Gå til innhold

Så lett kan du snart bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Her er det vel naive ungdommer som får den høyeste regningen? Litt kreativitet her, så tror jeg kulturministeren må sprøyte inn relativt mye for å ferske de so overtredelse.

Jeg tror at dette blir som en utfordring for enkelte å lage snubletråder og tåkelegge.

Jeg argumenterer fortsatt for at man kan ha is i magen og la piratvirksomheten få kulminere, som for MP3. Er det noen som laster ned musikk fortsatt i stor skala? Det kan ikke være rare greiene.

For film og annet gjelder samme forhold. Gi folket jukeboksløsninger, så trenge man ikke betale advokatene. Jeg regner med at disse er med på å hause opp dette. De lever av strid, så ...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så.. visst e er en nedlaster.. men har de kun for eget bruk.. jeg er ikke en uploader..(altså uploader ting jeg har kjøpt osv).

 

Jeg selger ikke videre, har de kun liggende på en ekstern harddisk for mitt bruk,.. er dette farlig:/?

 

Ser bare ikke hvordan dette kan være så j farlig.. GREIT det er piratkopiering. Men er det rart vi gjør det her i norge? ALT er MYE dyrere her, ALT kommer SÅ J mye senere.. er det rart..? Jeg som elsker serier og nye filmer, så er dette ikke noe jeg kan se at e kan slutte med. Norge er alt for tregt på alt. Og bare det å site og betale fler hundre kroner i mnd for å kunne se 1 episode av yndligs-serien min.. STAPPA med reklame? NEI FK TAKK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar vell ikke så lang tid før det er obligatorisk å innstallere "chips" i hodet til enkelt mennesker for å overvåke enkeltindividet for å forsikre seg at vi ikke bryter noen lover.

 

Fartsovertredelser. Uforsvarlig kjøring. Uforsvarlig søk på internett.

 

Chip som kan lese tanker? Da er vell alle ganske ille ute..

 

Tror det er flere som har tenkt på å myrde noen de virkelig ikke liker bare for tanken er en underholdning?

Lenke til kommentar

Det er ofte greit å sjekke hvordan spillet er før man bruker pengene sine på det. Noen spill gir ikke ut såkalte "demoer" slik du kan prøve spillet. Da laster du ned spillet for å teste det. Nedlastede spill har ofte mange bugs osv.. så du blir egentlig bare mer fristet til å kjøpe spillet.

 

Det er gjort undersøkelser og diverse som påvviser at flertallet av de som kjøper filmer, spill o.l er de som har lastet ned først.

 

Link?

Lenke til kommentar

Sier ikke den norske grunnloven at ingen lover kan ha tilbakevirkende kraft?

Ja, men det jeg lurer på er om loven egentlig ligger der. Dvs åndsverksloven, men at den ikke har blitt opprettholdt.

 

Så da kan den nye loven tre i kraft, og det kan ha tilbakevirkende kraft.. ikke selve loven, men den nye muligheten til å opprettholde loven som var der fra før.

Lenke til kommentar

http://m.nrk.no/arti...art_id=13977517 en liten link om nedlasting innen musikk.

og en sak hardware hadde ifjor http://www.hardware....kksalget/109358

 

Så med andre ord tapes det penger på torrent sider etter det jeg forstår ut av linkene. Jeg forstår jo at det er et problem at enkelte taper store penger. Er ikke slik at hvis en kan ha en ørliten fortjeneste via reklame på torrent trafikk, så gjelder dette absolutt alle.

Lenke til kommentar

Jeg så filmen: hansel & gretel for noen uker siden, som jeg så skal gå på norske kinoer når den er ute på plate i andre land. Filmen var så dritt at hadde jeg gått på kino og betalt nesten 100 kroner for det, hadde jeg blitt irritert. At en film skal gå på kino i norge lenge senere enn filmen er lansert på plate i andre land er så latterlig at jeg blir sint. Virker som opphavsholderne vil ha en periode med lang stabil inntekt på en film lengre frem i tid på ett produkt enn at "alle" har sett den etter 2 måneder.

 

Når det gjelder loven blir det det samme som Peter Sunde og gutta siterte på filmen : TPB - AFK, Internett er nå dødt. Internett som kjent i dag vil bli regulert, og det er bare ett eksempel på hva organisasjoner med penger kan gjøre med politikere. Verden i dag er så korrupt og jævelig at jeg blir sint. Det kommer flere og flere saker frem hver dag som går på at politikere har brutt lover, får gaver fra selskaper verdt tusner, hvis ikke mer, politikere som var med på å vedta lover om svart arbeid lager brygge på sin hytte ved sjøen med svart betalte arbeidere. Problemet i norge i dag, etter mitt syn er nettop dette med teknologi; hvor lang tid skal det ta før det blir lansert flere kanaler hos nrk hvor det sendes noe annet enn der ingen kunne tru at nokon kunne bu. Jeg klarer ikke sette meg å se på en film på tv, det kommer reklamepauser etter kort tid, alt er gammelt og utdatert, og vi vet at det er filmer som er gode og verdt og se på, men blir ikke lansert i norge før om ett år. Det er ikke rart folk laster ned, og med de prisene som er i dag på nye filmer?! Cdon osv. Har helt ok priser på nettbutikker, men en film er noe man vil ha i dag.

 

Fuck the system xD

Lenke til kommentar
Men dette gjelder vel kun Norsk produserte ting?
Hva mener du med det? Det gjelder alt man laster ned som man ikke betaler for, med unntak av det som ligger ute gratis på Youtube feks.

 

Nå nei du. Om du hører en sang av en artist som ikke har gitt sin tillatelse til at musikken kan legges ut på YouTube, eller du ser en film, tv-serie eller annet som ligger ute på YouTube, uten rettighetshaver tillatelse - så vil du bli straffet for dette, med det nye lovverket. Ganske enkelt fordi du har fortatt en nedlasting av piratkopiert materiale, når du har streamet den fila. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...