Gå til innhold

Er Grandiosa bra mat?


Hexafix

Anbefalte innlegg

Tomme kalorier (som grandis, nudler, hvitt brød, osv) gir deg nesten ingenting ernæringsmessig, så da kan du egentlig basicly heller gå sulten, for du tilfører ikke kroppen din ordentlig næring men bare ''fyll''.

Folk et mykje pasta og ris, som ikkje har spesielt mykje næring. Kva er forskjellen på dette og ein Grandiosa? Einaste eg kan sjå på pizzaen som ikkje bidreg med stort er botnen, men kva et nordmenn flest? Brød. Kva består brød i stor grad mest av? Kveitemjøl. Akkurat det same som du finn i ein pizzabotn.

 

Kor mykje treng ein person av næringsstoff? Om du får i deg det du har bruk for gjennom anna mat, pluss fyllet på pizzaen, kva betyr det om ein prosent av totalkonsumet består av ein Grandiosa? Må heile kosthaldet vere fullt av næringsrik mat, eller kan ein klare seg greit med litt fyll her og der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk et mykje pasta og ris, som ikkje har spesielt mykje næring. Kva er forskjellen på dette og ein Grandiosa? Einaste eg kan sjå på pizzaen som ikkje bidreg med stort er botnen, men kva et nordmenn flest? Brød. Kva består brød i stor grad mest av? Kveitemjøl. Akkurat det same som du finn i ein pizzabotn.

 

Kor mykje treng ein person av næringsstoff? Om du får i deg det du har bruk for gjennom anna mat, pluss fyllet på pizzaen, kva betyr det om ein prosent av totalkonsumet består av ein Grandiosa? Må heile kosthaldet vere fullt av næringsrik mat, eller kan ein klare seg greit med litt fyll her og der?

 

Folk spiser for mye fyll, det er bare realiteten, men det er fremdeles bedre med en middag med pasta, laks og grønnsaker (f.eks) enn det det er med en grandis. Har du noensinne spist en grandiosa? Det er omtrent bare bunn, og en jævla ekkel en.

 

Jeg mener ikke at man ikke skal få lov til å skeie ut, pay attention. Jeg har skrevet flere ganger at jeg elsker hjemmelagd pizza med ordentlig bunn og deilig fyll.

 

Les også svaret mitt i konteksten den er ment, som svar til Hexafix sitt innlegg. Det kan hende at du ikke merker virkningene av hovedsaklig drittmat spising i morgen, neste uke, eller om 10 år, men trust me, you will, og da vil man vite hva en mangelsykdom virkelig er og konsekvensene av å spise omtrent kun konservert dritt fordi du ikke hadde ''tid eller ork'' til å varme en jævla stekepanne.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må legge til at det argumentet om at det er bedre å spise en grandis enn ingenting faller på sin egen urimelighet.

Da kan man følge opp med hva som helst. Det er bedre å spise gress enn ingenting, det er bedre å spise mark enn ingenting osv.

 

Spis så mye drit dere bare orker, men som Buffy skriver:

Det kan hende at du ikke merker virkningene av hovedsaklig drittmat spising i morgen, neste uke, eller om 10 år, men trust me, you will, og da vil man vite hva en mangelsykdom virkelig er og konsekvensene av å spise omtrent kun konservert dritt fordi du ikke hadde ''tid eller ork'' til å varme en jævla stekepanne.
Lenke til kommentar
Folk spiser for mye fyll, det er bare realiteten, men det er fremdeles bedre med en middag med pasta, laks og grønnsaker (f.eks) enn det det er med en grandis.

Har aldri påstått noko anna. Eg bryr meg ikkje om kva folk et, men kva som er så farleg med Grandiosa.

 

Har du noensinne spist en grandiosa? Det er omtrent bare bunn, og en jævla ekkel en. Jeg mener ikke at man ikke skal få lov til å skeie ut, pay attention. Jeg har skrevet flere ganger at jeg elsker hjemmelagd pizza med ordentlig bunn og deilig fyll.

Er det så stor forskjell på næringsinnhaldet i ein Grandiosa og ein heimelaga pizza folk flest lagar? Kveitemjøl, ost, tomatpuré osv. At du ikkje likar smaken er greit, men det betyr ikkje noko for innhaldet.

 

Å leve på Grandiosa er neppe ideelt, men så lenge ein får i seg det ein har behov for gjennom anna mat så ser eg ikkje problemet.

Lenke til kommentar

Sett bort fra at den smaker dritt så kan du gjøre en hjemmelagd pizza mye sunnere (og bedre! gud så godt ordentlig hjemmelagd pizzabunn er) med en dæsj olivenolje i bunnen (hjertesunt, det skal bare være litt) tynnere bunn, mer fyll, mer grønnsaker og annet godt og sunt på pizzaen (paprika, løk, vårløk, chilli, bananer til og med, osv). Mer fyll kontra bunn er også mye bedre for helsen din da du får i deg mindre ''fyll'' og mer MAT.

Lenke til kommentar

"The taste is like the butt"...

 

Det er ikkje nødvendig å diskutere noko så subjektivt som smak. Dei som likar Grandiosa kan ete det, dei som ikkje likar Grandiosa kan ete noko anna. Det har ikkje så veldig mykje med saken å gjere.

 

Sett bort fra at den smaker dritt så kan du gjøre en hjemmelagd pizza mye sunnere (og bedre! gud så godt ordentlig hjemmelagd pizzabunn er) med en dæsj olivenolje i bunnen (hjertesunt, det skal bare være litt) tynnere bunn, mer fyll, mer grønnsaker og annet godt og sunt på pizzaen (paprika, løk, vårløk, chilli, bananer til og med, osv). Mer fyll kontra bunn er også mye bedre for helsen din da du får i deg mindre ''fyll'' og mer MAT.

Heimelaga er stort sett betre ja, men då var me tilbake på tidsbruk og kor mykje ein gidda legge ned i jobben. Om eg lagar skikkeleg middag 6 dagar i veka er det fint å gjere det så enkelt som det er med ein Grandiosa på den sjuande dagen.

Lenke til kommentar

Heimelaga er stort sett betre ja, men då var me tilbake på tidsbruk og kor mykje ein gidda legge ned i jobben. Om eg lagar skikkeleg middag 6 dagar i veka er det fint å gjere det så enkelt som det er med ein Grandiosa på den sjuande dagen.

 

Du ser emnet på diskusjonen? Om Grandiosa er BRA mat. Svaret er nei, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Man kan også si at det å røyke er ''bra og sunt'' for folk og argumentere for det med at de stresser mindre osv, men i bunn og grunn så finnes det ikke sunt og er ikke bra for deg.

 

Uansett så finnes det som sagt flere ganger før mange ting som går like kjapt som å varme en frossen pizza (hvis ikke kjappere) som holder deg mett lenger og som har mye mer næring.

Lenke til kommentar

Då spør eg igjen kva som er så farleg med Grandiosa. Grandiosa gjev næring, det får du ikkje av røyk.

 

Kva er forskjellen på ei skive brød med ost, paprika og skinke, og eit stykke Grandiosa? Førstnemnde finn du gjerne i ein "sunn" blogg, mens den andre blir sett på som dårleg mat.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom brødskiver og grandis er at på brødskivene kan jeg fylle på flere nyttige, magre proteiner, f.eks skinkepålegg, kalkunpålegg, hva JEG vil ha og som gjør mer godt for kroppen enn det lille av fyll som er på en grandis. Jeg kan derfor bli mett av ett par brødskiver, mens man trenger å spise mye mer av en frossenpizza for å bli mett og å få i seg den samme næringen.

 

Må legge til at jeg også har skrevet her ellers at hvis man har noe grønt ved siden av ferdigpizzaen så har du plutselig ett mye sunnere måltid.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Nå er det jo forskjellige meninger om smaken Grandiosa har. Når det gjelder sunnheten så er det klart at Grandiosa ikke er så sunt, men når det gjelder smak så må jeg si at jeg liker Grandiosa godt. Jeg syntes ikke at det smaker pyton slik som andre her mener. Når det gjelder trådstarterens tilfelle så er det klart at det er bedre å spise Grandiosa enn å ikke spise noe! Sunt er det ikke men du overlever i hvert fall! :)

Lenke til kommentar

Hvetemel, Jarlsberg (21,4%), vann, pizzakjøtt (storfekjøtt (40,0%), vann, soyaprotein, stivelse (bl.a. hvete), salt, krydder, aroma, konserveringsmiddel (E 250)), tomatpure, paprika, gjær, vegetabilsk olje, salt, krydder, sukker.

 

Mye hvetemel og ost, altså. Er nok i overkant mye salt, også. Ellers er det jo flott med hele 40% kjøtt i kjøttet. Natriumnitritt er vel heller ikke toppen av helsekost.

 

Det er uansett ikke dette som gjør at jeg ikke spiser Grandiosa, for det verste er smaken. Det smaker ikke godt. I tillegg blir jeg mer sår i ganen av Grandiosa enn av bringebærdrops, og det sier vel sitt.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo ca 1.3 millioner eller noe som spiser Grandiosa på julaften!

 

Men det er ikke 1.3m som spiser Grandiosa til middag på julaften.

 

"

* 165.000 nordmenn sier de spiser Grandiosa på julaften (Omnibus 2009). Men for de fleste av disse er nok pizzaen enten enkel formiddagsmat eller kveldsmat.

Kilde: Stabburet.no"

 

De fleste undersøkelser er gjort av Stabburet selv. Gjett hvem som produserer Grandiosa?

Endret av eleNerf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...