Gå til innhold

Enda en grunn til hvorfor steam er noe dritt


Anbefalte innlegg

Har ikke noe imot steam men spill som ikke krever steam burde kunnes å spille uten steam. For eksempel street fighter 4. Jeg laster ned street fighter 4 fra steam men kan ikke spille spillet uten å starte steam som noe er dritt. Ettersom street fighter 4 bruker windows live og ikke steam til å spille online. Steam er ok, men man burde få lov til å spille spill lastet ned fra steam uten å logge inn på steam. Det er mange spill der ute som ikke engang krever steam. Det er grunner til at jeg kjøper fysiske kopier :D

 

Steam er i utgangspunktet bare en nedlastningstjeneste, du bruker Steam for å installere spillet. Hvis du må bruke steam for å starte opp spillet, er det produsenten av spillet som krever det, ikke steam. Jeg har spill i Steam som jeg har har laget en snarvei til, slik at jeg ikke behøver å starte opp steam for å spille det spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam er i utgangspunktet bare en nedlastningstjeneste, du bruker Steam for å installere spillet. Hvis du må bruke steam for å starte opp spillet, er det produsenten av spillet som krever det, ikke steam. Jeg har spill i Steam som jeg har har laget en snarvei til, slik at jeg ikke behøver å starte opp steam for å spille det spillet.

Alle spill installert gjennom Steam krever at Steam kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Alle spill installert gjennom Steam krever at Steam kjører i bakgrunnen.

 

Feil.

Jeg har Crusader Kings 2 installert på min pc. Jeg kan kopiere spillmappa fra steam og legge den over på en annen pc uten Steam og spille spillet der. Det kan jeg fordi Paradox, som har laget CK2 kun bruker Steam som en nedlastningskanal. Det er de som lager spillet som bestemmer hvilke begrensinger Steam skal ha.

Må Steam kjøre i bakgrunnen er det fordi de som har laget spillet har bestemt det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Feil.

Jeg har Crusader Kings 2 installert på min pc. Jeg kan kopiere spillmappa fra steam og legge den over på en annen pc uten Steam og spille spillet der. Det kan jeg fordi Paradox, som har laget CK2 kun bruker Steam som en nedlastningskanal. Det er de som lager spillet som bestemmer hvilke begrensinger Steam skal ha.

Må Steam kjøre i bakgrunnen er det fordi de som har laget spillet har bestemt det.

 

Gjelder ikke for street fighter 4. Jeg har kjøpt DVD copy og steam kopien av street fighter 4. Det jeg har funnet ut er at den versjonen jeg har på steam krever steam selv om spillet ikke bruker steam online. DVD fysisk versjon trenger ikke steam. Steam tvinger deg til å bruke steam fordi de vil sjekke din spillaktivitet så det kan brukes til statistikk for å promotere steam slik at valve kan tjene mer penger. Steam versjon av Street Fighter 4 er begrenset til 1 bruker. DVD fysisk kopi er ikke begrenset til 1 bruker online. Over 100 accounter kan logge inn på street fighter 4 og spille online. Cd key tilhører 1 person men mange forskjellige spillere kan logge inn og spille hvis dem bruker samme pc. STEAM SUCKS :D fordi det er tvang!

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Gjelder ikke for street fighter 4. Jeg har kjøpt DVD copy og steam kopien av street fighter 4. Det jeg har funnet ut er at den versjonen jeg har på steam krever steam selv om spillet ikke bruker steam online. DVD fysisk versjon trenger ikke steam. Steam tvinger deg til å bruke steam fordi de vil sjekke din spillaktivitet så det kan brukes til statistikk for å promotere steam slik at valve kan tjene mer penger. Steam versjon av Street Fighter 4 er begrenset til 1 bruker. DVD fysisk kopi er ikke begrenset til 1 bruker online. Over 100 accounter kan logge inn på street fighter 4 og spille online. Cd key tilhører 1 person men mange forskjellige spillere kan logge inn og spille hvis dem bruker samme pc. STEAM SUCKS :D fordi det er tvang!

 

Igjen, det er et valg som produsenten av spillet har foretatt. Kan godt hende at de ikke vet hvordan Steam fungerer. Det er fullt mulig for produsenten av spillet å kun bruke Steam som en nedlastningsplattform. Velger de noe annet er det ikke Steam sin skyld.

 

Når det gjelder online spill via Steam, må nok Steam kjøre og da kan det være som du opplever at det kan kun være den som eier kontoen som kan spille. Kan ikke helt forstå at det er sånn hvis en kan logge seg på servere utenom Steam. Trodde spillet brukte GFWL?

Endret av Gaute65
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, -ing på slutten er faktisk tilfeldig. ;) Ta for eksempel water boarding. Det er en meget brutal torturmetode jeg ikke har tenkt å gå videre inn på. Ta så stuebord. Det er helt uskyldig. Bland dem, og du får stuebording. Helt meningsløst ord, og neppe allerede brukt av noen andre som brukernavn. ;)

 

Gabe kan gjerne saksøke meg så mye han vil. Jeg har allerede truet med å saksøke dem flere ganger. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

For å komme med noe konstruktivt har du sansyndligvis muligheten til å utnytte angrefristen på den DLC-pakken som krever stream, hvis ikke de godtar angrefrist kan du bruke reklamasjon.

 

Du er fortsatt like langt at du ikke kan få DLCen, men har vertfall ikke et økonomisk tap(selv om det er en symbolsk sum)

 

Har du lastet ned fra steam er du litt verre ute da de utnytter hull i lovverket til å omdefinere alt til tjenester, men apple store skal være bedre på det punktet.

Lenke til kommentar

UPlay gir oss i det minste "penger" vi kan bruke til å kjøpe ting i spill. Hadde Steam gjort det hadde jeg ikke sagt så mye.

 

Du mener ubisoft skjærer av en del av spillet som "ekstra content", og gir deg achivements for å låse opp det som egentlig burde vært i spillet til å begynne med?

 

Hater hele konseptet med drm selv, men hvis jeg må så liker jeg steam best pga de syke salgene de har på relativt nye spill.

 

Er 2K/ Gearbox som har lagt opp løpet, ikke steam. Rett sinnet i riktig retning!

Lenke til kommentar

Det er åpenbart at trådstarter har misforstått hvordan tjenester som "Steam" fungerer.

Hva er det å misforstå? Jeg har Borderlands 2 installert. Jeg har DLC installert. Jeg har spilt det en god stund.

 

"Hei, ny DLC? Da er det bare å slette hele spillet, all DLCen, all fremgangen jeg har gjort, alle patchene, alle screenshotsene og så videre, laste ned hele spillet på nytt og installere den nye DLCen, så får jeg starte spillet helt fra nytt igjen med den nye DLCen, og uten all den gamle DLCen. Det gir jo perfekt mening."

Lenke til kommentar

Hva er det å misforstå? Jeg har Borderlands 2 installert. Jeg har DLC installert. Jeg har spilt det en god stund.

 

"Hei, ny DLC? Da er det bare å slette hele spillet, all DLCen, all fremgangen jeg har gjort, alle patchene, alle screenshotsene og så videre, laste ned hele spillet på nytt og installere den nye DLCen, så får jeg starte spillet helt fra nytt igjen med den nye DLCen, og uten all den gamle DLCen. Det gir jo perfekt mening."

 

Hvorfor kjøper du ikke DLC fra en annen plass?

Hvis DLC kun finnes for Steam er det utgiver av spillet du må ta det opp med.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du må slette SS og savene dine.

Lenke til kommentar

Så la meg se om jeg skjønner dere rett. La oss ta et eksempel:

 

Jeg sitter nå med Borderlands 2 og mechromancer-karakteren. Jeg spiller spillet i tyve timer i strekk og elsker det. Neste uke kommer en ny karakter som DLC. Vil jeg ha den må jeg først slette hele spillet, slette mechromancer-karakteren, slette all fremgangen jeg har gjort. installere Origin og oppdatere det. laste ned Borderlands 2 fra Origin og laste ned den nye karakteren via Origin. Og dette synes dere er helt greit?

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du må slette SS og savene dine.
Sletter du et spill fra Steam eller reinstallerer Steam sletter du samtidig mappen med alt innholdet, inkludert screenshots og mods. Du blir ikke spurt om det er greit engang. Men "det er sånn steam fungerer", så det regner jeg med er helt greit. Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Og tenk logisk med Skyrim som et eksempel:

 

Vil du ha DLC1, last ned spillet og DLCen på Origin.

Vil du ha DLC2, last ned spillet og DLCen på Steam.

Vil du ha DLC3, last ned spillet på UPlay.

Vil du ha alle tre? Lykke til.

 

Hvordan gir dette mening? Det er hele poenget i denne tråden, og jeg har ennå ikke fått svar på det.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...