Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date gutter som bor hos mamma


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Det blir vel en litt i overkant generell påstand. Det er ikke lønnsomt å eie dersom man skal flytte innen 3 år. Så det å kjøpe leilighet for å ta mindre enn master er dårlig økonomi.

Les igjen. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les igjen. :p

 

Greit da :hrm:

 

Men jeg står litt ved min påstand. Det gjelder vel ganske mange dette med leie kontra eie. I dag er man gjerne gjennom tre og fire bosteder før man er så etablert at man bør tenke på å eie, og nærmer seg fort 30 år. Litt merkelig er det også. At man er 30 år, nærmest en godt voksen mann før kan etablerer seg i dagens samfunn. For ikke lenge siden kalte man ugifte kvinner over 30 peppermø.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å flytte ut fra huset mitt før jeg blir 26-28, hvorfor skal jeg flytte ut fra huset når jeg får Bil, mat, penger ( selv om jeg jobber som lærling) osv

 

Men dette har jo da noe med at jeg har en veldig god forhold med pappa.

 

kjenner noen folk som studere og bor for seg selv, du burde se hvordan de har det...

 

Altså sånn er det da ikke for alle, noen har det bedre enn andre men poenget mitt er da blir det virkelig noe bedre å flytte ut?

 

Jeg har ikke noe imot å hjelpe foreldrene mine med hjemme arbeid, det må du gjøre uansett om du bor hjemme eller ikke. Og foreldrene dine er der alltid, du kan "henved" deg til dem når kjæresten din dumper deg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å flytte ut fra huset mitt før jeg blir 26-28, hvorfor skal jeg flytte ut fra huset når jeg får Bil, mat, penger ( selv om jeg jobber som lærling) osv

 

Men dette har jo da noe med at jeg har en veldig god forhold med pappa.

 

kjenner noen folk som studere og bor for seg selv, du burde se hvordan de har det...

 

Altså sånn er det da ikke for alle, noen har det bedre enn andre men poenget mitt er da blir det virkelig noe bedre å flytte ut?

 

Jeg har ikke noe imot å hjelpe foreldrene mine med hjemme arbeid, det må du gjøre uansett om du bor hjemme eller ikke. Og foreldrene dine er der alltid, du kan "henved" deg til dem når kjæresten din dumper deg.

 

Det handler ikke om at ting er bedre, det handler om å bli voksen; det er ganske lavmål å bo hjemme når man er 28 år, med mindre man har en veldig god grunn for det.

 

Selv har jeg satt grense på 25 år.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å flytte ut fra huset mitt før jeg blir 26-28, hvorfor skal jeg flytte ut fra huset når jeg får Bil, mat, penger ( selv om jeg jobber som lærling) osv

 

Men dette har jo da noe med at jeg har en veldig god forhold med pappa.

 

kjenner noen folk som studere og bor for seg selv, du burde se hvordan de har det...

 

Altså sånn er det da ikke for alle, noen har det bedre enn andre men poenget mitt er da blir det virkelig noe bedre å flytte ut?

 

Jeg har ikke noe imot å hjelpe foreldrene mine med hjemme arbeid, det må du gjøre uansett om du bor hjemme eller ikke. Og foreldrene dine er der alltid, du kan "henved" deg til dem når kjæresten din dumper deg.

 

Du har sikkert endret mening innen du er 26 år gammel. Jeg studerer 50 mil hjemmefra og bor for meg selv i en hybel på 14 kvadratmeter (ikke medregnet felleskjøkken). Jeg lever med andre ord ikke luksuriøst. Økonomisk sett ville det lønnet seg for meg å bli boende hos en av foreldrene mine på Østlandet og studert der, men det er så mye deiligere å stå på sine egne ben at det veier opp for en trangere økonomi.

Lenke til kommentar

Du har sikkert endret mening innen du er 26 år gammel. Jeg studerer 50 mil hjemmefra og bor for meg selv i en hybel på 14 kvadratmeter (ikke medregnet felleskjøkken). Jeg lever med andre ord ikke luksuriøst. Økonomisk sett ville det lønnet seg for meg å bli boende hos en av foreldrene mine på Østlandet og studert der, men det er så mye deiligere å stå på sine egne ben at det veier opp for en trangere økonomi.

 

What he said.. Når du en gang har flyttet ut, så er det skikkelig kjedelig å flytte hjem igjen.

Lenke til kommentar

Det blir feil å si at det er lavmål å bo hjemme etter man er fylt en viss alder.Hvertfall uten å ta i betrakting om hvordan man bor hos sin mor og/eller far. Greit nok om det er snakk om å fortsatt okkupere promperommet uten å betale eller bidra hjemme på en eller annen måte.

 

Kjenner til et par andre som er i starten av 30 årene som fortsatt bor hjemme hos mor og far, men siden det er snakk om å okkupere en hel kjeller eller toppetasje/leilighet ser jeg ikke på dette som stort værre enn å måtte bo i en hvilken som helst leilighet.

 

Min far lurte på om jeg var intressert i å bli med å spytte inn noen kronasjer i en større garasje med entoppleilighet på, og da eie den leiligheten. Sånn grovt regnet ville det vært mer fornuftig enn det meste annet jeg har sett på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...