Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Folk kjøper årlig mobiler til 899$ dollar, så tror ikke prisen er avgjørende.

 

Får mer og mer følelsen av at selv om Sony har gjort det milevis bedre enn MS denne generasjon, så har MS så mye mer penger å rutte med. Hvor mye de selger Xbox One S med i tap undrer jeg på.

 

Må jo ikke sammenligne med mobiler. Folks mobiltelefonforbruk er jo rene galskapen. Henger etter lommene til produsentene som alvorlig dopavhengige. :p

 

Den følelsen du beskriver er du ikke alene om å ha. Er vel bare Google, kanskje Apple og Samsung, som ligger rundt samme liga som Microsoft i penger de har tilgjengelig.

 

En ting jeg ikke fikk med meg om de sa noe om. PS4 Slim har ikke Optical port, men har "Pro" det?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Hmm, jeg klarer ikke helt å få grep på hva PS4 Neo har bedre enn Slim. Mer power?

 

Er det noen grunn til å kjøpe neo over slim?

 

PS4S er strengt tatt dagens PS4.

 

PS4Pro vil kunne gi bedre grafikk,ytelse,oppløsning i form av supersampling på et HD TV i eldre spill og nye. Samt spill i 4K oppløsning om du har et slik TV. Og streaming i 4K.

Lenke til kommentar

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om PS4 pro enda men nå har muligens MS et ess opp i ermet med scorpio til neste år, hvis den blir så kraftig som de påstår riktignok.

 

Xbox one solgte vel best i Nord Amerika forrige måned? Ser for meg at det kommer til å være normalen fremover, særlig når jeg ser all surskapen i diverse forumer  :nei:

 

Edit: I og med at jeg solgte "jetmotoren" av en ps4 og kjøpte den nye stillegående modellen for en knapp mnd siden så holder jeg meg unna pro kjøp enn så lenge :cool:

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Digger at PS Pro blir så "billig". Var redd den ville koste 499 eller kanskje mer enn det også. Og med standardutgaven til 299 er terskelen lav for å komme seg på, noe som kanskje var hovedstrategien til Sony. Win the masses.

 

Her i gården streamer vi for det meste filmer enten til 4K HDR tv'en oppe via tv-app, dekoder eller casting, eller hjemmekinoen i kjellerstua via PS4 eller casting. Har uansett kobla opp PS4'en til hjemmekinoen, og den er ikke 4K, så for meg er det no loss på det punktet.  :mellow: Dersom Sonys undersøkelser viser at de færreste blir rammet av denne beslutningen så er det vel grunnen? Jeg personlig tror at innen noen år er 4K streaming standard og da vil en 4K-spiller være overflødig i de fleste hjem, foruten hos elitistene.

 

Pro har 3x USB 3.1, 1 HDMI og optisk ut. Holder for meg.

Slim har 2x USB 3.1 og HDMI

 

Også verdt å merke seg at Japan får 500GB og 1TB Slim muligheter.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Slim har vel begge foran?

 

Uansett, godt å endelig få en USB bak. Selv om jeg skulle gjerne hatt 2 bak. 

 

Det er litt morsomt den diskusjon rundt UHD-blu ray også. Minner litt om da alle kjøpte seg hytter rundt lansering av PS4 for å spille på hytta. OFFLINE!!

 

Ser ikke ut til at UHD filmer blir vanlig med det første. Og prisen er like så viktig. Koster det, la oss si, 300 kr for filmen, vil jo kino være et billigere valg for folk flest. Jeg skulle ønske det var UHD-blu ray, men det er vel ingen dealbreaker?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Dersom Sonys undersøkelser viser at de færreste blir rammet av denne beslutningen så er det vel grunnen?

Det som gjør det merkelig er jo at Sony har en egen interesse av å pushe salg av 4K blu ray. Dersom MS ikke hadde hatt med det på sine konsoller hadde nok ingen reagert, men når Sony dropper sitt eget format, der de tjener på hver solgte plate, er det noe rart.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at UHD filmer blir vanlig med det første. Og prisen er like så viktig. Koster det, la oss si, 300 kr for filmen, vil jo kino være et billigere valg for folk flest. Jeg skulle ønske det var UHD-blu ray, men det er vel ingen dealbreaker?

Synes ikke pris på film er et argument som skiller seg ut på UHD.

Meg bekjent var både dvd og blu-ray like dyrt da de kom, og vil ikke si de floppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...