Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date gutter som bor hos mamma


Anbefalte innlegg

Som nevnt i tråden, flaut å generalisere. For min del ville det vært holdningene (og flere detaljer) det stod på. En fyr på 20, med full jobb som så på det som helt greit å bo hjemme uten å betale for noe? No thank you, I'll pass, i alle fall til han vokser opp. En fyr på mange og 20 som bor hjemme, betaler sin del av kaka og sparer som ett helvete for å kunne flytte til egen selveide leilighet? Kjør på, jeg tåler da god kontakt med svigers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å la venninnene dine velge sine egne kjærester og heller fokusere på ditt eget liv? At hjemmeboende menn bruker sine egne penger til formål du anser som tull, går i verste fall ut over dem selv.

 

De er jo for fader helt enig med meg, de er flaue selv over å alltid havne borti slike typer.

Lenke til kommentar

De er jo for fader helt enig med meg, de er flaue selv over å alltid havne borti slike typer.

 

Hvorfor ender de opp med disse mennene da? Hvis vi ser på statestikken burde det ikke være vanskelig å finne en som ikke bor hos mor.

 

Og jeg spør igjen: Tar dere som kvinner og faktisk ser etter menn med orden i økonomien? (snakker da ikke om rike menn)

 

Hva vi kan si med sikkerhet er at menn skjeldent vil gjøre noe som ikke er nødvendig, selv om noen bor ufrivillig hjemme er det nok mange menn som ikke har noe stort problem med å bo hjemme da det er veldig praktisk og ikke påfører dem noe negativt personlig.

Lenke til kommentar

Er det noe bedre med damer som er i samme situasjon?

Er disse vennindene til trådstarter noe bedre enn mannfolkene de dater? Har disse damene godt lønnet arbeid og egen bolig?

 

Å havne i et parforhold er vel for de fleste en god grunn til å flytte ut fra mor OG far.

Jeg var selv 26 da jeg giftet meg, flyttet ut av mors kjeller(leilighet, som jeg betalte for) og inn i egen leilighet.

Å sitte hjemme hos mor og far for å spare penger til boligkjøp er ikke så lurt med dagens marked. Prisene øker jo fortere enn folk klarer å spare.

 

Lenke til kommentar

Som nevnt i tråden, flaut å generalisere. For min del ville det vært holdningene (og flere detaljer) det stod på. En fyr på 20, med full jobb som så på det som helt greit å bo hjemme uten å betale for noe? No thank you, I'll pass, i alle fall til han vokser opp. En fyr på mange og 20 som bor hjemme, betaler sin del av kaka og sparer som ett helvete for å kunne flytte til egen selveide leilighet? Kjør på, jeg tåler da god kontakt med svigers.

 

Du er den første som iallefall har vært i nærheten av en begrunnelse for hvorfor noe er flaut/ ikke flaut. Gratulerer.

Lenke til kommentar

Nettopp flyttet inn hos besteforeldre, 20 år gammel og akkurat nå uten fast jobb bør jeg være flau?

 

Bodd 2 år på hybel da, det må jo være verdt noe. :p

 

 

Edit:

Ser ikke problemet i å benytte seg av mulighetene man har for gratis bopel eller date folk som bor hjemme. Selv om jeg kommer til å flytte ut dagen jeg har muligheten da jeg synes det er noe drit å bo hos både foreldre og besteforeldre. :p

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Trådstarter må aldri reise til Italia...hehe!

 

Jeg synes ikke det er noe galt å bo hjemme hos sine foreldre selv om en er voksen. Men nå er jeg en veldig familiekjær mann da.

 

Og det er jo som regel flere grunner til at noen bor hjemme også.

 

Til syvende å sist så burde mannfolk som evnt blir dumpet pga dette være glade da folk med slik tankegang har søppel i hodene sine :)

 

Og nei jeg bor ikke hjemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er litt forskjell om noen har bodd hjemme hele tiden, og om de flytter hjem for en liten periode. Regner med trådstarter tenker på de første.

 

Personlig, flyttet jeg ut rett før jeg ble 16, bodde 6 år hjemmefra, før jeg flyttet hjem en periode mens jeg leitet etter ny plass å bo (og ny jobb). Å bo 0-12 mnd hjemme i en alder av 22, kontra å ha bodd hjemme fram til man ble 22 er litt forskjell.

 

Sier ikke at alle som bor for seg selv er bedre enn de som bor hjemme, men man lærer mye grunnleggende av å bo for seg selv. Har man dog foreldre som lar deg ha en egen leilighet i huset, og styre mye selv, så funker det også til en grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig, det er ikke ille å bo hjemme om man er i begynnelsen av 20-årene. For christs sake, mange har jo ikke / såvidt begynt på høyere utdanning enda, noe som er et must for en god del av dagens unge for å få en god jobb.

 

Selvfølgelig er det en bonus om man viser at man faktisk klarer å ta ansvaret det er å bo for seg selv, men at det skal være et krav å ikke bo hjemme om man skal date noen, det klarer jeg virkelig ikke å ta seriøst.

 

Hvis du med date mener å flytte sammen, derimot, da kan det være smart å diskutere om det kunne være på tide å se på leiligheter til leie.

Lenke til kommentar

Det er normalt i bo hjemme fra 20-30 årene. Jeg regner med at de fleste som bor hjemme faktisk er studenter uansett. Jeg er 27 år, er student og bor hjemme. Til sommer 2013 har jeg mastergrad i psykologi. Jeg har deltidsjobb på en kiwi butikk og tjener 132 kroner i timen. Er dette flaut?

 

Ja det er ganske flaut. Kan muligens unnskylde det litt hvis du bor på loftet eller noe i den duren, men å ennå bo hjemme når du er 27 er litt flaut. En ting er om du har en liten krise, eller skal ta opp et fag og velger å bo et år i heimen - helt okay, men sammenhengende hjemme i 27 år er for drøyt.

 

Er vel sånn jeg ser generelt på saken også. Når du begynner å tippe over 20 så er det på tide å komme seg avgårde synes jeg. Kan muligens drøye den til 23- ute på 24 er det veldig på kanten. Om du har bodd i hybel fra du var 19, også velger å bo hjemme igjen ett år når du er 23 så er det noe annet.

 

Skjønner at trådstarter loker fælt og generaliserer, men det er virkelig så mange brukere her som mener at man skal holde seg i rede hele 20årene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var selv 26 da jeg giftet meg, flyttet ut av mors kjeller(leilighet, som jeg betalte for) og inn i egen leilighet.

 

Det er jo noe helt annet enn hva jeg snakker om... Leier du en separat leilighet hos foreldra dine, så er du jo regnet som en hvilken som helst leietaker! Jeg snakker om gutter som fortsetter å bo slik de har bodd gjennom hele barndommen.

Lenke til kommentar

 

Det er jo noe helt annet enn hva jeg snakker om... Leier du en separat leilighet hos foreldra dine, så er du jo regnet som en hvilken som helst leietaker! Jeg snakker om gutter som fortsetter å bo slik de har bodd gjennom hele barndommen.

Er igrunn enig, faktisk. Er du ferdig med VGS, og fortsatt bor hjemme så bør det være en god grunn. Og i alle fall gå med på at det ikke er helt ideelt. Vil man bo hjemme til man er 27 som enkelte gjør, så er det så klart lov, men det blir sett litt ned på, da man begynner å dra litt på årene og har gått glipp av mye erfaring som kan være fin å ha.

 

Nå skal man ikke dra alle under samme kam, finnes unntak, men stort sett så er det vel slik folk ser på det.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ta et eksempel, da. En fyr en nær venninne av meg var sammen med et år, han bodde hjemme i huset til foreldrene sine på gutterommet, han var 22. Han betalte ingenting som helst, enda han hadde en inntekt på rundt 23 etter skatt...

 

Jeg mener, hadde det vært meg, hadde jeg gitt dem det pakket gratis - det var jo ingenting i det store og hele, om jeg hadde handlet for hele lønnen i utgangspunktet! Om jeg i tillegg bodde gratis på rommet hos dem! Da er du utakknemlig, da.

 

Edit: Hun likte ikke at jeg "hengte ut" duden...

Endret av treskopus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå har vi menn kapret denne tråden, og jeg ser det ganske naturlig at vi ser ned på disse mennene som velger å bo med foreldrene.(man skiller seff mellom en som har et valg og en som ikke har det)

 

Men jeg er ikke overbevist om at kvinner(under 30) har samme synet, jeg tror ikke at de ser på dette som så stor negativ. Og dermed kan kvinnene egentlig takke seg selv for å ende opp med en mann som bor hos mor. Hadde ikke kvinner akseptert det hadde disse mennene vertfall hatt en god grunn til å flytte ut.

 

Edit: som posten over her hinter til er det for kvinner sett på som værre å ikke sponse på foreldrene noe øl, enn å ikke komme seg ut i verden.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Er igrunn enig, faktisk. Er du ferdig med VGS, og fortsatt bor hjemme så bør det være en god grunn. Og i alle fall gå med på at det ikke er helt ideelt.

Jeg undres; hva er det som er flaut og eller ikke ideelt? Er man ferdig med Videregående skole er man 19 år. Folk på 19 år tjener vel meget grovt anslått rundt 130,- i timen og mange skal studere videre. Kommer man godt overens med foreldrene sine og hjelper til ser jeg ingen problemer med å bo hjemme. Det er forskjell på å bo sammen med foreldrene sine (i prinsippet bare to andre mennesker, som i et kollektiv) og å være bortskjemt. Det er forskjell på å bo sammen med foreldrene sine og å være uselvstendig. Hvis man ikke er lat er det å bo hjemme akkurat som å bo et annet sted, ofte med unntak at du sparer penger. Hva er flaut med å spare litt penger i dag, når det er så ekstremt dyrt å leie eller kjøpe bolig?

 

Jeg bor forøvrig ikke hjemme, og er 22.

Endret av Broseph
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...