Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alt for mye å skrive opp, men når noen nevnte saving ovenfor, så må jeg si jeg har en:

 

1. Når man spiller Tomb Raider, kommer til et sted hvor man faller forex ned i lava eller et sted man skal dø, også trykker man auto-save istedet for auto-load, og må starte på nytt. Fy faen.

 

Også har vi jo Far Cry 3, når man sklir ned skrenter man løper opp og må heller løpe rundt, da blir jeg sur. :p Kaller det derfor for Ski Simulator 2012. :p

Endret av Kimelimm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller Dishonored, og slår av alle mulige markører i omgivelsene, som viser hvor du skal gå (av grunner nevnt på forrige side). Problemet er at om jeg slår av spillet under et oppdrag, og ikke spiller igjen før det er gått en uke, har jeg gjerne glemt noe av det jeg skal gjøre, eller stedsnavn for den del. Det dumme er da at den informasjonen du har i journalen din brått kan være mangelfull, og du må gamble på hvilke retninger du skal ta.

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Har fått et elsk/hat-forhold til Borderlands 2 på Mac'en. Det flyter helt fint på Mac Book'en, og tastaturet fungerer utmerket til det. Selv skjermen passer veldig bra til sånn grafikk, og det er et av de få FPSene jeg faktisk takler å spille mer enn fem minutter før jeg klikker.

 

Det var elsk-biten. Hat-biten? Når man blir skutt litt for mye får man muligheten til en "second wind" (dvs respawn på stedet) om man dreper noen på en viss tid. Det i seg selv er jo kult, hadde det ikke vært for at når jeg ligger med second wind tikkende ned springer alle fiendene som faen vekk fra meg helt til jeg dør. Veeeldig morsomt...

 

Ellers har vi jo våpnene. Stor boss? Tenkte å bytte ut haglen med et gevær først, men fikk i stedet en ny pistol? WTF? Nå sitter jeg med to pistoler, og de bruker i tillegg samme type ammo. Haglen jeg droppet er selvsagt borte for godt, og geværet har jeg ikke sett noe til. Geez... Men tok ham på PCen (ja, BL2 er bra nok til at jeg kjøpte det til full pris på både PC og Mac) :p så tar han nok på Mac'en også etterhvert. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Når jeg endelig kan sette meg ned med et spill jeg har gledet mye skikkelig til, denne gangen BioShock Infinite, og akkurat i det jeg har satt meg til rett... Vræææææl, en av ungene våkner....

Eller når jeg tenker "endelig påskeferie", og hele påskeferien ikke blir ferie med avslapping og gaming, men en rekke familiebesøk og andre tragedier...

Lenke til kommentar

Spiller ikke online spill, men det er en god del ting som har irritert meg i diverse spill.

For å ta noen eksempler:

- Såkalte escort quests: En grusom affære som gjentar seg i RPG etter RPG. Elder Scrolls spill pleier alltid å ha en god del av dem. De verste av den sorten noensinne møtte jeg på i Sacred 2. Der kastet alle seg i døden med en gang de så en fiende i horisonten.

- QTE som en del har nevnt. Nei, filmsekvensen blir ikke mer spennende av at jeg plutselig må trykke på X for så å se karakteren min drepe en boss. Enten gi meg full kontroll så jeg faktisk kan drepe fienden selv (hvilket jo er litt av poenget med spill) eller la være.

- Minispill som bare er der for at spilleren skal kaste bort tid. Verste eksempelet er kanskje ME2. Må vi scanne planeter? Ok, greit nok, men hvorfor må vi dra frem og tilbake for å fylle opp "bensin" og kjøpe probes? Det er ikke akkurat slik at penger er vanskelig å få tak i uansett. På det punktet burde utviklerene stoppe opp og spørre seg selv: "Er dette morsomt?"

- Dårlige journaler. Nyeste eksempelet jeg kan komme på er Skyrim. Jeg sluttet å spille det etter en stund fordi jeg kjedet meg. Hvis jeg nå skulle begynt å spille igjen hadde jeg blitt møtt med en haug med uløste oppgaver av typen "return to Esbern (ehm, ok, hvem er han?), "Locate a clue about Brand Sheis past (hvem er han og hvorfor skal jeg bry meg?)". Hvis utviklere er for late til å skrive mer enn en setning for hver quest kan de like gjerne droppe hele journalen og gi oss et kart med ting å drepe og en diger blinkende pil som leder oss til et mål med beskjeden "You're Winner".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt man har en skjerm med Black eQualizer :) Uten den hadde det vært vanskelig å se folk som camper i bygninger i bf3.

 

Noe som irriterer meg er at folk stjeler kjøretøyet mitt i bf3, jeg hopper ut for å repaire å står plutselig igjen å ser tanksen kjøre avgårde. Hadde 23 i killstreak med T-90 på en runde nå nettopp, gikk ut for å repaire å der hoppet det en annen kar inn i tanksen. Kjente det kokte litt da.

 

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/58898558/788152425/

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over cut scenes i spill. Film er film, spill er spill. Det er mange spill som lager litt for mye "film" i spillet syns nå jeg.. Jeg vil ikke at en eller annen klein filmsnutt skal ta over for meg mitt i en kamp, eller et oppdrag. Jeg kjeder meg når disse filmsnuttene dukker opp. En god historie er så klart viktig i et spill, men det finnes andre måter å fortelle en god story på enn å "tvangsföre" spilleren og ta fra han/henne kontrollen. Jeg vil spille på min egen måte. Jeg syns så langt at Bioshock-serien (har foreløpig bare spilt 1. og 2.) forteller historien på en god måte. Små lydsnutter som snurrer mens du fortsatt har kontrollen. Du kan velge å høre på mens du fortsetter å spille. Et dårlig eksempel jeg vil trekke frem (og godt mulig jeg vil få mange på nakken nå) er Witcher-serien. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det har fått så hinsides gode kritikker.. Jeg syns egentlig hele spillet var flaut, og irriterte meg ofte når jeg spilte det. Det snublet rundt, og om jeg setter poenget mitt på spissen bare en dårlig 3d-film med noen interaktive scener. Men dette er bare min subjektive mening.

 

Jeg mener "less is more" når det kommer til historiefortelling i spill. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i spill med god atmosfære, utbrodert historie og karakterer. Det er bare måten den fortelles på i spesielt nyere spill jeg irriterer meg over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over cut scenes i spill. Film er film, spill er spill. Det er mange spill som lager litt for mye "film" i spillet syns nå jeg.. Jeg vil ikke at en eller annen klein filmsnutt skal ta over for meg mitt i en kamp, eller et oppdrag. Jeg kjeder meg når disse filmsnuttene dukker opp. En god historie er så klart viktig i et spill, men det finnes andre måter å fortelle en god story på enn å "tvangsföre" spilleren og ta fra han/henne kontrollen. Jeg vil spille på min egen måte.

 

Jeg er enig i deg der. Jeg synes mange kommer med gode alternativer da, som at man kan hoppe over filmen, eller at man spiller igjenom spillet og filmene kommer bare opp om du trykker firkant ved en gjenstand eller noe kommer det en historisk liten film om den eller en hendelse ellerno.

Selv liker jeg heller ikke filmer i spill og hater når jeg blir tvunget til å bli hivet ut av spillemodusen og må stirre på en film å lengte meg tilbake til spillet, mens man håper filmen blir ferdig så raskt som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...