infoen i fysisk form, takk. GL & HF

 

Youtube er fritatt, og det er Youtubes ansvar å passe på at ulovlige ting ikke ligger der.

Lenke til kommentar

Hva mener du med det? Det gjelder alt man laster ned som man ikke betaler for, med unntak av det som ligger ute gratis på Youtube feks.

 

Så da skal Amerikanske selskaper begynne å saksøke Nordmenn da, er det, det du sier?

 

Jeg regner med det blir mer trafikk på diverse VPN og Seedbokser fremover. :)

 

 

Slik skremselpropaganda som beslag i PC skremmer meg overhodet ikke, meg får dem ikke tatt uansett.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Så da skal Amerikanske selskaper begynne å saksøke Nordmenn da, er det, det du sier?

 

Jeg regner med det blir mer trafikk på diverse VPN og Seedbokser fremover. :)

 

Ja, amerikanske selskaper ansetter advokater for å saksøke nordmenn. Men vi blir selvfølgelig dømt etter norske lover.

 

Noe lignende har skjedd i Sverige, men ikke mot menigmann men mot TPB folkene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med det? Det gjelder alt man laster ned som man ikke betaler for, med unntak av det som ligger ute gratis på Youtube feks.

Er mye ulovlig som ligger ute på Youtube også, men de kan kanskje ikke se at man har sett på det?

 

For er det bare torrents private aktører kan overvåke, eller gjelder dette alt som kan lastes ned eller streames?

 

 

og hvor stor sjangse er det for at dette blir vedtatt? noe jeg VIRKELIG ikke håper på da jeg må fikse VPN osv

 

jeg kjøper alt jeg laster ned siden når lommeboken er full og tiden er klar som er verdt penger

Blir nok vedtatt, med tanke på at det er en flertallsregjering. Dog merkelig at SV ikke protesterer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er mye ulovlig som ligger ute på Youtube også, men de kan kanskje ikke se at man har sett på det?

 

For er det bare torrents private aktører kan overvåke, eller gjelder dette alt som kan lastes ned eller streames?

 

 

Blir nok vedtatt, med tanke på at det er en flertallsregjering. Dog merkelig at SV ikke protesterer.

 

Det er nevnt fra hun i AP som utformer loven at Youtube er unntatt, sammen med enkelte andre sider. Det er Youtubes ansvar hva som står på deres sider, og vi kan ikke lastes for å ha sett noe på youtube.

 

Det er også en forskjell, mellom å streame noe å se det engang, og det å laste ned noe og laste det opp og også eie varer fysisk på hardisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nevnt fra hun i AP som utformer loven at Youtube er unntatt, sammen med enkelte andre sider. Det er Youtubes ansvar hva som står på deres sider, og vi kan ikke lastes for å ha sett noe på youtube.

 

Det er også en forskjell, mellom å streame noe å se det engang, og det å laste ned noe og laste det opp og også eie varer fysisk på hardisk.

Hmm, ok. Men, det man ser på Youtube lastes vel strengt tatt også ned, og det er jo mulig å lagre videoen som en fil på maskinen. Merkelig at ikke Youtube blir bøtlagt til konkursens rand om de har alt ansvaret. Endret av LucarioX
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Samme her. Mange-til-mange deling er for farlig, da en ikke vet hvem andre som ser på. Alternative teknologier som skytjenester og irc er bedre, hvor det er 1-til-1.
Har du ikke hørt om VPN eller Seedbox?

 

VPN blir for sakte for meg, og bittorrent har jeg aldri hatt sansen for. For offentlig, og sårbart. Hvis det en sjelden gang deles noe lovlig & interessant via bittorrent, kan jeg finne på å laste ned og dele videre.

 

Og når en før kunne stole på at politiet ikke tok inn fildelingssaker, da de hadde strafferamme på mindre enn 3 år (grensen for utlevering av id). Nå er det bare private selskapers argument ovenfor en dommer som gjelder.

Endret av BullUrge
Lenke til kommentar

Vet noen om dette også vil påvirke private trackere?

I utgangspunktet virker det som om teknikken som er brukt hittil er å henge seg på torrents fra TPB osv.

 

Har man ikke tilgang til .torrent'ene/trackerne er eneste mulighet å fange opp nettverkstrafikk hos ISPen. Virker ikke som om lovforslaget har nevnt noe slik (enda)?

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Vet noen om dette også vil påvirke private trackere?

I utgangspunktet virker det som om teknikken som er brukt hittil er å henge seg på torrents fra TPB osv.

 

Har man ikke tilgang til .torrent'ene/trackerne eneste mulighet å fange opp nettverkstrafikk hos ISPen. Virker ikke som om lovforslaget har nevnt noe slik (enda)?

 

De store sidene som PassThePopcorn, BTN osv er det jo ikke akkurat bare å joine, og private trackere har jo flere brukere av seedboxer, så jeg vil tippe fangsten er større på TBP, og att de vil holde seg der.

 

Og det hjelper vel ikke å fange opp nettverkstrafikken hos ISP'n, hvis man laster ned via FTP, da denne trafikken kun vil vises som trafikk, og ikkebnoe annet.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

De store sidene som PassThePopcorn, BTN osv er det jo ikke akkurat bare å joine

Bransjen klarer om de vil, men jeg har ikke hørt om noen slike tilfeller enda. Eneste er på ISP-nivå (UK).

 

Og det hjelper vel ikke å fange opp nettverkstrafikken hos ISP'n, hvis man laster ned via FTP, da denne trafikken kun vil vises som trafikk, og ikkebnoe annet.

Snakker åpenbart om at du laster ned på din egen IP, hvis ikke er det jo selvsagt ikke noe å diskutere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...