Gå til innhold

Enda en grunn til hvorfor steam er noe dritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der tror du ikke selv engang, så ikke prøv deg. Produsentene er nødt til å bruke steam, fordi det er der kundene er. Hvis de ikke bruker steam selger de mye mindre, men bruker de steam kan de ikke bruke origin, uplay osv, eller rett og slett droppe hele greia. Enten bruker de steam, ellers selger de mindre pga mindre kunder. Det er er faktisk så enkelt. De kan selge i butikk om de vil, og de kan selge gjennom andre online-tjenester som gamersgate om de vil, men de må likevel bruke steam. Og du sitter her og påstår det er deres eget valg? Haha, selv du kan umulig være så lettlurt. Håper jeg da virkelig.

 

Ja, uten en establert fanbase, vil det være selvmord å ikke ha versjon tilgjengelig på steam. Men det er utgiverens (utviklerne har nok lite å si i denne saken) som selv bestemmer at steam kreves for å kjøre. Det er fullt mulig å gi ut en en versjon som krever steam og en annen, hos en annen butikk, som ikke krever steam eller å gi ut en versjon som kun krever steam for å laste ned

 

Det beste eksempelet her er Crusader Kings 2. Hvis du kjøper gjennom steam, trenger du kun steam når du laster ned spillet, patcher eller dlcer og kan ellers kjøres uten. Du kan også kjøpe via GamersGate. Da kreves ikke steam og dlc kjøpes gjennom in-game butikk.

Lenke til kommentar

Er du i stand til å skrive en helt post uten å trolle eller høres ut som en arrogant drittsekk? Bare lurer. At jeg må installere klienten har ingenting med drm å gjøre. Var det bare drm som var poenget kunne jeg ha aktivert gjennom steam uten å installere klienten. Det burde selv en toåring forstå.

 

 

Det der tror du ikke selv engang, så ikke prøv deg. Produsentene er nødt til å bruke steam, fordi det er der kundene er. Hvis de ikke bruker steam selger de mye mindre, men bruker de steam kan de ikke bruke origin, uplay osv, eller rett og slett droppe hele greia. Enten bruker de steam, ellers selger de mindre pga mindre kunder. Det er er faktisk så enkelt. De kan selge i butikk om de vil, og de kan selge gjennom andre online-tjenester som gamersgate om de vil, men de må likevel bruke steam. Og du sitter her og påstår det er deres eget valg? Haha, selv du kan umulig være så lettlurt. Håper jeg da virkelig.

 

Første punkt, det er KLIENTEN som er DRM. Så jo, det har alt med DRM å gjøre.

 

Andre punkt, ja, det er selvsagt slik at produsentene bør bruke Steam, siden de har en såpass stor brukerbase. Det er derimot ikke slik at om de velger å selge spillet sitt på Steam så kan du ikke selge spillet på Origin, Uplay osv. Det har jeg gitt deg mange eksempler på for en liten stund siden.

Lenke til kommentar

Det der tror du ikke selv engang, så ikke prøv deg. Produsentene er nødt til å bruke steam, fordi det er der kundene er. Hvis de ikke bruker steam selger de mye mindre, men bruker de steam kan de ikke bruke origin, uplay osv, eller rett og slett droppe hele greia. Enten bruker de steam, ellers selger de mindre pga mindre kunder. Det er er faktisk så enkelt. De kan selge i butikk om de vil, og de kan selge gjennom andre online-tjenester som gamersgate om de vil, men de må likevel bruke steam. Og du sitter her og påstår det er deres eget valg? Haha, selv du kan umulig være så lettlurt. Håper jeg da virkelig.

 

Når produsenten av ett spill først velger å gi ut spillet til flere nedlastningsplattformer, gir ut en DLC til flere nedlastningsplattformer, for så å velge å gi en DLC på kun Steam, hvordan er det Steam sin skyld? Det er de som lager BL2 sin skyld og ansvar, ikke Steam.

 

Ellers, ja selvsagt må de som gir ut spill gi ut spillene sine på Steam hvis de ønsker å selge mest mulig. De fleste som kjøper spill kjøper det der. De kan selge via andre kanaler selvom de bruker Steam. På samme måte som de bør gi ut spillene sine ut på windows hvis de ønsker å selge mest mulig, men kan også gi ut spill til mac og linux.

 

Det er også billigere å gi ut spill for utgivere på Steam kontra feks Gamersgate. På Steam kan du bruke Steam sitt rammeverk til å styre dlc, onlinespilling, støtte for mods mm. På Gamersgate må du lage det systemet selv.

 

Men det virker som du tror Steam er bare en ting. Produsenten/utgiver av spillet kan velge hva Steam skal gjøre. Han velger om steam må kjøre hver gang spillet startes. Han velger om en må bruke Steam for å spille online, Han kan også velge å bruke Steam kun som en nedlastningskanal. Det bestemmer ikke Steam.

 

Hvis du opplever Steam som et problem så slutt å kjøp spill som krever Steam. Si klart og tydelig til de som lager og utgir spill at du ikke vil kjøpe spill som kun er tilgjengelig på Steam. Blir dere mange nok, så vil spill bli utgitt på andre måter en kun via Steam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du i stand til å skrive en helt post uten å trolle eller høres ut som en arrogant drittsekk? Bare lurer. At jeg må installere klienten har ingenting med drm å gjøre. Var det bare drm som var poenget kunne jeg ha aktivert gjennom steam uten å installere klienten. Det burde selv en toåring forstå.

 

Dette var jo et voldsomt ironisk innlegg...

 

Du har "trolling" i navnet ditt, og gjør ikke annet enn å skrive dritt om steam. Hvem er trollet? Det er du som hetser alle som liker steam, hvem er arrogant drittsekk?

 

Steam klienten ER drm, det må da en toåring forstå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kan vel diskutere så mye en vil om ting som er dårlig med STEAM eller andre digitale tjenester. Men til syvende å sist så er STEAM blitt selve limet for pc som en spill plattform.

 

Liker en det ikke eller nekter å bruke det så kan en det i mange tillfeller men ofte så må en forholde seg til det.

 

Dem som ikke liker det får kjøpe seg en konsoll eller holde kjeft. Hadde STEAM vært et stort problem så hadde uten tvil spill sammfunnet gitt beskjed.

 

Noe det ikke har, alle elsker STEAM og Valve gjengen.

 

Greit å ikke like det, men å stadig sutre over det som Lykketrollet holder på med blir bare kjedelig i lengden.

 

^ This.

 

Lykketrollet er sykelig opptatt av å kritisere steam, kan det virke som.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det der tror du ikke selv engang, så ikke prøv deg. Produsentene er nødt til å bruke steam, fordi det er der kundene er. Hvis de ikke bruker steam selger de mye mindre, men bruker de steam kan de ikke bruke origin, uplay osv, eller rett og slett droppe hele greia. Enten bruker de steam, ellers selger de mindre pga mindre kunder. Det er er faktisk så enkelt. De kan selge i butikk om de vil, og de kan selge gjennom andre online-tjenester som gamersgate om de vil, men de må likevel bruke steam. Og du sitter her og påstår det er deres eget valg? Haha, selv du kan umulig være så lettlurt. Håper jeg da virkelig.

FarCry 3 kjøpt på Steam, bruker både Steam OG UPlay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyere Bethesda-spill får du kun på Steam...

Ser du hva jeg gjorde der?

 

Det er mange eldre EA-titler på Origin som er billigere enn de er på Steam, noe konkurranse er faktisk bedre enn ingen konkurranse.

 

Bethesda har vel valgt steam som DRM, bedre enn securom og sånt.

 

Konkurranse er selvsagt bra. Steam er dyrt så kjøper sjeldent der.

Lenke til kommentar

Melder meg som en av de som har hatt steam i alle år, helt siden det kom, og ikke har hatt noen som helst problemer. I dag er vel steam så og si "grunnmuren" i min pc spilling. Jeg er alltid pålogget så lenge pc`n er på, og jeg foretrekker også at spillene mine kjøres igjennom steam. Dette fordi jeg er kjempefan av hvordan klienten er veldig brukervennlig, praktisk i forhold til patching, spille med venner, bra utvalg i store osv.

 

Jeg skjønner tildels NOEN av problemstillingene som blir diskutert i denne tråden, men som sagt har jeg aldri opplevd problemer eller hatt noen som helst grunn til å mislike steam for noe som helst, snarere tvert imot, derfor vil jeg hylle steam for å forenkle og forbedre pc spill opplevelsen min.

 

Angående Uplay og Origin så har jeg ikke noe negativt å si der eller, annet enn at Steam har største del av kaka og kommer dermed ut på topp!

 

Som svar til trådstarter er det vel ikke mye mer å si enn at du rett og slett skulle vært litt mer var det du holdt på med, samtidig som det er kjipt av 2k å bare gi ut denne DLC til steam. I hvertfall ufortjent mye kritikk rettet mot steam som i dette tilfelle er uskyldig.

Endret av NrNine
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...