Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Veggene mine er fylt til taket med spill, filmer og cder. Det er tydelig at de som støtter slike lovforslag ikke er i denne situasjonen men nøyer seg med en random hotel cæsar episode i ny og ne. Loven blir umulig å håndheve siden samtlige personer i befolkningen med pc plutselig er kriminelle. Alle i politiet under 50 må få sparken pga kriminelt rulleblad osv. Salget av underholdningsprodukter vil synke gjennom gulvet og veldig få i bransjene vil overleve. Vi sitter igjen med NRK og Justin Bieber . Er det dette vi vil? Nei

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke jeg som Netflix-kunde sjå en film ( f.eks Bad Boys 2) på Netflix og deretter laste den ned fordi jeg vil sjå den på bilturen til Oslo, og jeg har bare den muligheten pga. jeg ikke har internett i bilen ? jeg har allerede betalt for Netflix der eg har muligheten til å sjå filmen, berre eg nyter filmen på eit anna medium, er ikke det lovlig så veit ikke jeg

Lenke til kommentar
Det er ikke å stjele, de som la det utt har tilgang til filmen og har fjernet en sperre. Hva folk gjør med ting de har kjøpt har ikke andre noe med.Så lenge det ikke selges videre så er det i prinsippet helt greit.Informasjonen ligger allerede ute på nett.Dersom bransjen selv hadde vært like flinke til å tilby god nettlasting så hadde det vært noe annet.
Det er tross alt begrenset til eget bruk :) Men alternativt tilbud skulle selvfølgelig vært bedre, ingen tvil om det

 

Så hvis man kjøper en telefon, så er det ikke lov å la andre se på den, eller se en film som du har kjøpt og lagt inn på den. Er det ulovlig. Og er ikke skolene store kriminelle som viser copyright beskyttet materiale fra youtube til elevene, Youtube er jo bare i seg selv en gigantisk piratside som er "lovlig". De burde jo begynne med de som driver åpent med streaming av pirat innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare én ting å gjøre - og det er å stemme Piratpartiet i 2013!

I år kommer til å bli første året jeg stemmer, og faktist føle jeg gjør en nytte. Demokratiet/Kverulatiet i Norge trenger ikke mange representanter fra et annet parti til å si nei før det blir umulig å gjennomføre noe i dette landet. Det er derfor ingenting skjer, og det som skjer tar jævla lang tid og koster milliarder mer enn hva nabolands løsninger gjør

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lovene om opphavsrett er latterlige. Hvorfor skal et firma kunne leve på en manns oppfinnelse/verk i 70 år etter hans død? Hensikten med loven er jo å kompensere opphavsmann og oppfordre til innovasjon. Hadde det vært så galt om f.eks. Windows XP ble gratis 7år etter at det ble sluppet? Microsoft ville neppe gått konken.

 

Jeg hadde ikke hatt noe imot å betale for å laste ned fra TPB. Det som er genialt med TPB er ikke at det er gratis men at du faktisk kan få tak på nye og populære saker med engang de kommer, god fart og godt utvalg. Jeg har f.eks. en haug av spill liggende på dvd som jeg aldri har brukt fordi jeg ikke har dvd-spiller, jeg bare laster ned spillet og hiver inn keyen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://falkvinge.net/2013/02/07/court-of-human-rights-convictions-for-file-sharing-violates-human-rights/

 

"The European Court of Human Rights has declared that the copyright monopoly stands in direct conflict with fundamental Human Rights, as defined in the European Union and elsewhere. This means that as of today, nobody sharing culture in the EU may be convicted just for breaking the copyright monopoly law; the bar for convicting was raised considerably. This can be expected to have far-reaching implications, not just judicially, but in confirming that the copyright monopoly stands at odds with human rights."

 

Så tviler på at dette kommer til å gjøre noe forskjell fra dagens tilstander uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom ISPene utleverer opplysninger og varsler samtidig har man nok ganske god tid på seg til å "rydde opp" og nuke harddiskene sine. Åpne wlanet sitt og se dum ut.

 

Hvis man er litt ekstra tøff i trynet kan man jo kryptere hele driten og nekte å utlevere nøklene med begrunnelsen at man har rett til å ikke inkriminere seg selv eller familie. Tviler på at man kan bli dømt for fildeling på indisier. Eventuelt beslaglagt utstyr kan man imidlertid se langt etter vil jeg tro.

 

Den første løsningen er nok å foretrekke. Nuke alle disker og vær svært behjelpelig dersom onkel skulle banke på døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lovene om opphavsrett er latterlige. Hvorfor skal et firma kunne leve på en manns oppfinnelse/verk i 70 år etter hans død? Hensikten med loven er jo å kompensere opphavsmann og oppfordre til innovasjon.

 

Dette var et område loven virkelig burde tatt opp, og er virkelig skuffet over at den uteble. Forresten, oppfinnelser er kun dekket i 20 år fra starten av. Dette er åndsverk, såkalte unike produkter skapt av menneske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så hvis man kjøper en telefon, så er det ikke lov å la andre se på den, eller se en film som du har kjøpt og lagt inn på den. Er det ulovlig. Og er ikke skolene store kriminelle som viser copyright beskyttet materiale fra youtube til elevene, Youtube er jo bare i seg selv en gigantisk piratside som er "lovlig". De burde jo begynne med de som driver åpent med streaming av pirat innhold.

 

Hvordan du sammenlikner eksempler er jo mange. Hvis du produserer en telefon vil du ikke at andre skal få tak i den gratis? Selvfølgelig er det også mange andre en nettpirater ute i verden....

Endret av otl
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor "mye" av en fil som må lastes opp før det er ett "lovbrudd". Om en film er på 2 GB, og man har lastet opp ca 500 MB, er det da ett lovbrudd eller ikke? :) Kan skje det holder det med 0.1kb?

 

Eller hvordan kan man bevise at det er den riktige filen om man ikke får alt? Eller om filen har feil "navn"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snart må vi ha sensorer over tven/pcn slik at de kan scanne antall personer som ser på. Hvis det er to personer der så slår filmen seg av og det kommer opp ett felt hvor du fyller inn kredittkort for å betale for seer nr.2 . Du hadde jo tross alt bare betalt for EN kopi. Hvis du prøver å dekke til sensorene så vil ingenting vises, bare en feilmelding. Denne løsningen kan jeg se for meg at vi får tredd nedover hodet om noen år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...