Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Selv Netflix med MediaHint er ikke godt nok, altfor gamle utgivelser. Får de utgivelsene maks 2 timer etter de har blitt vist første gang offentlig, så vil nok sjørøverkopieringen minske drastisk også på film. Dessuten må det blir godt støttet på alle plattformer, også Linux.

 

Det er nettopp det som er et stort problem. Tilbudene mangler. Forstår meg ikke på det egentlig, for de kunne hatt drøssevis med kunder og tjent gode penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som laster ned er de som kjøper mest filmer

Dette lovforslaget vil bare føre til mindre salg, bare som protest

 

Jeg kommer til å fortdette å laste ned og tar de PCn min knuser jeg all vinduer i sentrum og får dermed gratis kost og losji, for uten PC har jeg ikke noe å gjøre uansett

 

Hvorfor skal du kjøpe filmen da egentlig? Selv vet jeg at dette ikke stemmer. De som laster ned spill, går ikke ut å kjøper spillet, ikke neste heller hvis en har muligheten til å laste ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva mener du med det? Det gjelder alt man laster ned som man ikke betaler for, med unntak av det som ligger ute gratis på Youtube feks.
Så da skal Amerikanske selskaper begynne å saksøke Nordmenn da, er det, det du sier?Jeg regner med det blir mer trafikk på diverse VPN og Seedbokser fremover. :)Slik skremselpropaganda som beslag i PC skremmer meg overhodet ikke, meg får dem ikke tatt uansett.

Når det gjelder amerikanske selskaper så må de gå til politiet og anmelde forholdet.

Er en helt annen sak å saksøke noen og kreve erstatning i norge en usa. I norge brukes straffeloven mye mer.

 

Her er slik dette vil virke, none begynner å fiske, typisk på piratebay, de søker etter de mest populære verkene oppdragsgiver har rettigheter på og merker seg IP til alle som seeder, strengt tatt er ett treff nok men regner med de ønsker flere, er en fare for at verket blir slettet osv.

Så filterer de IP så de plukker ut de relevante, er det en skole eller annet så vil de behandle det andeledes, sansyligvis forlange blokering.

 

Etter dette går de til ISP og forlanger eier av IP, så anmelder de forholdet.

Her er punkt 1) de kan ikke komme med en bunke på 50.000 anmelderser, de kommer til å velge noen, fokus på de store men også noen små for å spre frykt.

2) politiet kommer til å aksjonere i alle fall i starten, problem de beslaglegger pcen.

(har du en starsonær og en laptop tar de den starsonære, si at laptopen er dama si, det funker trolig, var i et firma som fikk razia)

så sjekker de pcen etter fila, ikke en veldig grundig sjekk men er lang backlog så det tar nok noen uker, måneder i værste fall.

3) finner de ikke de relevante filene går du fri, nei den 1GB torent mappa og de 4*3GB diskene spiller ingen rolle, du vil hevde å ha kopiert dette fra en venn, som er en helt annen sak og ikke noe de bryr seg om.

 

Worst case får du en bot, sammelign det med å kjøre for fort.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi sitter igjen med NRK og Justin Bieber . Er det dette vi vil? Nei

Samme fanken, de som er yngre enn noen-og-tjue blir ikke eksponert for noe bedre enn Bieber likevel, så det vil vel neppe være noe bra som slår igjennom framover. Ønsker jeg meg musikk kan jeg lage den sjæl. Ikke får piratene stjele den av meg med mindre jeg frivillig deler den, og ikke trenger jeg å forholde meg til plateselskapene som pusher dårlig kvalitet. Liker forøvrig hverken lovforslaget, Piratpartiet eller pirater.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det er da fælt til mange Amerikanske lover vi skal ta etter da, Norge? Gi bort opplysninger til private aktører i utlandet, osv. Snart kan man bli totalovervåket og tatt når som helst.

 

Først DLD nå det her.. Frem med Piratpartiet i Norge også!!!

 

http://thepiratebay....h264-SimonKlose

 

Akkurat det der bekymrer meg også. Det er en påtagende hang til å dilte etter USA ikke bare i Norge, men i hele Europa.

 

Det går kaldt nedover ryggen min når politikerne er så lite kritiske til å overlate deler av etterforskningen til de private.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om jeg leier meg en seedbox, og bruker den til å laste+seede fra både public og private trackers. Så kjører jeg VPN hjemmfra og inn på den boksen, og laster alt hjem gjennom den tunnellen. Eventuellt med FTP+SSH eller lignende, der FTP server settes opp til å auto-delete alt av logger.

 

Da vil det ikke finnes noen som helst referanser til min ip-adresse i torrent nettverkene.

En liten hake, seedbox leverandøren kan få beskjed om å utlevere identifikasjon og ip-adresse til den som har leid boksen.

 

Hva så om det er ett firma som har leid boksen ? NUF, LTD eller lignende, og det firmaet består av 10-20 "venner" som har spleiset på seed-boksen. Hvordan skal de da klare å ta riktig person ?

....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelige krav til bra strømmingstjeneste:

 

* Ha de nyeste filmene tilgjengelig med EN gang de er tilgjengelige på DVD/Blu-Ray.

 

* Full HD.

 

* Ha de aller fleste serier tilgjengelige permanent,

ikke fjerne de etter det har gått en viss periode.

 

Skjønner at en tjeneste ikke kan ha ALLE serier og filmer,

men det burde vært mulig å samle alt du kan finne av serier og filmer under to tjenester!

Lenke til kommentar

Jeg har stemt hver eneste gang det har vært valg siden jeg først kunne avlegge stemme i 1999 og har alltid vært plaget av valgets kvaler. Jeg har stemt SV, Høyre, FRP, og to ganger Arbeiderpartiet. Jeg kan aldri igjen tenke meg å stemme noen av disse partiene når jeg ser den pseudo-pragmatiske tilnærmingen de har til viktige spørsmål som ytringsfrihet og personsikkerhet. Jeg fant heller ingen frynsepartier jeg synes jeg kunne stemme på... inntil nå. Piratpartiet ønsker mer direkte demokrati og å beskytte grunnloven vår. Det var en fundamentalt god idé i 1814. At den ikke skulle være god nok i 2013 er bullshit. Og at vi skulle forandre grunnloven vår for å tekkes mektige amerikanske lobbyer som ikke forstår sitt eget beste og hvetfall ikke er ute etter vårt beste... vel... det er totalt uakspetabelt. Det verste er at de forsøker å snike seg rundt grunnloven vår.

 

Vi er iferd med å bevege oss bakover i tid og følge KINA som eksempel på hvordan internett skal fungere. Det er faen meg helt latterlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...