Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer enn 30 fps blir ikke prioritert av utviklere og utgivere. Uansett hvor kraftig maskinene blir vil ytelsen bli brukt til å gi bedre grafikk og høyere oppløsning, fremfor høyere framerate. Grafikk selger mer rett og slett, og ser bedre ut i screenshots.

 

Vil du ha 60 FPS eller mer i AAA-spill må du over til PC. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som du sier, om spillene er på alle plattformene, kunne vi like godt kjøpt pc. Sony bør hente inspirasjon fra Nintendo og satse mer på exclusives. Før var det vel slik at man valgte system ut i fra titlene? 

Har da følelsen av at folk fortsatt gjør det da. Jeg gjør i alle fall det, og de fleste jeg kjenner kjøper også konsoll ut fra hvilke spill de er interessert i.

 

Når det kommet til eksklusiver så vet jeg ikke hvordan det er med deg, hvilke typer spill du liker, men jeg synes absolutt ikke at Sony er underlegen Nintendo på det punktet, ikke i det hele tatt. Ikke rukket å starte på halvparten av eksklusivene som kom ut, bare dette året alene.

 

 

Ghost of Tsushima så meget interessant ut, men trenger mer info. Håper det er mer Tenshu enn Ninja Gaiden..

Aff ja, orker ikke noe red bull ninja styr. Men jeg er hypet!

 

Tviler på at det blir noen av delene. Hvis dere så intervjuet med utviklerene, så sa de ganske rett ut at spillet vil fokusere mye på en åpen verden, og at spilleren skaper sin egen opplevelse av verdenen. De ønsker å gi spilleren et scenario, de plasserer deg som en samurai på en øy i det føydale Japan, med store og varierte områder for deg å utforske, uten masse map markers og slikt.

 

Helt ærlig så blir jeg litt skeptisk, for det siste der høres veldig ut som noe Breath of the Wild-aktige greier, og selv om det ikke er noen steder og tidsperioder jeg har mer lyst til å utforske fritt enn det føydale Japan, så orker jeg rett og slett ikke nok en gigantisk øde, tom og unødvendig stor verden.

 

Hvis de er veldig tro mot virkeligheten, og setter opp steder man kan utforske i spillet, som man senere igjen kan dra til Japan og finne igjen, så blir jeg derimot mer interessert igjen. :)

 

Edit:

For å oppsummere litt etter å ha sett sendingen fra PGW, så var det nok Ghost of Tsushima sammen med Concrete Genie som engasjerte meg mest. Ser veldig frem til å høre mer fra de spillene.

 

Ellers synes jeg det var bra å se mye nytt og spennende til PSVR, flere titler der jeg kunne tenke meg å prøve. Bare synd jeg har så ekstremt lett for å bli "motion sick". :cry:

 

Spider-Man og God of War ser kult ut. Detroit ser ut som et veldig bra, typisk David Cage spill, og det er jo akkurat det jeg vil ha fra den kanten. Og The Last of Us ser bare enda mer fantastisk vakkert ut, på en grusomt brutal måte. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Usj, ja, det er jo et litt kjedelig poeng du trekker frem der. De viser nok frem spill litt i tidligste laget nå til dags. Allikevel, jeg har ingen tanker om å klage. 2017 har vært det beste spillåret jeg noensinne kan huske, så at de ikke har så mye krutt igjen å vise frem før jul er slett ikke overraskende. :p

 

Når jeg tenker meg om så kommer vel noen av indiespillene ut i år. For eksempel så er Oure, det spillet som lignet veldig på Journey, ute allerede nå.

 

Dette spillet altså. Må nesten prøves.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...