Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke engang bittorrent-klient installert på maskinen(e) mine lengre.

 

Det er vel du ikke alene om. Men å stå for et prinsipp er en annen ting.. Vil du at hvem som helst kan gå inn å kontrollere hva du laster ned på nettet? NB. Nettleseren laster faktisk ned og opp data fra sider du sitter å leser på. I tillegg kan du ha i bakhodet at folk flest tenker: "Lettere å få tilgivelse enn tillatelse" til å gjøre som de vil med informasjonen de sitter på om deg. En annen ting. Bittorrent er ikke det eneste de kommer til å overvåke. Alt skal overvåkes.

Lenke til kommentar

Tviler på at Politiet kommer stormende opp på rommet mitt for å granske filene mine i ekte KimdotCom stil.

 

Om eg blir gransket så skal eg nok klare å ta ein skikkelig sletting av harddiskene mine ;)

 

Det som skjer er jo at de beslaglegger dataen din. Du har ikke noen data, politiet bruker månedvis år på å undersøke dataen din, ta den ifra hverandre osv.

 

Jeg trodde det var uhensiktsmessig å gjøre hele det norske folk til "kriminelle". Noe av grunnen til at feks alkohol/tobakk er lov, er jo fordi så mange bruker det, at å gjøre alle kriminelle er en uhensiktsmessig ting/lov.

 

Derfor tror jeg aldri denne loven kan gå igjennom. Er de klar over hvor mange som laster ned musikk og film??

 

Finner jeg noe jeg virkelig liker så kjøper jeg det uansett, problem løst. Lag ordentlige filmer og musikk så skal jeg gjerne ha det på CD.

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har de fengselsplass til alle som driver med "ulovlig" nedlasting, hvis de skal gå etter ALLE som driver med det i Norge?

 

Jaja, men når man ser hvordan innsatte har det i fengsel, så er det vel ikke så aller verst og havne i fengsel. Er jo mer som et hotell i kvalitet også. Det er jo folk som har dårligere levevilkår enn de som sitter i fengsel også... :O

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På ingen måte. Om jeg satt på rettighetene til materiale ute på fildelingssiter ville jeg vært kjempestolt. For meg ville det vært massiv markedsføring helt kostnadsfritt. Og tusenvis av nye mennesker hadde fått anledning til å bli kjent med feks min musikk. Og pengene ville jeg glatt tjent inn på alle de som før ikke kjente til meg som nå blir faste konsertgjengere.

 

Var det slik at jeg skrev softsware ville jeg også vært glad. For når mange nok bruker min software og lærer seg den så øker sjansen for at det kan bli en bransjestandard over tid. Og alle disse unge menneskene som laster ned min programvare blir en dag voksen og skal ut i jobb. Da kan de alt mine software og ber arbeidsgiver om lisens. Vinn vinn for meg og mine fans.

 

Ikke alle musikere reiser rundt og holder konserter.

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har de fengselsplass til alle som driver med "ulovlig" nedlasting, hvis de skal gå etter ALLE som driver med det i Norge?

 

Jaja, men når man ser hvordan innsatte har det i fengsel, så er det vel ikke så aller verst og havne i fengsel. Er jo mer som et hotell i kvalitet også. Det er jo folk som har dårligere levevilkår enn de som sitter i fengsel også... :O

 

Jeg lukter BØTER og en ny inntekt for AP og staten.

 

Vil dei ha nokon bevis om filene på maskina er tungt krypterte? Kan dei kreve å få passordet/krypteringsnøkkelen?

 

Dersom de har ipadressen din, så beslaglegger de jo dataen din, feks på samme måte som de gjør mot pedofile. Mulig du ikke blir tatt, men politiet har jo maskinen din.

 

Jo mer du gjemmer innhold, jo lenger har de maskinen din.

 

Å gjemme innhold er jo ekstremt mistenksomt da. På samme måte som en mann som løper FRA politiet isteden for å si hei.

 

Du risikerer bare at de øker bøtene pga maskinen var vanskelig å åpne. Økt politiarbeid vil si økte bøter/fengselstraff.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Synes lovforslaget er "piss". Feilen er bransjen som presser på og unnlater/ikke klarer å produsere alternative og bra nok distribusjonsformer. Netflix, HBO, osv har definitivt noe på gang. Få en "spotify" for filmer og lastingen dør ut. Politikerne som tar dette videre har mista gangsynet. Cash is king. Det er markedet som bestemmer og så lenge distributørene ikke klarer komme med en relevant form for distribusjon, så pisser markedet på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dersom de har ipadressen din, så beslaglegger de jo dataen din, feks på samme måte som de gjør mot pedofile. Mulig du ikke blir tatt, men politiet har jo maskinen din.

 

Jo mer du gjemmer innhold, jo lenger har de maskinen din.

 

Å gjemme innhold er jo ekstremt mistenksomt da. På samme måte som en mann som løper FRA politiet isteden for å si hei.

 

Du risikerer bare at de øker bøtene pga maskinen var vanskelig å åpne. Økt politiarbeid vil si økte bøter/fengselstraff.

 

Sant at det er mistenksomt, men kan du på juridisk grunnlag straffast meir fordi ein ikkje vil gi tilgang til nokon filer som potensielt kan inneholde ulovlig nedlasta materiale? Isåfall er det idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...