Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

PS4Pro versjonen av Assassin's Creed Origins har litt ytelses problemer og ligger veldig mye rundt 28 fps området  :hrm:

 

 

EDIT: Patch kommer på fredag som bla skal ordne ytelses problemer. En ny patch kommer i November som legger til HDR støtte til alle plattformer. Så om du ikke vil spille i SDR så må du vente litt til... 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket ytelsesproblemene i dag.. Fikk CD/Gods Edition i dag.

 

Prøvde bare litt.. Er ikke ferdig med Unity eller Syndicate, og vil ta de først.. Holder på med Unity nå om dagen.

 

Ellers tenker jeg at jeg kommer til å kjøpe spillet til Xbox One også, siden jeg antagelig får Xbox One X når den slippes.. forhåpentligvis. Men, føler at jeg må spille de to andre ferdig først..

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke prøvd noe særlig.. Jeg har bare gjort det første introduserende oppdraget, og deromkring.

 

Jeg sluttet, siden jeg vil spille Unity og sånn først, dessuten tror jeg vil nyte det på Xbox One X.

 

 

Når det er sagt, så virket kampsystemet mer komplekst, om ikke så mye. Virket mer fokus på dodge, parry, osv. Er jo det i de andre spillene også. Men, følte at det var litt mer her, under det lille jeg prøvde. Inventar og utstyr hadde en litt mer rollespill-feel, som er en god ting. Likte veldig godt at man kunne skyte med bue, osv.

 

Fikk også oppleve den ørnen. Ikke så sans for alle hjelpemidler i spill, og at den kan fly overalt og undersøke og markere, osv, osv, er ikke noe jeg har helt sansen for. Men, det er meg. Og, jeg pleier alltid å slå av alt av minimaps og slikt i spill, hvis mulig.

 

Verden virket også veldig stor.

 

Har personlig ikke sett så særlig på videoer av spillet. Sett noen småsnutter, men liker best å oppdage ting selv..

 

Tror det blir er et bra spill, men så har nå jeg vært veldig fornøyd med serien ellers..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

30fps på Pro er bare tragisk.

 

Det er greit så lenge vi får steady framerate. Jeg foretrekker at utviklere fokuserer på 60fps steady framerate fremfor 4k og ujevn framerate. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

4k er en vits og for spesielt interesserte. Velger stødig 60 fps fremfor 4k når som helst!

 

Både ja og nei. Det vi får idag er en slags hybrid med ujevn framerate og 4k(som ikke egentlig er 4k?), men industrien jobber mot et mål. 4k og steady 60fps er supert, men det må være rimelig. Krysser fingrene for at Playstation 5 setter den standarden i ytelse og pris.  

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Skulle ønske de lot være disse halvveis løsningene. Det er tåpelig å skal velge mellom to moduser på en konsoll. Det burde være sånn at man slår på konsollen og starter spillet and thats it. Vil heller se at de holder seg til 1080 og 60fps til de har mestret neste steg, så får 4k og 60fps komme når de er klare for det. 

 

Husker noen når disse mid-life updates kom og hvorfor? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Konsollene blir jo mer og mer lik en PC, og dette driver også tankegangen mot de grafikkopsjonene PC-spill har. En har jo omentrent siden tidenes morgen justert eyecandy for å få det best mulig i forhold til akseptable FPS,

 

Mye av tankegangen til konsoll er jo nettopp enkeltheten, men samtidig er jo den en del av utviklingen også, så dette driver fram valgene.

 

Mid-life oppdateringer er vel mest konkurranse-drevet. Synes Sony har vært flinke til å spille kortene sine riktig. Hjelper lite med Xbox One X sin ytelse når folk heller velger PS4 for spillene. En kan jo likegodt shoppe en PC da, så de har jo mer eller mindre posisjonert seg dårlig. Hele verdikjeden må være med hvis det skal være noe poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Det er som du sier, om spillene er på alle plattformene, kunne vi like godt kjøpt pc. Sony bør hente inspirasjon fra Nintendo og satse mer på exclusives. Før var det vel slik at man valgte system ut i fra titlene? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...