Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

http://blog.eu.playstation.com/2015/01/01/holiday-thank-you/

 

"Since access to PlayStation Network was impacted during the holidays, we wanted to show our appreciation for your patience by offering all PlayStation Plus members that had an active membership or free trial on December 25th a membership extension of five days. "

 

"In addition, sometime this month we will announce that for a limited time, we will be offering a 10 percent discount code good for a one-time discount off a total cart purchase in the PlayStation Store as a thank you to ALL PSN members."

 

Ble ikke nevneverdig lei meg når PSN gikk ned for telling, klarte meg fint uten PSN dem få timene jeg var offline.

Ikke værst plaster på såret til dem som ble hardere rammet.

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de gir 5 dager ekstra med PS+ skulle jo bare mangle når PSN var nede i sikkert samme antall dager. 10% avslag på hele handlekurven er jo greit, men nå er jo spillene veldig dyre på PSN så da havner de vel bare på normal pris med den rabatten :p

 

den rabatten sku vell komme denne månen, så kan jo bli grei pris vist får brukt det på spill som er på Januar salget... :p

Lenke til kommentar

Har ikke brukt noen av konsollene så og si siste 2 ukene, så har ikke rammet meg på noe vis :) Men fint av Sony dette da.

 

Nå som nyttårsroen senker seg vil det vel bli tid til spilling igjen. Så får jeg OMSIDER fullført GTA V før jeg begynner på FC4 også :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette ikke er en selvfølge. Jeg synes man skal få tilbake 1 dag på PSN for hver dag PSN er nede. Sony må ta skylden for at de ikke har stabile servere og bruker lang tid på å starte opp igjen systemet etter DDoS angrep. Hadde dette vært i en annen bransje hvor det ikke er monopol, som f.eks. webservere, hadde jeg enkelt og greit bare byttet til en bedre leverandør. Hos Sony så har jeg ikke muligheten siden jeg må betale til Sony om jeg skal spille. Da synes jeg det bare skulle mange at Sony la på X antall dager på vårt abn. når PSN hadde problemer. At vi bare får 5 dager ekstra i løpet av all den nedetiden PSN har hatt det siste året er for dårlig imo.

 

Jeg er sikker på at PSN har vært nede i 2-3 uker til sammen i løpet av fjoråret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finnes ikke bedre servere eller software. Hadde det vært noe som løste slike angrep så hadde alle store selskaper hatt dette på plass. Det finnes ikke...punktum finale.

 

At Sony bruker lengre tid på å få opp PSN kan en jo bare spekulere i. Men at dem er under mer angrep en fks XBL. Det skal en ikke se bort ifra.. Tullinger som holder på med slik har et forvridd syn på verden og det er nok mer stas å gå etter det som er mest populært....i konsoll verden så er det da PSN.

 

At Sony gir sine kunder X dager tilbake og litt avslag på neste kjøp er langt ifra nødvendig da dem har tatt høyde for dette idet enhver av oss aksepterte at dette kan skje i det vi startet et PS+ abonnement.

 

Det er ekstremt kjedelig ja. Men om en blir krakilsk som veldig mange blir rundt på kommentar felter så har en større problemer å ta tak i mener nå jeg. Men nå er det jo ikke til å komme unna at veldig mange av disse kommentarene er ifra unger da.....en kan ikke forvente noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når angrepet er så målrettet som det var, på tross av at det i bunn og grunn bare er trolling fra scriptkids med midler, hjelper det ikke å "ordne stabile servere" eller "oppgradere hardware" eller whatnot. Blir som at en gjeng bilister tetter igjen E6 og så skal du klandre veivesenet for at de ikke har tiltak mot dette.

 

Noen lever i en enkel verden..

Endret av H.A.M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når angrepet er så målrettet som det var, på tross av at det i bunn og grunn bare er trolling fra scriptkids med midler, hjelper det ikke å "ordne stabile servere" eller "oppgradere hardware" eller whatnot. Blir som at en gjeng bilister tetter igjen E6 og så skal du klandre veivesenet for at de ikke har tiltak mot dette.

 

Noen lever i en enkel verden..

Analogien din blir litt upresis. Hvis du føyer til at Oslo Taxi tar betalt for en tur du ikke får tatt grunnet køen, så er du et skritt nærmere realiteten.

Lenke til kommentar

Angående DDOSinga som jeg og nevnte i xbox vs ps4 tråden, så er det absolutt metoder å beskytte seg mot det der ute som jeg vet microsoft vertfall har brukt på sine servere hvor en filtrer ut søppel forespørsler osv, men mot såpass massive angrep og i tillegg jule trafikkens om prøvde å komme seg inn på serveren så var ikke dette mye hjelp i.

 

Det som dog er roten på hele problemet er at alt må vertifiseres gjennom PSN og Xbox Live for at du skal få gå onlin e i samtlige spill. Mange tror at PSN hoster samtlige online spill på PS4, noe som ikke stemmer, nærmest alle større online titler jobber ut fra egne servere og eneste koblingen til PS4 er for sosiale funksjoner og vertifisering at du har betalt for PS pluss. Hadde en kvittet seg med denne egentlig unødvendige vertifiseringen hadde vi kunne spilt de spillene vi følte for i julen så langt at ikke de spesifiserte spill serverenne og ble DDOSet. Det er et tåpelig system, å grunnen til det er slik er for at folk ikke skal klare å komme seg rundt playstation pluss og få spille online uten å betale, jeg vet ikke selv hvordan de kan løse dette, men et system som automatisk skrur av denne vertifiseringen ved en nedetid på PSN kunne kansje vert mulig. Selv synst jeg dog ikke tjenesten overhode god nok til at vi bør betale for den. Om en ser til PC plattformen så har en steam, som i teorien har akkurat de samme funksjonenne som PSN har (bare større og mer omfattende etter min meining), men dersom valve serverenne er nede kan vi fortsatt spille de spillene vi vil både online og offline med noe svært svært få unntak. Det er ikke tvil om at et slikt system er å foretrekke og er langt langt bedre for kundenne, men de er vel redd for å miste litt fortjeneste de gangenne serverenne faktisk er nede :roll:

 

Å si at PSN og Xbox Live er helt uskyldige i dette hver gang vi blir sittende i flere dager uten mulighet å spille online synst jeg vertfall ikke hører hjemme noen steder, som forbruker kan en ikke bare akseptere alt, da blir ingenting bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes ikke bedre servere eller software. Hadde det vært noe som løste slike angrep så hadde alle store selskaper hatt dette på plass. Det finnes ikke...punktum finale.

 

At Sony bruker lengre tid på å få opp PSN kan en jo bare spekulere i. Men at dem er under mer angrep en fks XBL. Det skal en ikke se bort ifra.. Tullinger som holder på med slik har et forvridd syn på verden og det er nok mer stas å gå etter det som er mest populært....i konsoll verden så er det da PSN.

 

At Sony gir sine kunder X dager tilbake og litt avslag på neste kjøp er langt ifra nødvendig da dem har tatt høyde for dette idet enhver av oss aksepterte at dette kan skje i det vi startet et PS+ abonnement.

 

Det er ekstremt kjedelig ja. Men om en blir krakilsk som veldig mange blir rundt på kommentar felter så har en større problemer å ta tak i mener nå jeg. Men nå er det jo ikke til å komme unna at veldig mange av disse kommentarene er ifra unger da.....en kan ikke forvente noe annet.

Flott innlegg :)

 

Sony hadde en enorm oppvask etter forrige hackerrunde og har utført en omfattende sikkerhetsoppgradering i etterkant av dette. Store, sammensatte og kompliserte løsninger blir som regel rammet hardere og krever ofte mer arbeid fra flere parter (julen er ikke den letteste tiden å samle en skokk leverandører) for å gås igjennom skikkelig i etterkant av et vellykket angrep og man vil derfor kunne oppleve mer ustabilitet og at ting tar lengre tid. Dette var heller ikke nødvendigvis kun et DDOS angrep ift. Sony.

 

I tillegg vil man i slike situasjoner, om man handler ansvarlig, ofte øyeblikkelig utbedre svakheter der man kan i prosessen med å få alt tilbake å spille. Noen ganger må man utbedre for å komme opp igjen som kan gi følgefeil andre steder.

 

Jo mindre komplisert og omfattende en løsning er, jo raskere får man den opp i stabil drift etter et angrep/problem. (eks. Live vs. PSN). En fin sak der en konsulent måtte løse DDOS som truet med å konkursramme en bedrift hev han ut alt utstyr som var installert for å sikre mot trusler fra internett og erstattet de med kun én gammeldags router. I løpet av få dager med flere routere var bedrifte i gang igjen.

 

Man er i beste fall ignorant om man tror at Sony ikke har de mekanismer man kan ha for å beskytte seg i den grad man kan mot DDOS. Og det har vært skrevet mange artikler (om man kan bruke google) rundt enorme sikkerhetsoppgraderinger PSN har ift. Live.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...