Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg på spill er når det er for mørkt, det blir ikke mer skummelt av den grunn, bare irriterende. Vann-"verdener". For mye snakking/cutscenes i spillet, så du får aldri gjort noe, det blir nærmest som en film. Og når du har en viss tid på deg å gjøre noe i spillet.

 

Når du ikke kan sette på subtitles, har ikke problem med å forstå engelsk, er bare vanskelig å høre hva de sier noen ganger. Det er sikkert mye mer, men kommer ikke på det nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3. dette blir heldigvis rettet opp av en mod....som fu*** opp resten av spillet.
Spilte Borderlands 2 på Mac en stund, og likte det bra nok til å kjøpe litt DLC. Senere kom den Mecromancer-kjerringa som DLC, så kjøpte den også... bare at den var på Steam, så da måtte jeg slette spillet og all DLCen jeg hadde, laste ned Steam-versjonen og så laste ned den Mecromancer-DLCen via Steam. Har til dags dato aldri skjønt hvorfor jeg må velge hvilken DLC jeg vil ha. Det er jo for faen samme spill!

 

6. klantilbud rett før slaget starter.....herre!
Spilte gjennom en dungeon i Neverwinter, og som vanlig var det svært få som sa noe som helst. I den aller siste bosskampen var tre av gruppen døde, med meg og en annen som siste overlevende. Og hva skjer? Friendsrequest. Jeg kødder ikke. Hvem faen sender friendsrequest til en fyr man knapt har snakket med midt i en bosskamp? Glem heller ikke at når noen sender en friendsrequest får vi en dialogboks midt i bildet som ikke går bort av seg selv. Man må trykke Accept eller Reject for å fjerne den. Gjett hva jeg valgte... :p Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Når man spiller online på COD og spiller noe som er lurt teamworke litt på, så er noen på lage vårt når vi går sammen og starter skyte mange skudd. Nå vet jo alle hvor vi er på mappet. Ødelegger overraskelsemoment og seier. De kan holde seg til TDM om de ikke klarer spille noe annet.... + om du har en god match får man mange friend request. Godtar man dem får man minst 5 game invite til private game i minuttet. Bare sletter dem og godtar ingen blanke request lengre.

Lenke til kommentar

FC3 - Når man prøver å ta over en "leir" og ikke får med seg at det er noen crazy motherfuckerz med machete som camper. :wallbash:

Bare å skaffe seg sniper det. Da er det bare å skyte inn i leiren uten at de oppdager deg. Må riktig nok ligge et stykke unna... Gjorde det på de siste leira fordi da var jeg lei :p
Lenke til kommentar

Jeg spilte på PS3, så det der var aldri et problem. Mørkt rom? Bruk superhørselen, så vet du hvor alle fiendene er, og det er lett å flytte seg noen steg til siden om du ser en fiende nærme seg. Batteriet tomt? Rist kontrollen to, tre ganger, så er den saken løst.

 

Du misforsto meg litt, super/radar hørselen er en av de aller dårligste tingene med "The Last Of Us", jeg brukte det sjeldent fordi det gjorde spillet ALTFOR LETT. Brukte heller ikke et eneste poeng på å oppgradere superhørselen eller liv fordi spillet ble ikke særlig vanskeligere etterhvert som du avanserte og hadde jeg oppgradert så hadde spillet bare blitt enda lettere.

 

Et annet problem er at der IKKE er noen mørke rom/deler i spillet og dermed forsvinner den skummel følelsen som jeg savnet med spillet, og det at batteriet ALDRI gikk tomt var bare idiotisk. På Metro LL så måtte du i det minste lade opp batteriet med en håndholdt generator.

 

Bare å skaffe seg sniper det. Da er det bare å skyte inn i leiren uten at de oppdager deg. Må riktig nok ligge et stykke unna... Gjorde det på de siste leira fordi da var jeg lei :p

 

FC3 må være et av de mest ensformige spillene ever om du ser bort ifra historiedelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Bare å skaffe seg sniper det. Da er det bare å skyte inn i leiren uten at de oppdager deg. Må riktig nok ligge et stykke unna... Gjorde det på de siste leira fordi da var jeg lei :p

 

Heh, gikk lei av spillet så har ikke giddet å fullføre det. :p Tror nok jeg må få rundet det i løpet året.

 

Sniper ja, høres ut som en god løsning. :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Ingen som blir irritert på gaming lengre?! Wow!

Jeg blir ihvertfall, men jeg gamer bare de samme spille så blir bare irritert på de samme tinga. Noe som irriterer veldig er når jeg spiller COD. Får er killstreak og ikke kan bruke den siden en fra det andre laget har sin opp. (Choppergunner, attack dogs) Taper pga det, men hadde nok vunnet om jeg kunne ha brukt mine....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ingen som blir irritert på gaming lengre?! Wow!

 

Jeg blir ihvertfall, men jeg gamer bare de samme spille så blir bare irritert på de samme tinga. Noe som irriterer veldig er når jeg spiller COD. Får er killstreak og ikke kan bruke den siden en fra det andre laget har sin opp. (Choppergunner, attack dogs) Taper pga det, men hadde nok vunnet om jeg kunne ha brukt mine....

Å, joda... gidder ikke sitte halve natten og ramse opp ting, så får ta noen lavmål.

 

1. Bra spill, bra kampsystem, bra, men vanskelig boss. Har etter en stund fått ham ned på 2/3 helse. Så halvveis. Så 1/3... Heal! Og dermed har han full helse igjen. FFS...

 

2. I samme gate har vi healing som ikke funker. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har dødd i Elder Scrolls Online på grunn av det. (men jeg fortsetter da å spille, så det er da noe.)

 

3. Spill som lover gull og grønne skoger, men ender opp med å gi oss gårdagens frokost i reprise. Dette skjer gang på gang på gang. De lover og lover, men holder fint lite. Ta GTA5, for eksempel. I følge trailere osv ser det ut til å bli en revolusjon på linje med månelandingen. I realiteten er det bare standard GTA med bra grafikk og gørrkjedelig historie. Ingenting vi ikke har sett før mange ganger.

 

4. Spill som skryter av bra grafikk, og blir hypet til årets spill i januar når det kommer i august. Siste er vel Star Citizen. "Alle" elsker det, men ingen har prøvd det. Alt vi har sett er noen få minutter med kjedelig, standard space-sim gameplay. Men det ser vakkert ut, og det er tydeligvis alt som teller.

 

5. Elendig game-design. Det er ikke akkurat en hemmelighet at jeg hater Dark Souls 2. Har faktisk en anmeldelse ute, og greier. Men i hovedsak hater jeg det fordi det er så ræva designet. Hadde det vært en helt ny ip fra et helt nytt selskap hadde det fått stryk hos de fleste.

 

6. Så sleng på "spill som er hypet til tiårets spill pga navnet". Hei, Skyrim...

 

7. Nevnte jeg spill som lover og lover, men ikke holder noe som helst? Jeg gledet meg lenge til The Evil Within. Så fikk jeg se hva det faktisk dreier seg om... Den nye revolusjonen av skrekkspill er bare en kjedelig versjon av Resident Evil. Dvs null skrekk og mye skyting. Irriterende nok er det jo nettopp derfor Resident Evil trengte en reboot. Det var for mye action og for lite skrekk...

 

8. Jeg nevnte spill som hypes så til de grader pga navnet, men vi må jo ikke glemme spill som dømmes nord og ned av den samme grunnen. Tomb Raider, for eksempel. Veldig mange klager over at det ikke er en stor, åpen verden, og så videre. Veldig få ser ut til å bry seg om at det er et knallbra spill på alle andre måter. De klager over at det er for likt Uncharted, men overser at de ofte kaller Uncharted århundrets spill. Makes sense no?

 

9. Film-lisenser. Noen få bra er det jo (elsker f.eks Amazing Spider-man spillet), men de fleste er så ræva at jeg ikke klarer å bry meg.

 

10. Og vi avslutter med Batman, Spider-man og the Avengers. DC og Marvel har mange hundre karakterer å velge mellom. Kanskje tusenvis. Så hvorfor får vi enda et Batman-spill, enda et med en eller annen Avenger, og enda et med Spider-man? Og hvorfor er alle spillene identiske? Ta Marvel, for eksempel. Noen husker kanskje Commandos-spillene, så hadde det vært så dumt med et Commandors med Nick Fury og den gjengen der? Et Homeworld eller Sins of a Solar Empire, basert på Marvel, med mennesker, Krill, Skrull og hva de nå heter? Hva med et snowboard-spill i stil med SSX, men med folk fra Marvel eller DC? For all del, ta tenårings-Batman, tenårings-Wonder Woman, tenårings-Iron Man osv om man vil, og gjør det til en useriøs komedie som SSX. Bare ikke gi oss enda et Batman: Arkham City med en eller annen Avengers. Eller Batman selv. Robin dukket jo opp i Arkham City, så hva med et Nightwing: Arkham Whatever?

 

11. Bonus runde: Early Access. Likte det i starten, og har flere EA-spill installert. Dvs flere spill jeg har installert, men ikke får spille ennå fordi de ikke er ferdige. Siden når ble det helt greit å betale for en uferdig demo?

 

12: Bonus-runde to: Ikke faen om jeg betaler 350 spenn for Metal Gear Solid: Ground Zero. Ja, det er faktisk det det koster på PS4 og i butikk. Hele "spillet" kan fullføres på under ti minutter. For 350 spenn. Og folk synes det er helt greit. I don't want to live on this planet anymore...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

En tv jeg hadde og brukte som pc-skjerm måtte bøte med livet etter at en mind worm tok min andre colony pod i Alpha Centauri etter å nettopp ha avsluttet et annet spill som varte i maange timer, men som endte på tragisk vis ^^ Mange timer med intens konsentrasjon etter å ha gjort alt riktig og likevel tapt, og dermed et ekstra tråkk på tærne var akkurat det jeg ikke trengte der og da ^^ Musa gikk i skjermen!

 

Det er egentlig ikke en klage på et spill, for jeg velger vanskelighetsgraden selv (alltid det vanskeligste), men at så små detaljer kan ødelegge for så mange timers spill virker urettferdig ^^

Lenke til kommentar

Spill som har kart og kompass som forteller deg nøyaktig hvor du skal gå.

 

Dette gjelder de aller fleste moderne rollespill.

 

 

I "gamledager" fortalte quest giver deg hvor du skulle gå, ved å gi deg en veibeskrivelse. Dette er mye bedre, spør du meg.

 

Det finnes heller ikke noe særlig utfoskning i dungeons lengere. Med en gang du går inn døra, forteller kartet og kompasset deg hvor det du skal finne befinner seg.

 

 

Ja, det er et problem. Når jeg klager på kart og kompass hører jeg ofte "bare skru det av, da! Ikke noe problem".

 

Men det er ikke så enkelt. I dagens spill forklarer ikke quest givers hvor man skal gå i det hele tatt. Det er ikke vits, fordi man har markører på kartet og på kompasset. Dermed står man helt blank på hvor man skal gå, hvis man skrur av disse markørene.

 

Spillutviklerne tar seg ikke bryet med å legge inn denne dialogen, fordi gjennomsnittsspilleren ikke bryr seg.

4 år senere, og dette er like aktuelt.

Lenke til kommentar

 

Spill som har kart og kompass som forteller deg nøyaktig hvor du skal gå.

 

Dette gjelder de aller fleste moderne rollespill.

 

 

I "gamledager" fortalte quest giver deg hvor du skulle gå, ved å gi deg en veibeskrivelse. Dette er mye bedre, spør du meg.

 

Det finnes heller ikke noe særlig utfoskning i dungeons lengere. Med en gang du går inn døra, forteller kartet og kompasset deg hvor det du skal finne befinner seg.

 

4 år senere, og dette er like aktuelt.

 

 

This. Spill som Horizon: Zero Dawn ble fullstendig ødelagt av dette her. Kartet er fullt av symboler som viser hvor man skal gå og hva man skal gjøre. Utviklerne undervurderer jo oss spillere.

 

Nintendo har tatt tak i dette med Zelda, hvor kartet er helt tomt og man må finne ut av ting selv.

 

Håper det er flere som slenger seg på det etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...