Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date gutter som bor hos mamma


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

??

 

Jeg kunne få et lån på 1,5 med mine 280K, jeg tapte budrunden, men banken var enig i at jeg burde kunne betjene et lån med 7'500 i månedlige renter og avdrag over 25år (justert for skattefradrag). På tide å bytte bank eller??

 

-frank

Prøvd flere banker, og til og med eiendomsfinans.no .

Har du bil? Bare å eie en bil utgjør en plass mellom 200-300 000 mindre i lån.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd flere banker, og til og med eiendomsfinans.no .

Har du bil? Bare å eie en bil utgjør en plass mellom 200-300 000 mindre i lån.

Nope, jeg har ikke bil, og ikke studiegjeld, (den betalte jeg ned første året jeg jobbet). Jeg har dog elendig betalingshistorikk, (jeg har verdens dårligste hukongelse for slike viktige ting som internett og telefonregninger :p ), men det var visst ikke av betydning, siden ingenting hadde havnet forann noe rettslig organ.

 

Jeg måtte dog, fargekode alle "ut" postene i forbruket mitt det siste året :p

 

Jeg er til og med uten kausjonist, (noe jeg ikke trodde var mulig).

 

-frank

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Uansett, som meg, så vil jeg tro de fleste i tidlig i 20-årene bor hjemme som en midlertidig greie.

Jeg selv kom ut fra et 4 år langt forhold i mars, og etter det flyttet hjem for å kunne spare mer istedenfor å leie videre, som sjeldent svarer over lengre tid.

 

Edit: Det verste med å bo hjemme nå, er at jeg vett etter å ha regnet på det at jeg kunne hatt egen leilighet til 2.2 millioner med den lønnen og egenandel (penger + resten kausjonist) jeg har nå.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Henrik, det kan ikke stemme. Jeg hadde rett over 350' i året når jeg fikk 1.7 i lån.. Dog hadde jeg ikke bil den gangen. Er litt spent på om det kommer til å endre bankens mening når jeg "snart" skal kjøpe noe nytt...

 

 

Ang topic. Flaut får være opp til den enkelte som er oppi situasjonene. Men jeg synes det er en merkelig prioritering å bo hjemme i en alder av 25 år med full jobb og belånt bil. Det jeg synes er litt merkelig, er at foreldrene lar sine barn bo hjemme gratis/billig når situasjonene er slik den er. Jeg tror jeg hadde begynt å skvise mine barn ut en stund tidligere..

 

Sånn samfunnet er nå med studier i andre byer/utenlands, militærtjeneste, backpack reiser/friår, så er det unaturlig å bo sammenhengende hjemme så lenge..

Lenke til kommentar

Syns det er helt greit, siden man sparer opp til egen bolig f.eks.

 

Det er også mange som ikke liker å bo alene, så hvis man ikke har samboer eller en venn som man kan bo sammen med, så er det jo greit å bo hjemme. Jeg tror ikke de fleste som fortsatt bor hjemme når de er 20+ gjør det fordi de er gnitne/gjerrige, slik jeg fikk intrykk av at trådstarter hadde formening om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Henrik, det kan ikke stemme. Jeg hadde rett over 350' i året når jeg fikk 1.7 i lån.. Dog hadde jeg ikke bil den gangen. Er litt spent på om det kommer til å endre bankens mening når jeg "snart" skal kjøpe noe nytt...

Vel, det var vel noen år siden? De har blitt langt strengere i de 2-3 siste årene, hadde f.eks. en kompis så fikk inndratt sin lån på 2.1 millioner over nyttår som var, pga. regelendringer, og han ikke fant seg noe før årsskiftet.

Og når du første har kommet deg ut på markedet er det jo ingen problem videre, vil tro leiligheten din er verdt mer enn du kjøpte den for :-)

 

Syns det er helt greit, siden man sparer opp til egen bolig f.eks.

 

Det er også mange som ikke liker å bo alene, så hvis man ikke har samboer eller en venn som man kan bo sammen med, så er det jo greit å bo hjemme. Jeg tror ikke de fleste som fortsatt bor hjemme når de er 20+ gjør det fordi de er gnitne/gjerrige, slik jeg fikk intrykk av at trådstarter hadde formening om.

Jepp, for min del er det ikke aktuelt å heller kjøpe noe med en kompis, for de fleste av dem har økonomisk innsikt som potet. For å ikke snakke om at samtlige er en gjeng rotekopper ! :)

Lenke til kommentar

Sorry at du føler deg støtt, Panzman. Lite å gjøre med det, og ikke bryr det meg nevneverdig, heller, for å være ærlig.

Føler meg aldeles ikke truffet. Det at du/dere generaliserer en gruppe gutter som knapt har blitt ferdig med studier og snakker negativt om dem pga deres mangel på fet bil og egeneid bolig er bare latterlig. Det finnes trolig like mange jenter i samme situasjon som de guttene du snakker dritt om.

 

Når det er sagt så synest jeg de som bor hjemme med foreldrene sine bør betale litt for seg så de ikke blir en større byrde for foreldrene enn nødvendig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forstår heller ikke greia med det såkalte spørsmålet du så sårt vil ha svar på. Må du ha det svart på hvitt så bor jeg OG mine venninner, sammen, i en leilighet vi leier. Summen fordelt på 5 stk blir tålelig bra, i tillegg til friheten det innebærer... meget ok løsning

Kollektiv med andre ord? Dere har et soverom hver, deler på resten. Hørest da ikke så ufattelig ulikt det å bo hjemme hos foreldre. Får bare håpe dere klarer å dele på husholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kjøpte sommeren i 2011 med ei venninne (hjelper sikkert litt på...) begge hadde foreldre som kausjonister.

 

Vil tro at leiligheten har økt litt ja, har i tillegg pusset opp kjøkkenet for over 50'

Vist hun hadde en grei inntekt så har nok det litt å si ja :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva synes dere jenter om gutter som bor gratis på ronkerommet etter fylte 20? Gjerne med full jobb og egen bil?!

 

Er det virkelig så jævla vanlig i 2012? Flaut....

 

Jeg ser ikke hva som er problemet med at 20 åringer bor hjemme hos sine foreldre, er det noe galt med at foreldrene lever med sine barn (du er barnet til dine foreldre uansett hvor gammel du blir) til de blir godt voksne?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er vel heller det at TS tror at alle som lever hjemme "snylter" økonomisk på foreldrene sine for det er lettest og langt bedre enn å bo i egen leilighet.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...