Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hvis dere hungrer etter Don´t Starve og det ikke har dukket opp i store´n enda så kan dere gå direkte til produktsiden og sette det på nedlasting via den :) Det funket for meg

 

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-gb/games/don%27t-starve-console-edition/cid=EP2107-CUSA00327_00-DONTSTARVEPS4V01

 

UPDATE: Stryk den! det funker ikke! :p Spillet lasta ned og alt...men når det var ferdig nedlasta og jeg skulle starte det var det et låst symbol på spillet og fikk opp melding om at "Cannot start application...This application can only be started by the user who has the license for it" av en eller annen grunn

fungerer fint her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint ann å gå fra PS til Xbox.

Nintendo har langt fra bare barnespill, den kommentaren der er overhodet ingen grunnlag for å ikke velge WiiU foran PS4 og Xbox One.

For meg gjør det ikke det. Har hatt Playstation bestandig og aldri tenkt meg noe annet. Sony 4 life! (Har ikke forandret instillingen på det ene året nei. )

Jo, om man vil spille eksklusive og gøye spill. De spilla Wiiu Har er spill man spiller når man er litt brisen eller med familen en kveld, men ikk noe man kan holde på med.

 

Exbox har aldri hatt noen sjangs hos meg eller her i området. Enten PC eller PS4. Om man først har funnet fram til Sony og så bytter nå, med tanke på at PS4 er bedre enn forgjengeren og har mange kule funksjoner og muligheter, sammen med Vitan. Playstation har i mine øyne også mange flere kule eksklusive spill. Xbox har 2 å være stolt over. Liker kun forza av dem. Halo er litt skrot, kan likegodt kjøpe Cysis eller Battlefield.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en PS4 fra Amazon.co.uk da jeg ikke klarer å få skaffet meg den i Norge. Er det noen som kan fortelle meg ulempene med å importere en fra utlandet? Vet at jeg ikke får 5 års reklamasjonsrett, men hvis den blir skadet under sendingen, eller konsollen på noen annen måte er defekt, vil jeg vel fortsatt få sendt den inn og fått en erstatningskonsoll eller evt en ny?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en PS4 fra Amazon.co.uk da jeg ikke klarer å få skaffet meg den i Norge. Er det noen som kan fortelle meg ulempene med å importere en fra utlandet? Vet at jeg ikke får 5 års reklamasjonsrett, men hvis den blir skadet under sendingen, eller konsollen på noen annen måte er defekt, vil jeg vel fortsatt få sendt den inn og fått en erstatningskonsoll eller evt en ny?

Hovedankepunktet er nok reklamasjonsretten. På andre produkter har det kanskje ikke så mye å si, men på en konsoll kan det være veldig viktig. En konsoll har du mange flere år enn en PC eller mobiltelefon, så sjansen for at du trenger reklamasjonsretten er også større. Du må jo også kjøpe egen kabel for strøm når du handler fra England.

 

Når du kjøper fra England får du jo samme sone som i Norge, så da trenger du ikke tenke på det i forhold til filmavspilling.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Altså, jeg forstår ikke hva som skal til for å oppnå NAT type 1 på PS4. Type 2 har jeg forstått burde fungere bra? Spilte aldri online på PS3, så hva som er vanlig her har jeg ikke erfaring med. Men når jeg da skal spille med andre kompiser med Type 2, går Party chat til helvete. Jeg har satt opp konsollen med statisk IP-adresse, og lagt denne under DMZ på Modem/routeren ( Cisco EPC 3925). Samt har jeg åpnet portene for konsollen...Type 2.

 

Når jeg faktisk en gang greidde å oppnå Type 1 (uten å helt vite hvordan) var et null stress for 2 venner og meg å prata/spille i lag, selv om de da hadde Type 2... Det jeg TROR jeg gjorde var at jeg satte routeren over fra modem-modus til bridge. Hadde da en Jensen Air:Link 3000DG

router som jeg da trodde skulle forbedre den trådløse ytelsen i kåken. Funka bra i starten ,men alt gikk åt skogen etterhvert of alle enhetene mine begynte virkelig å klure seg til når denne formidlet nettet... Så endte jeg jo da å ikke kunne komme inn på mitt GET modem via 192.168.0.1, slik som tidligere og jeg måtte får GET til å gjenopprette instillingene mine fra sentralbordet deres (fiffig løsning den chatten på sidene deres). Og jeg var da tilbake på Nat Type 2. Jensen routeren leverte jeg fint inn igjen på Lefdal etter en knapp uke.

 

Har internett fra GET, og er det tilfeldigvis noen andre her inne som kunne kommet med en mirakel løsning? :p

 

EDIT: Xbox One har hatt Nat OPEN fra dag 1 av...er det PS4 som er så jævlig sær? Ikke at det bryr meg med One, da den neppe blir å spille sørlig online på....

Endret av Mala
Lenke til kommentar

NAT 1 er om du har koblet konsollen direkte til modemet. NAT 2 er når du har koblet opp konsollen til en router. NAT 3 er derimot et problem.

Men hvordan oppnådde jeg NAT 1 med samme modem jeg har tidliger, men ikke nå? Og det ETTER å ha Bridget det med en router og koblet meg med wifi på denne, I stedet for modemet...

 

Det er en slik kombinert modem/router løsning jeg har. Og hvorfor fungerer One strøkent? :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men hvordan oppnådde jeg NAT 1 med samme modem jeg har tidliger, men ikke nå? Og det ETTER å ha Bridget det med en router og koblet meg med wifi på denne, I stedet for modemet...

 

Det er en slik kombinert modem/router løsning jeg har. Og hvorfor fungerer One strøkent? :p

Type 1: direkte til modem.

Type 2: gjennom ruter før modem.

 

Hvis du har hatt type 1 så fungerte rutermodemet ditt kun som modem i det øyeblikket(pga deaktivert ruterfunksjon som en annen ruter skulle ta seg av som du forklarer). Basert på slik du forklarer Xbox viser det så vil type 2 tilsvare NAT Open og type 3 NAT Closed. Type 1 vil (uten at jeg har veldig god peiling på hvordan slikt fungerer) vel nesten bety NAT Off?

Lenke til kommentar

Type 1: direkte til modem.

Type 2: gjennom ruter før modem.

 

Hvis du har hatt type 1 så fungerte rutermodemet ditt kun som modem i det øyeblikket(pga deaktivert ruterfunksjon som en annen ruter skulle ta seg av som du forklarer). Basert på slik du forklarer Xbox viser det så vil type 2 tilsvare NAT Open og type 3 NAT Closed. Type 1 vil (uten at jeg har veldig god peiling på hvordan slikt fungerer) vel nesten bety NAT Off?

 

Dette høres fornuftig ut i mitt hode. Så jeg har nå ressonert meg frem til følgende:

 

Når den nye ruteren kom i hus, satte jeg mitt modem i bride-modus, og Jensen routeren har tydeligvis ikke trengt å bli puset med for å oppnå Nat type 1. Gamle modemet mitt derimot sendte fortsatt ut wifi-signal (man kunne også bruke dette). Samtidig hadde jeg da mistet muligheten for å komme innpå modemet mitt igjen via 192.168.0.1 fra både macbooken min via wifi og stasjonær PC`en min via kabel... og jeg fikk da ikke mulighet for å sette det tilbake i sin oprinnelige modem-modus. Men likevel fungerte alle enhetene mine etter jeg koblet ned Jensen routeren, og leverte denne tilbake.

 

Inntil jeg plutselig måtte restarte den med jevne mellomrom for å få koblet meg til med PS4/One/mobil etc. etter å a brukt disse, og byttet om hverandre..irriterende og jævlig. Get fikk fjernstyrt modemet og resatt det til sine orginale instillinger, kanskje jeg kan høre med de om de kan fikse noe greier for at jeg skal få Nat 1 kun ved bruk av dette modemet?

 

Hele dette greiene her gjør meg surrete i huet på denne tiden her :p

Lenke til kommentar

Kobler du deg rett i en router med uPNP-støtte så får du NAT 1, via en annen router så funker ikke uPNP, ergo NAT 2. Sjekk om routeren nå har upnp av?

 

Har prøvd begge deler, ikke noe forskjeller. Skal sette meg ned i gjen i dag etter jobb, skal ta og se om det er oppdateringer tilgjengelig for router etc. bare for å ha sjekket ihvertfall det.

 

På en annen side, det finnes håp for de som ønsker å forlenge den absolutt fatalt sugne batteritiden til DS4:

 

http://www.technologytell.com/gaming/122129/ces-2014-that-nyko-ps4-powerpak-is-a-godsend/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...