Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde glemt denne tråden i farten...

 

- Kom på noe som irriterer sterkt i skytere, mest pga en bug jeg opplevde i Metro: LL. Når du avanserer, og plukker ned fiender som har bedre våpen enn deg, får du ikke lov til å plukke opp våpenet, fordi det er meningen at det skal høytidelig overrekkes/finnes som en gjemt skatt/plukkes opp senere slik at du ikke for tidlig blir overmektig. Snakk om å ødelegge illusjonen...

Lenke til kommentar

Hadde glemt denne tråden i farten...

 

- Kom på noe som irriterer sterkt i skytere, mest pga en bug jeg opplevde i Metro: LL. Når du avanserer, og plukker ned fiender som har bedre våpen enn deg, får du ikke lov til å plukke opp våpenet, fordi det er meningen at det skal høytidelig overrekkes/finnes som en gjemt skatt/plukkes opp senere slik at du ikke for tidlig blir overmektig. Snakk om å ødelegge illusjonen...

Det er vel ikke en bug om utviklerene har valgt å la det være sånn?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller litt Last of us for tiden, men det er mye der som irriterer. For å ta noen høydepunkter:

 

- Om en fiende kommer for nær meg blir jeg drept momentant. At samme fiende står og tygger på kjerringa jeg har med meg betyr fint lite. Hun har glemt det igjen straks kampen er over.

 

- Verden ser stor og åpen ut til tider, men det er bare en illusjon. Alt mulig skrot er 'tilfeldigvis' lagt så det sperrer veien, så vi ikke kan gå andre steder enn der utviklerne vil ha oss. Det er ikke noe problem å dytte en svær søppelcontainer alene om det er det utviklerne vil vi skal gjøre, men gjør vi ting på egenhånd er en liten, tom søppelbøtte tydeligvis for tung til å flyttes på.

 

- Alt handler om å overleve, så vi har lite ammo, få bandasjer og så videre. Men batteriet i lommelykten varer vist evig. Man må en og annen gang riste litt i gamepaden for å ladde batteriet, eller noe sånt, men bytte batteri? Aldri vært nødvendig.

 

- Fiendene prøver å være nifse og er egentlig svært farlige, men de er stokk dumme og totalt blinde. Man kan bokstavelig talt lyse med lommelykten rett opp i ansiktet på dem, men de merker det ikke engang. Å spasere rett forbi en halv meter unna er ikke noe problem, det heller.

 

- Pælmet en molotov coctail på en fiende, og han tok fyr. En annen fiende ville undersøke hva som foregikk, så han stilte seg midt oppe i flammene uten å merke dem engang. WTF? En annen gikk et lite stykke unna og tok fyr, Igjen, wtf?

 

- De fienden er riktignok mutanter, men jeg skjøt en helt vanlig, svært så menneskelig soldat i ansiktet på kloss hold med jaktrifle. Han overlevde uten noe særlig skade. Lei av å si det nå, men wtf?

 

Men det som irriterer meg mest er hvor overvurdert dette tullet egentlig er. Det er ikke direkte dårlig, men det er ingenting her annet enn starten som tilsier at det skulle fått mer enn 5/10 i gjennomsnitt. Ikke 9/10 og høyere.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg på mange skytespill er at når noen skyter på deg har de evig skudd. Når du endelig har klart å drepe dem og plukker opp våpenet holder de skudda ikke til å lage knappehull på en bukse engang.....

Samme med våpena de bruker, er sykt kraftige og gjør skade på meg med en gang, når jeg endelig får tak i det må jeg tømme magasin etter magasin på bare en fyr....

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg på mange skytespill er at når noen skyter på deg har de evig skudd. Når du endelig har klart å drepe dem og plukker opp våpenet holder de skudda ikke til å lage knappehull på en bukse engang.....

Samme med våpena de bruker, er sykt kraftige og gjør skade på meg med en gang, når jeg endelig får tak i det må jeg tømme magasin etter magasin på bare en fyr....

Enig i dette. Dog trenger du ikke bruke mange magasiner på en fyr, det handler om å treffe ;)
Lenke til kommentar

Enig i dette. Dog trenger du ikke bruke mange magasiner på en fyr, det handler om å treffe ;)

 

Jeg kan treffe altså, har spillt alt for mye av livet mitt.

Noen spill er veldig ekstreme på det. Jeg trengte 5 helt openbare headshoot for at han ene skulle dø og jo jeg stod 5m ifra og brukte nesten et helt magasin på han før han døde..... Det ødelegger hele spillet å heve vanskelighetsgraden på en sånn måte. Det blir så urealistisk at det blir teit,Hadde funnet mange bedre måter å gjøre et spill litt vanskeligere.

Lenke til kommentar

Enig i dette. Dog trenger du ikke bruke mange magasiner på en fyr, det handler om å treffe ;)

 

Noen spill er da veldig skyldig i dette etterhvert som spillet utvikler seg og vanskelighetsgraden trappes opp. (Uncharted serien, jeg ser på deg!)

 

Ingenting er så irriterende som å måtte tømme 2 hele magasin i brystet på en fiende uten at de så mye som reagerer på at de blir skutt. Foretrekker heller flere og farligere fiender enn fiender som skal tåle en haug med skudd, det gjør det bare så "arkade-aktig" og lite realistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Assasins Creed 3.

 

Når jeg skal sabotere en kanon og er jeg nødt til å stå på et helt spesfikt sted for å få opp kommandoen.

Og egentlig alt annet med Assasins Creed 3. JEG VIL VÆRE EN LEIEMORDER! Ikke en halvt engelsk indianer som satser på å starte sitt egent trading imperium.

Lenke til kommentar

-Hater dårlig AI mer enn noenting (x10)

-Hater når man ikke kan spille på den vanskeligste graden med en gang

-Hater når demoen er bedre enn det faktisk spillet (Alien Marines Colonial)

-Hater når jeg runder de få spillene som faktisk er bra.

-Hater når du kan øke helsen din i spill.

-Hater at reaksjons evnen ikke er like bra på MP FPS spill som den var for 10 år siden.

 

osv osv osv

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

Spiller litt Last of us for tiden, men det er mye der som irriterer. For å ta noen høydepunkter:

 

- Om en fiende kommer for nær meg blir jeg drept momentant. At samme fiende står og tygger på kjerringa jeg har med meg betyr fint lite. Hun har glemt det igjen straks kampen er over.

 

- Verden ser stor og åpen ut til tider, men det er bare en illusjon. Alt mulig skrot er 'tilfeldigvis' lagt så det sperrer veien, så vi ikke kan gå andre steder enn der utviklerne vil ha oss. Det er ikke noe problem å dytte en svær søppelcontainer alene om det er det utviklerne vil vi skal gjøre, men gjør vi ting på egenhånd er en liten, tom søppelbøtte tydeligvis for tung til å flyttes på.

 

- Alt handler om å overleve, så vi har lite ammo, få bandasjer og så videre. Men batteriet i lommelykten varer vist evig. Man må en og annen gang riste litt i gamepaden for å ladde batteriet, eller noe sånt, men bytte batteri? Aldri vært nødvendig.

 

- Fiendene prøver å være nifse og er egentlig svært farlige, men de er stokk dumme og totalt blinde. Man kan bokstavelig talt lyse med lommelykten rett opp i ansiktet på dem, men de merker det ikke engang. Å spasere rett forbi en halv meter unna er ikke noe problem, det heller.

 

- Pælmet en molotov coctail på en fiende, og han tok fyr. En annen fiende ville undersøke hva som foregikk, så han stilte seg midt oppe i flammene uten å merke dem engang. WTF? En annen gikk et lite stykke unna og tok fyr, Igjen, wtf?

 

- De fienden er riktignok mutanter, men jeg skjøt en helt vanlig, svært så menneskelig soldat i ansiktet på kloss hold med jaktrifle. Han overlevde uten noe særlig skade. Lei av å si det nå, men wtf?

 

Men det som irriterer meg mest er hvor overvurdert dette tullet egentlig er. Det er ikke direkte dårlig, men det er ingenting her annet enn starten som tilsier at det skulle fått mer enn 5/10 i gjennomsnitt. Ikke 9/10 og høyere.

 

 

Ohh, du hadde mange gode poeng! Historien var veldig bra, eller en av de bedre sammenlignet med det som har kommet ut i det siste, men de poengene du trakk frem gjorde at spillet også ikke nådde helt opp hos meg. Veldig oppskrytt.

 

Dårlig AI, begrenset verden, utrolig kapasitet på den ryggsekken (dumt) og utrolig dum superduper/echo hørsel som gjør at du kan se hele figuren på personene som går i noen meters radius rundt deg, som du også kan oppgradere å høre fiender ENDA lengre vekke! (Ny type trommehinne han setter inn da?) Ellers var det lite skumle (og få) fiender, eller når clickere kom løpende etter deg og du ikke kunne shive deg uten situasjonen var det litt skummelt men du kan jo oppgradere deg til selve supermenneske så da blir det veldig lett siden at fienden ikke øker i mengde eller styrke ut i spillet. Ellers har du jo echo hørsel så du kan jo se hvor alt og alle er uansett så ingen problem :)

 

Så ja, dårlig utnyttelse av mørke og fiender som gjør at spillet ikke blir så skummelt som du hadde håpet på. Det at batteriet varer evig er også dumt, hadde vært mye mer spennende om plutselig batteriet røyk og du måtte bytte det eller no.

 

Senario: Du er i en halv mørk byggning så går solen ned og du begynner å høre fienden med super/echo hørselen din. Og.....lommelykta begynner å dirre....OG HAR IKK MER BATTERI IGJEN AAAAHHH).

 

Det med lite ammo var ja, når jeg var i siste rommet før du runder spillet hadde jeg maks ammo i alle våpene, hadde ALDRI noe problem med ammo mangel fordi:

 

-For å være en verden full av zombier så møtter du ikke akkurat på mange på veien.

-Fienden har utrolig dårlig hørsel så du kan jo kvele alle en etter en uten at de i det hele tatt merker noe.

 

 

Desutten følte jeg slutten var ja...ganske dum og egoistisk, tviler på at noe slikt hadde skjedd i virkeligheten om du hadde nøkkelen på å kurere hele verden i hånden. Men men, så vel datteren sin i henne og følte at han ihvertfall måtte redde henne.

 

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

for meg så er assassins creed 3 ett rage game! nesten vær gang jeg skal hoppe ett sted så hopper han feil væi. og når jeg rir på hesten så topper den noen ganger rett forann noe jeg skal hoppe over, å det tar liksom 5 sec før han hopper over. og når jeg sloss så slår finden med hele tiden! må jo løpe vekk fra de å skyte istedenfor å bruke øks eller sverd! satan :hrm:

Lenke til kommentar

Spiller Skyrim atm.

Hva irriterer meg?

  • Til tider så flyr NPC'er mellom veggene, noen gang faller de mange meter og dør av det.
  • Objekter flyr mellom alle vegger når jeg åpner dører.
  • Grafikken er glitchy.
  • Enkelte lydeffekter klipper.

 

Prøver å spille Metro: Last light, men siden jeg bruker logitech produkter så får jeg ikke mer enn 15 FPS:

 

  • CREEPERS i Minecraft.
  • Ubrukelige drittunger i Black Ops 2 som ALDRI skyter ned air support. Er faen meg ikke så vanskelig.
  • Lag Comensation i BO2
  • Witcher 2 lukker seg helt tilfeldig hele tiden uten feilmeldinger.
  • Ubisoft's Let's Play. Har mistet flere timer med gaming pga spillet ikke lagres lokalt.

Lenke til kommentar

Spiller Skyrim atm.

Hva irriterer meg?

  • Til tider så flyr NPC'er mellom veggene, noen gang faller de mange meter og dør av det.
  • Objekter flyr mellom alle vegger når jeg åpner dører.
  • Grafikken er glitchy.
  • Enkelte lydeffekter klippet

Høres ut som et problem jeg hadde med Dead Space 3. Ting spratt fram og tilbake mellom veggene i supersonisk fart og lagde en helvetes lyd. Mener å huske at det hjalp å skru av Vertical Sync, kanskje det kan hjelpe deg også?

Lenke til kommentar

for meg så er assassins creed 3 ett rage game! nesten vær gang jeg skal hoppe ett sted så hopper han feil væi. og når jeg rir på hesten så topper den noen ganger rett forann noe jeg skal hoppe over, å det tar liksom 5 sec før han hopper over. og når jeg sloss så slår finden med hele tiden! må jo løpe vekk fra de å skyte istedenfor å bruke øks eller sverd! satan :hrm:

omg ja har nøyaktig samme problem spesielt på noen av de synchronize stedene med trær hopper han som regel feil og dør

Lenke til kommentar

Ting som irriterer?

 

Dagens fps spill! De er trege, kjedelige og like alle sammen. Det er slutt på personlige skills som reflekser, aim, beregninger, etc. Ikke minst irriterer de bedritne mongo-siktene som gjør at du ikke kan bevege deg og skyte.

 

Savner gode gamle UT!! Hvor herlig var ikke følelsen da man så enemy flag carrier løpe fra ditt tower i Facing Worlds, og du i et instinktivt øyeblikk hopper ned fra vegghylla du står på, fyrer av en plasma kule mens du enda er i lufta, og når kula etter et par sekunder, perfekt beregnet, passerer siden til flag carrieren skyter du den med plasma beamen og nyter eksplosjonen. Flag has been returned! - herlig!

 

 

Nå er det jo bare patetisk senile-gaming som gjelder, hvor hvis du prøver deg på noen sprelske moves så bli du smoka av epileptikere som bare hiver seg ned som sekker på bakken slik at siktet skal samle seg :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Senario: Du er i en halv mørk byggning så går solen ned og du begynner å høre fienden med super/echo hørselen din. Og.....lommelykta begynner å dirre....OG HAR IKK MER BATTERI IGJEN AAAAHHH).
Jeg spilte på PS3, så det der var aldri et problem. Mørkt rom? Bruk superhørselen, så vet du hvor alle fiendene er, og det er lett å flytte seg noen steg til siden om du ser en fiende nærme seg. Batteriet tomt? Rist kontrollen to, tre ganger, så er den saken løst.

 

Ting som irriterer?

 

Dagens fps spill! De er trege, kjedelige og like alle sammen. Det er slutt på personlige skills som reflekser, aim, beregninger, etc. Ikke minst irriterer de bedritne mongo-siktene som gjør at du ikke kan bevege deg og skyte.

En av grunnene til hvorfor jeg gleder meg til det neste prosjektet til id Software. Høyst sannsynlig blir det Doom 4. Det i seg selv er jo meget bra, men id skapte hele FPS-sjangeren, og er det noen som kan lage bra spill, er det dem. Riktnok kjipt at John Romero ikke jobber der lengre, men resten klarer seg fint uten ham. Verden trenger ikke en ny Daikatana. :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...