Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Nå skjønner jeg ingenting. Koblet til den nye kontrolleren med kabel og trykket på Playstation-knappen, men null respons på konsollen. Får ladet mob med den samme kabelen, koblet til konsollen. What to do? Begynner å bli temmelig lei av alle problemene nå.

 

Det er en ny kontroll, du må synkronisere den ved å ta på maskinen først, så ta laderen i og trykke på ps knappen på kontrollen. Alle nye kontroller må gjøres på den måten. Maskinen kjenner jo ikke igjen en ny kontroll hvis du ikke synkroniserer den først

Jeg vet jo dette. Hatt PS4 siden release og brukt 3-4 kontrollere. Det jeg lurer på er hva man evt kan gjøre når det ikke fungerer.

 

Prøvd med to forskjellige kabler. Skal prøve med en tredje kabel senere i kveld.

 

Vet faktisk ikke om det er noe galt med de to siste kontrollerne jeg har levert inn, eller om det er andre problemer som har fått meg til å tro at det er kontrollerne.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB-port på konsollen som er ødelagt?

 

Ikke umulig. Ikke helt ødelagt riktignok, for jeg får ladet mob der, med samme kabelen som jeg har prøvd å synkronisere med. Har prøvd begge portene.

 

Hvis jeg ikke får synkronisert med den tredje kabelen, tar jeg med konsollen, kontrolleren og kablene til butikken i morgen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Vanskelig å si om det er utbredt siden folk ikke akkurat har noen grunn til å gå offentlig med det. Men jeg personlig bruker gamesharing med ett par kompiser sånn litt på bytte. Tror ikke gamesharing mellom ukjente personer er veldig aktuelt for folk flest siden man må logge inn med hverandres konto for å sette det opp.

 

Når det er sagt så er det folk som selger gamesharing på ebay, men om folk faktisk kjøper denne "servicen" vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men hvorfor bruker folk en ekstra lader? Har selv en ekstra lang usb-kabel. Denne lader kontrolleren i rest-mode, og kobles lett i kontrolleren om jeg skulle gå tom for batteri, noe som først skjer etter ~8 timer.

Enkelt var lei leding fra ps2 til ps3, hutre leding fra meg til ps4 nei takk, jo bruker leding til den joysticken til 2000.kr

 

Har 2 kontrollere jeg veksler på, i verste fall en lang usb kabel om jeg skulle være tom på begge. Noe som aldri skjer i grunn.

bare 2 Mala, :ohmy:  ps har du ikke en sånn ps4 kontroller eller xbox elite  til ca 2000.kr jeg har. :tease:bruker den til pc :D  :D

 

Nå skjønner jeg ingenting. Koblet til den nye kontrolleren med kabel og trykket på Playstation-knappen, men null respons på konsollen. Får ladet mob med den samme kabelen, koblet til konsollen. What to do? Begynner å bli temmelig lei av alle problemene nå.

prøve den her den er bedre en den vanlige på ps4 da.

https://gamezone.no/avdelinger/spill/playstation-4/ps4-tilbeh%C3%B8r/h%C3%A5ndkontroller/hori-pad-4-fps-plus-controller-sort-ps4-kablet-fps-kontroll-turbo-aim-mode-126785-p0000055627

 

Se her nå spører du sony, ok :yes: ikke vent :sleep2::green:

https://www.playstation.com/no-no/get-help/#!/

Playstation support 

tlf 81550970 (0,55 i startavgift, deretter 0,39 pr min)

[email protected], man-fre 15-21, lør-søn 12-15

 

 

 

 

Takk må se nærmere på det :yes:

Lenke til kommentar

Uten å ha prøvd de selv så skal Logitech sine trådløse PS2 og Xbox kontrollere ha vært mye bedre enn originalene selv om det fikk en del tyn for dårlig batterilevetid, og naturlig nok var PS3 versjonen av samme Logitech controller bedre. Alle third party N64 controllere man får kjøpt i dag er vel bedre enn originalen og har stikker som er av en helt annen kvalitet enn de sloppy møkkastikkene N64 hadde originalt. Det fantes mange NES og SNES third party controllere som hadde litt bedre ergonomi enn originalene også i tillegg til at noen hadde "turboknapper" som gjorde at man slapp å spamme A eller B knappen til tomlene verket i visse spill, dette alene gjorde disse kontrollerne "bedre" i manges øyne.

Lenke til kommentar

Det er vel i praksis med PS4 / XBOX One at kontrollerene har kommet opp på et bra nivå. En skal jo ikke lengre tilbake enn PS3 og XBOX 360 før ting har bra forbedringspotensial. Det har vært mye ymse av kontrollere til diverse konsoller opp igjennom tiden. Både med tanke på kvalitet og funksjonalitet. Standard-kontrolleren nå fungerer fint og jeg vil si den er gjennomtenkt for formålet.

Lenke til kommentar

Der er jeg uenig, jeg synes originalkontrollerne har vært ålreite mye lenger. Jeg tror noe av problemet er at vi får originalstikkene omtrent til kostpris, mens en tredjepartsprodusent må tjene penger på hver enhet. Da blir de kjipere hvis de i tillegg skal være konkurransedyktig på pris. Det vi ser nå er at folk er villig til å betale ganske mye ekstra for Scuf og lignende.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...