Gå til innhold

Enda en grunn til hvorfor steam er noe dritt


Anbefalte innlegg

Jeg har hatet steam intenst siden half-life 2, og jeg trodde lenge det ikke var mulig å få enda flere grunner til å hate det. Det er innført med tvang, slettet alle spillene mine uten å spørre, nekter å godta at jeg vil laste ned spill fra andre steder, og så videre, og så videre. Det burde ikke være mulig å finne enda flere grunner til å hate steam, men der tok jeg feil, gitt.

 

Borderlands 2. Mac. Jeg kjøpte det i Mac App store uten problem. Jeg lastet det ned uten problem. Jeg installerte det uten problem. Jeg spilte det uten problem. Jeg kjøpte Mechromancer DLCen uten problem. Men å laste den ned? Ikke faen. Må ha steam først. WTF?

 

Og joda, det blir verre. For å få lastet ned og installert DLCen må jeg ha Steam. Det er ille nok i seg selv, men hvordan installerer man DLC? Jo, man installerer det i spillet man har installert. Bare det at jeg ikke har Borderlands 2 installert, ifølge Steam. Dermed kan jeg ikke laste ned DLCen likevel, uten å installere Borderlands 2 først. Det igjen vil si jeg først må slette den gamle versjonen, så jeg kan få installert Steam-versjonen.

 

Igjen: Det igjen vil si jeg først må slette hele spillet og alle savingene, så jeg kan få installert Steam-versjonen for å få spille DLCen jeg kjøpte til et spill jeg allerede har installert og har spilt en god del.

 

Jeg kødder ikke. Er det noen som tar utfordringen og våger å prøve å si meg hvordan steam er en bra ting?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette betyr at du MÅ ha kjøpt Borderlands 2 gjennom Steam.
Forklar meg hvorfor, om du kan. Når jeg allerede har spillet installert og har spilt det en god stund skal jeg da faen meg ikke være nødt til å slette hele spillet og laste det ned på nytt fra en annen tjenste for å få lov til å spille DLC!!!!!

Du klarer vel å forstå hvorfor det er jævla idiotisk?

 

Edit: Og bare i fall du lurte. Jeg fikk med nye skins til alle folkene i Mac-versjonen. Den DLCen er slettet nå, siden jeg har Steam-versjonen. Ja, du leste riktig. Jeg ble tvunget til å installere Steam-versjonen for å få spille DLC, og dermed ble jeg nødt til å slette den andre versjonen og all DLCen jeg hadde der. Ser du fortsatt ikke problemet?

 

Hvis Steam er noe dritt så gleder jeg meg til å se din reaksjon på Origin eller Uplay.

Blir som å klage på spaghetti og kjøttdeig når alternativene er sølekake og meitemarkstuing. Men det er kommet andre alternativer til Steam, Uplay og Origin men har ikke fått muligheten til å teste dem.

Jeg har ikke sagt noe som helst om Origin eller UPlay, men de har til nå ennå ikke slettet spillene mine for å tvinge meg til å installere deres versjon av det samme spillet for å få spille DLC til det. Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korfor? Fordi steam bruker ett system som skal hindre piratkopiering, selv om du bare ønsker DLCen på din utgave av Borderlands 2 så er det mange som kunne kopiert dette til heile verden gratis. Igjen er det din egen feil, til og med Mac App Store forteller at du ikkje kan bruke Steam DLC på det du har kjøpt.

 

"NOTICE: Borderlands 2 does not utilize Steam for encryption and will not work with Steam Borderlands 2 DLC."

 

https://itunes.apple...570316450?mt=12

 

 

Idiotisk? Mjaa, det kan eg vera litt enig i deg med. Hadde vert greiare om alle versjoner var kompatible med hverandre. Dette er det einaste tilfelle eg kan se for meg, at det blir litt problematisk. Men siden du har kjøpt DLC og støtta utvikleren, kan du jo likegreit bare laste det ned ulovlig fra nettet.

Endret av Eslu
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis Steam er noe dritt så gleder jeg meg til å se din reaksjon på Origin eller Uplay.

Blir som å klage på spaghetti og kjøttdeig når alternativene er sølekake og meitemarkstuing. Men det er kommet andre alternativer til Steam, Uplay og Origin men har ikke fått muligheten til å teste dem.

Litt offtopic: Hva er det Steam gjør som Origin ikke gjør?

 

 

Piratkopiering? Jeg har Borderlands 2 installert fra før og har spilt det en god stund, men Steam nekter å godta det. I hvilket univers er det helt greit at jeg blir tvunget til å slette hele spillet og all DLCen jeg har for å få lov til å spille en annen DLC? É2n eneste grunn er alt jeg ber om.

"Det er greit å trampe på forbrukeren så lenge piratkopiering blir stoppet."

Jeg er helt enig med deg, det er ingen god forklaring på hvorfor systemet er slik.

 

 

Leser du egentlig hva Eslu skriver, eller bare later du som?

Bunnpoenget her er at du selv er skyld i problemet og det er ingen grunn til å hisse seg opp på Steam.

"Det er slik det fungerer" gir ingen forklaring på hvorfor det er slik, hvorfor har vi en situasjon der et produkt kan selges for samme pris fra en annen forhandler uten å tilby samme funksjonalitet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er ikke noe glad i steam jeg heller. Kjip drm med ustabil offline-støtte. Eneste grunnen til at je bruker det er spillutvalget, og at det ofte ikke er et alternativ. Origin og Uplay er like ille, men uplay er kanskje verst fordi det ofte kommer i tillegg til Steam.

 

Og hva når tjenestene legger ned? Såvidt jeg vet så er det ikke noe krav at Steam skal gjør spillene tilgjengelig om de en gang går dukken. Det var i alle fall ikke slik med D2D.

 

Nei, alle disse tvungne distribusjonskanalene er noe herk, kjøper heller spillene på Gog.com, som er en tjeneste som virkelig fortjener skryt.

Lenke til kommentar

UPlay gir oss i det minste "penger" vi kan bruke til å kjøpe ting i spill. Hadde Steam gjort det hadde jeg ikke sagt så mye. Gamersgate gjør noe lignende med å gi oss Blue Coins når vi kjøper spill vi kan bruke til å kjøpe andre spill. Hva gjør steam, annet enn å nekte oss å spille spill vi allerede har?

 

Men la oss gå tilbake litt. Først og fremst, sorry for at jeg var så forbannet på steam. Men for å ta en seriøs diskusjon (eller prøve, i det minste), tenk over denne setningen:

 

"Jeg måtte slette hele spillet jeg hadde installert og all DLCen, lagringene og så videre, og så laste ned hele spillet på nytt fra et annet sted bare for å få lov til å spille en annen DLC til samme spill som er 100% kompatibel med all den andre DLCen jeg hadde installert."

 

Drit i steam for en stund og les den setningen om igjen. Er det virkelig så få som ser problemet her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du sa bare at "sånn er det, for det sier allmektige steam". Du har ikke gitt meg én eneste grunn til hvorfor jeg ikke får lov å spille DLC i et spill jeg allerede har installert og har annen DLC til. Men bildet ditt tyder på at du ennå ikke er i puberteten, så kom tilbake da.

 

Personlig angrep er også veldig modent, forresten. Eg skjønner problematikken din, og eg er enig i at det er kjipt. Selv hadde eg foretrukket om Steam var fri for DRM, men slik er det ikkje. Eg veit ikkje hvorfor di har valgt å gjøre det slik, men eg innbiller meg at det er behov for å hindre piratkopering (veldig aggresiv drm for å hindre piratkopiering). Det er ikkje mye vi kan gjøre med selve tjenesten deres, utenom å boikotte / bruke ein anna tjeneste. Tingen er at, eg ikkje har noe problem med Steam per dags dato.

 

Edit: Det som stopper deg er DRMen i dette tilfellet, og den er det ikkje så mye å gjøre med.

Endret av Eslu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Personlig angrep er også veldig modent, forresten.
Sorry, var litt forbannet da jeg skrev posten. Og nei, strengt tatt leste jeg ikke at jeg måtte ha steam installert, men mest fordi jeg ikke kunne forestille meg at det skulle være nødvendig på noe som helst vis. Jeg hadde jo spillet installert, og DLCen var kjøpt i Mac App store. Hvor steam kommer inn i bildet aner jeg ikke. Hvorfor måtte jeg ikke ha steam installert når jeg installerte hovedspillet?

 

Tingen er at, eg ikkje har noe problem med Steam per dags dato.
Og tingen her er at jeg har bare hatt problemer med steam. Det startet med å ikke få spilt half-life 2 pga null internett, og har bare hatt problemer siden den gang. Men det aller verste er at folk flest ser ut til å godta hva det skal være, så leng det er steam. Er det noen som helst annen som gjør akkurat samme blir folk forbannet, så hvorfor ikke steam? For den saks skyld hadde denne posten raskt havnet på førstesiden til både gamer.no og spill.no om det var origin eller uplay, så hvorfor er steam så hellig?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde jo spillet installert, og DLCen var kjøpt i Mac App store. Hvor steam kommer inn i bildet aner jeg ikke. Hvorfor måtte jeg ikke ha steam installert når jeg installerte hovedspillet?

 

Jeg vil tro det er fordi SteamDLC må installeres i steammappa. Når du har isntallert spillet i en annen mappe, så kan ikke steam installere DLC. Derfor sier Steam at du ikke har installert spillet.

Er det noen du skal angripe er det produsenten som slipper spillet til flere salgskanaler, men en DLC kun via Steam.

Hvorfor du slettet savene dine skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot steam men spill som ikke krever steam burde kunnes å spille uten steam. For eksempel street fighter 4. Jeg laster ned street fighter 4 fra steam men kan ikke spille spillet uten å starte steam som noe er dritt. Ettersom street fighter 4 bruker windows live og ikke steam til å spille online. Steam er ok, men man burde få lov til å spille spill lastet ned fra steam uten å logge inn på steam. Det er mange spill der ute som ikke engang krever steam. Det er grunner til at jeg kjøper fysiske kopier :D

Endret av Anvilycus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steam er "hellig", fordi det er det beste alternativet for digital distrubusjon av spill.

"Problemene" du nevner er ikke steam sin feil, det er din egen.

 

Steam er da ikke bedre enn konkurrentene, men det er det største og eldste. Dessuten kan man legge til andre spill man har i Steam. Man kan for eksempel kjøpe DRM-fritt hos gog, for så å legge spillet til i Steam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...