Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det som kjennetegner Mala er uttrykket Nille-kvalitet. Noe jeg vil ha meg frabedt. Jeg sitter på andre siden av verden nå og et av mine største ønsker er muligheten til å handle Nillesokker. Billig, og samtidig den beste kvaliteten på sokker noensinne.

 

Nille. Kvalitet!

Nille har mye rimelig og grei julepynt også :) Protip de kommende mnd. for de som er innenfor landets grenser :p.

 

Sokkene kan jeg ikke uttale meg om, men kanskje de må prøves!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte hastekjøpe sokker etter et ufrivillig plask i en vanndam på Rudskogen. Endte opp på Nille i Rakkestad. Tykke, og gode sokker med obligatorisk rutemønster som jeg bruker like ofte som de andre sokkene jeg har. De er skikkelig myke, og er vel verdt pengene. Nille er også min go-to butikk når det kommer til julepynt og nips som skal gis bort i gave som kubbelys og speil å sette lysene på eller små figurer.

 

Kjenner meg ihvertfall ikke igjen med at Gran Turismo ikke er pent. Er faktisk ekstremt overrasket hvor pent det er etter å ha sett på mange YouTube klipp tidligere som ikke har imponert spesielt. Er noe med lys settingen over hele linja i HDR som gjør at det ser ekte ut i veldig mange situasjoner.

Er ingen stor bil spill fyr. Men bilene føltes forskjellige ut og det var en haug med justeringer en kunne gjøre på bilene. Dessverre ting som er gresk for min del. Spillet er nok fantastisk med ratt og pedaler. Nesten så jeg vurderer å investere...

Her er første runden min :p

 

Ditt svin. Du dulta borti Viperen..  :tease:

Synes GT Sport ser mer enn bra nok ut. At gressets teksturer er på et minimumsnivå skal jeg fint klare å leve med, jeg stopper ikke midt i løpet for å se på gress og buskas. Hva er dette? Lawn- and bushsimulator? Er heller glad for at PD har satt ressursene andre steder - la merke til at folk gikk langs med pitlane og andre små detaljer. Sånt liker jeg!

Endret av H.A.M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok. Nå skjønner jeg hvorfor endel synes Gran Turismo Sport ikke er et spesielt pent spill. PS4 versjonen er rimelig grøtete i forhold til Pro versjonen for å si det mildt. Fy fader å dere som ikke har oppgradert går glipp av pene spill altså.

 

For å se forskjellen på klippet så må du ha et 4K TV.

 

Lenke til kommentar

Ok. Nå skjønner jeg hvorfor endel synes Gran Turismo Sport ikke er et spesielt pent spill. PS4 versjonen er rimelig grøtete i forhold til Pro versjonen for å si det mildt. Fy fader å dere som ikke har oppgradert går glipp av pene spill altså.

 

For å se forskjellen på klippet så må du ha et 4K TV.

 

Trenger ikke 4K TV For å se fjorskjell da  :green:

Lenke til kommentar

Ok. Nå skjønner jeg hvorfor endel synes Gran Turismo Sport ikke er et spesielt pent spill. PS4 versjonen er rimelig grøtete i forhold til Pro versjonen for å si det mildt. Fy fader å dere som ikke har oppgradert går glipp av pene spill altså.

 

For å se forskjellen på klippet så må du ha et 4K TV.

 

Har 4K monitor så ser forskjell uten problemer.

 

Men når det er sagt spiller jeg GTS på PS4 i 1080P og har ikke i nærheten av så grøtete bilde som på PS4 visnningen der. Selv streamere på Twitch med 1080p/60 har penere bilde.

Virker noe PR aktig for å selge flere Pro.

 

Det virker nesten som de har slått på blur på PS4 og slått det av på PS4 Pro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt ærlig så var det første jeg tenkte når du linket den første videoen din før i dag at det så ut som om de hadde plassert veldig fine og detaljerte current-gen bilmodeller inn i en tidlig 7th gen spillverden. Syntes rett og slett alt så helt jævlig ut og ikke bare buskene og trærne, men mulig man ikke tenker over det når man suser forbi i first person view.

Lenke til kommentar

En kan se litt forskjell om en ikke ser klippet i fullskjerm i 4K. Men det er når en gjør det at en virkelig ser forskjellen. Men dette valget? I starten så fikk jeg bare valg om HDR eller SDR. Er det noe mer gjemt inne i menyen eller? Spillet flyter uansett som smør.

Jeg fikk valget da jeg justerte det visuelle under første oppstart. Det sto også at dette valget var eksklusivt til Pro.

 

EDIT: Ser nå at man ikke får valget hvis man kjører 4K.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Helt ærlig så var det første jeg tenkte når du linket den første videoen din før i dag at det så ut som om de hadde plassert veldig fine og detaljerte current-gen bilmodeller inn i en tidlig 7th gen spillverden. Syntes rett og slett alt så helt jævlig ut og ikke bare buskene og trærne, men mulig man ikke tenker over det når man suser forbi i first person view.

 

Akkurat det inntrykket jeg også satt igjen med. Bilene ser fantastiske ut men alt annet ser ikke bra ut. Nå har jeg ikke testet på 4K men med PS4 Pro med oppskalering. Vært artig å sett en sammenligning mellom GT Sport demoen her og Forza 7.

Lenke til kommentar

Prøvde Forza 7 i 4K igår på PC. Og etter min mening så ser begge veldig bra ut. Forza 7 har ikke like detaljerte biler synes jeg. Men banen og himmelen er fantastisk. Men Sport har en lys setting og farger som gjør at ting ser ekte ut i mangel av et bedre ord. Mest trolig pga HDR. Noe jeg ikke fikk testa på demoen til Forza 7.

 

Selv blir jeg å kjøpe begge to uten å blunke etterhvert... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...