Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over folk som hopper over alle introer og cutscenes....

 

Ok det er jo helt greit det. Kan du gi et eksempel på et spill du syns er bra som har mye film i seg? Bare litt nyskjerrig. Er du veldig glad i disse filmene, eller er du enig i at et spill kan ha like mye historie uten at det må filmatiseres gjennom hele spillet?

Lenke til kommentar

Jeg tenker generelt. La oss si at jeg har en kompis på besøk, og vi har kjøpt et nytt spill, la oss si Gears of War.

Vi skal spille coop. Vi booter spillet, og kompisen trykker frenetisk på knappene for å hoppe over alle introer. Fort som faen inn og starte spillet, trykke frenetisk helt til man er inne i spillet.

Og der står vi helt uten noe historie i det hele tatt. Helt uten å ha undersøkt diverse options...

Dette er håpløst.

 

Personlig spiller jeg for historienes skyld, og ikke for å skyte folk. Jeg ønsker å få med meg alt av info for å kunne nyte spilluniverset jeg befinner meg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker generelt. La oss si at jeg har en kompis på besøk, og vi har kjøpt et nytt spill, la oss si Gears of War.

Vi skal spille coop. Vi booter spillet, og kompisen trykker frenetisk på knappene for å hoppe over alle introer. Fort som faen inn og starte spillet, trykke frenetisk helt til man er inne i spillet.

Og der står vi helt uten noe historie i det hele tatt. Helt uten å ha undersøkt diverse options...

Dette er håpløst.

 

Personlig spiller jeg for historienes skyld, og ikke for å skyte folk. Jeg ønsker å få med meg alt av info for å kunne nyte spilluniverset jeg befinner meg i.

 

Jeg spiller heller ikke for å skyte folk. Det syns jeg er helt uinteressant, og spiller sjeldent skytespill. Jeg er utrolig glad å nyte spilluniverset jeg befinner meg i. Men jeg mener at filmsnutter ikke er den beste måten å beskrive det på. Det er alt det andre som skjer mens du spiller som jeg mener er viktig. Musikk, omgivelser, det at spillet er åpent og gir det selv muligheten til å utforske det, tilfeldige samtaler med karakterer osv (uten at det blir filmatisert og man mister kontrollen over karakteren). Små detaljer og gjenomarbeidet materiale! Jeg syns for eksempel at Witcher 2 hadde et potensiale til å bli et interessant spill, men det var alt for mye film med uengasjerende samtaler og "klisje"-situasjoner og generelt "fastlåste" situasjoner der spillet ber deg velge enten A eller B. Ikke noe C, D eller F alternativ. De velger på en måte for deg. Det blir som å se en interaktiv film. Det er så klart ikke noe gøy å "skippe" introer og lignende. Men noen ganger har jeg følelsen av at nyere spill bare er en hau med filmklipp hvor du mellom hvert filmklipp skal skyte/slåss med noen. Da er forøvrig hele spillet uinteressant etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i det du sier, spesielt når man spiller RPGer. Da kan også jeg irritere meg over "låste hendelser" i filmer. Dette fordi spillerens figur kanskje gjør noe i filmen som egentlig ikke passer rollen du har valgt. I RPGer kan jeg være enig i at det kan være ødeleggende, men i tanketomme spill som "Call of Battlefield" og Gears of War ser jeg ingen problem med det.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er idioter og småunger som begynner å ramme deg ut av banen i en sving på F1 2012 eller DiRT 3 online bare for å vinne.

 

Tror jeg har mistet tellinga på de utallige gangene jeg har slått i bordet av ren rage pga. det. :p

Endret av Exodai
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at jeg alltid gir anmeldere en sjanse til å ha rett når "tidenes beste spill" kommer ut hver måned, men gang på gang ender opp med å i beste fall være 7er-spill. Så sitter jeg der da, og irriterer meg over at jeg ikke heller spiller spill som er bedre når det er så mange av dem.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg ble så forbanna første gang jeg spilte igjennom Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Generations, og det var Gaara mot Deidara. Han dere fyren slutta jo aldri å kaste bombene sine på meg. Ble forbanna over det samme da jeg spilte igjennom Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 3 OTL

Lenke til kommentar

Når Steam ikkje advarer mot at spill kanskje ikkje fungerer feilfritt på nye versjoner av Windows. Kjøpte alle GTA spillene, måtte gjøre en del researching for å få Vice City / GTA 3 til å starte på Windows 7.

 

Var kompatibilitets instillinger + problemer med saved games. Spillet var ikkje villig til å fungere feilfritt, uten at ein frame limit på 30 fps var aktiv. Skulle ønske Rockstar fiksa dette, da di enda selger det.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

COD, hovedsaklig MW2 multiplayer

Noobtubere, 1337 trickshottere som klikker når du dreper dem, ragende unger, 10-åringer, ump, ACR, noobtube, one man army, runnere, campere, idioter, flere noobtubere, last stand, host migration, infinity ward, ikke dedicated servers, hackere, flere idioter. og det værste er lagg (forferdelig host).

Lenke til kommentar

I spillene Dark Souls og Demon Souls når hosts attacker på spawn sted eller bare teamer opp for så å gjøre idiotiske emotes som at du skal /stay down eller /you suck når i hovedsak det er dem som suger som må gjøre slik at de greier å vinne i pvp.

 

Men morsomt er det når en kommer seg unna dem og eier dem 1vs2....

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest som ikke er nevnt tidligere i tråden (skummet gjennom den) er instant death abilities fiender har i noen spill som Persona 3 og 4. Hvis man er uheldig kan fienden treffe deg med et 20% sjanse for treff insta-kill ability, og flere timer med grinding kan gå til helvette >.<

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg mest som ikke er nevnt tidligere i tråden (skummet gjennom den) er instant death abilities fiender har i noen spill som Persona 3 og 4. Hvis man er uheldig kan fienden treffe deg med et 20% sjanse for treff insta-kill ability, og flere timer med grinding kan gå til helvette >.<

 

Mass Effect 3... Der har man mange instakillers.. Kommet til runde 10 på Gold map, også pang, kommer det en av de stealthy sverdjævlane og instakiller. FU!

Lenke til kommentar

Mass Effect 3... Der har man mange instakillers.. Kommet til runde 10 på Gold map, også pang, kommer det en av de stealthy sverdjævlane og instakiller. FU!

Nesten alle sync-killere har ticks før de aktiverer insta-gibb:

Scion: vifting med armene i nærkamp.

Praetorian: stikk med en av armene.

Brute: Nærkampsslag eller glødende øyne.

Banshee: så lenge hun kan varpe seg fremover kan hun instakille, etter at hun gjør eksplosjonen i nærkamp kan hun ikke sync-kille.

Phantom: to sving med sverdet først.

Atlas: nærkampslag.

 

Jeg er enig i at Phantom er de vanskeligste å unngå, men det er rimelig lett å unngå sync-kills om du vet hva du skal se etter. Mer irriterende er heller Phantoms 90% damage reduction på host (50% off-host) mot hitscan-våpen når de gjør saltoer eller Praetorians som skyter lasere gjennom seg selv og cover.

Lenke til kommentar
snip

 

Har aldri dødd av Brute eller Scion på instakill. Men Banshee og Preatorians lagger jeg alltid tilbake inn i instakillen dems.. Uansett om jeg er langt unna eller ikke så swooop så er jeg i klørna og dauer. Phantoms spurter nesten alltid inn på meg og instakiller meg som første ting de gjør >< skyter de først så skjer det ikke, men løper de bare på uten å skyte så er det instakill time.

 

Instakill er alltid kjedelig, men lag gjør det være..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...