Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Øverst på Gamezone sidene står alltid dato dem får det inn på lager (Antall på lager: Bekreftet 17.11.2015). Nederst på siden (produktinfo boksen) står alltid (Utgivelsesdato: 19. november 2015)

 

Bekreftet datoen er også datoen de normalt sender varene ut fra lager, og min erfaring er at man da får spillet i posten dagen etter.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F40? Det er pga. restriksjoner fra Ferrari.

 

Litt skuffet over utvalget generelt jeg. Kan ikke se at det spillet er gøy å spille to ganger, men er gøy enn så lenge.

Ja blandet annet den. De nevnte jo "deep customization" .. Da trodde jeg hvertfall vi kunne gjøre en god del på selve utseende på alle bilene. Og ikke bare decals og paintjob :p

 

Og 5 biler maks i garasjen er jo bare tullete. Hvertfall om de kommer med noen DLC pakker med flere biler :/

Håper også på dagmodus i spillet. Og selvfølgelig litt drag racing, haha.

Lenke til kommentar

Det er alltid sånn med nye AAA-titler at det er en forferdelig hype-bølge i begynnelsen som gjør det helt umulig å finne ut av om det faktisk er et bra spill eller ikke. Noen uker/måneder senere begynner de mer edruelige perspektivene å tikke inn på diverse fora. Det var kjempehype rundt Oblivion da det kom, men i dag er det ganske delte meninger om det er et godt TES-spill.

Lenke til kommentar

 

Fallout 4 på Metacritics user score har sunket i hele dag. Var på rundt 6.5 for et par timer siden og nede i 6.1 nå. Skremmende lav score. Tror jeg avventer litt.

 

Jeg stoler særdeles lite på den scoren der, folk er inne og gir spillet 0/10, sier seg selv at det drar scoren kraftig nedover.

 

Jeg leser også reviews, scoren er kun en indikator som får meg til å lese reviews og det er mange potente poenger på hvorfor det gis karakterer som 5, 6 osv. fra brukerne.

 

Det er det flotte med Metacritics User Score, det er lett å lese deres begrunnelser. De som gir "Mixed" har ofte veldig balanserte tilbakemeldinger.

 

Legger mindre vekt på de som totalslakter og de som overøser. 277 tilbakemeldinger fra brukerne så langt og veldig mange av dem bekrefter det 10 timer med Twitch på søndag og 5 timer Twitch i går ga meg inntrykk av. Jeg stoler også vesentlig mer på uavhengige brukere enn journalister.

 

EDIT:

Stadig synkende. Nå nede i 5.7 etter 391 tilbakemeldinger. Det som dog er spennende er å se hvordan resultatet justerer seg frem mot jul. Til sammenligning har TW3 9.1 etter ca. 4000 tilbakemeldinger. Mad Max 7.7 etter ca. 500 tilbakemeldinger. (COD:BO3 et kapittel helt for seg selv).

 

Det som dog er litt spesielt med FO4 er at de har omtrent likevekt av negative og positive tilbakemeldinger mens både TW3 og MM har en sterkt dominerende overvekt i positive tilbakemeldinger. Ergo virker det som FO4 har skuffet enormt mange og desto mer spennende blir det å følge skriveriene rundt FO4 fremover. TW3 havnet i en liten "shitstorm" med omtrent like mange negative tilbakemeldinger.

 

Det kan virke som Bethesda har stått litt stille siden Skyrim når man leser "mixed" tilbakemeldinger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei! Hvordan kan jeg sjekke hvilken PS4 som er aktivert som min primærkonsoll? Jeg trodde jeg hadde satt min PS4 som primærkonsoll for den amerikanske brukeren min, men når jeg går inn på konsollens innstillinger står det bare "activate as my primary PS4". Står det noe annet sted? Det burde vel stått "deactivate" her hvis den var satt som min primærkonsoll? Har litt trøbbel i forhold til å få delt spill med lillebroren min.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Fallout 4 ser greit ut på PS4, men liker ikkje at Bethesda har latt seg betale til å ikkje utnytte ressursane i PS4. Spillet er jo nesten like dårlig som XO-versjonen og med mine krav til 1080/60 blir det nok ikkje kjøp av PS4-versjonen. Støtter ikkje opp om at spillet er utvikla for å bli så likt som mulig til konsoll. Blir nok heller til at eg kjøper PC-versjonen billig ein gang neste år.

Lenke til kommentar

Hei! Hvordan kan jeg sjekke hvilken PS4 som er aktivert som min primærkonsoll? Jeg trodde jeg hadde satt min PS4 som primærkonsoll for den amerikanske brukeren min, men når jeg går inn på konsollens innstillinger står det bare "activate as my primary PS4". Står det noe annet sted? Det burde vel stått "deactivate" her hvis den var satt som min primærkonsoll? Har litt trøbbel i forhold til å få delt spill med lillebroren min.

klikk på activate as my primary så kommer det opp to valg enten deactivate eller activate

Lenke til kommentar

Fallout 4 ser greit ut på PS4, men liker ikkje at Bethesda har latt seg betale til å ikkje utnytte ressursane i PS4. Spillet er jo nesten like dårlig som XO-versjonen og med mine krav til 1080/60 blir det nok ikkje kjøp av PS4-versjonen. Støtter ikkje opp om at spillet er utvikla for å bli så likt som mulig til konsoll. Blir nok heller til at eg kjøper PC-versjonen billig ein gang neste år.

Det blir nok det jeg også gjør så blir det heller Mad Max på PC nå så fort jeg får det nye skjermkortet.

Lenke til kommentar

Fallout 4 ser greit ut på PS4, men liker ikkje at Bethesda har latt seg betale til å ikkje utnytte ressursane i PS4. Spillet er jo nesten like dårlig som XO-versjonen og med mine krav til 1080/60 blir det nok ikkje kjøp av PS4-versjonen. Støtter ikkje opp om at spillet er utvikla for å bli så likt som mulig til konsoll. Blir nok heller til at eg kjøper PC-versjonen billig ein gang neste år.

Da er jo valget ganske enkelt, gå for PC-utgaven + tweaks :) Sett at du har en brukbar rigg selvsagt. Bugs og slikt er vel luket ut til du får maskina i hus, så da er det god gang!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Hei! Hvordan kan jeg sjekke hvilken PS4 som er aktivert som min primærkonsoll? Jeg trodde jeg hadde satt min PS4 som primærkonsoll for den amerikanske brukeren min, men når jeg går inn på konsollens innstillinger står det bare "activate as my primary PS4". Står det noe annet sted? Det burde vel stått "deactivate" her hvis den var satt som min primærkonsoll? Har litt trøbbel i forhold til å få delt spill med lillebroren min.

klikk på activate as my primary så kommer det opp to valg enten deactivate eller activate

 

 

Takk! Det bekreftet egentlig det jeg allerede trodde. Min PS4 er ikke aktivert som primary PS4 på min norske konto. Så hvorfor får broren min opp følgende feilmelding når han prøve å aktivere sin konsoll med min norske konto? "You have already activated another system as your prmary ps4. to activate this account deactivate the other system".

 

Det er jo bullshit. Jeg tok til og med og kjørte den der "deactivate all devices" fra sony-kontoen min i nettleseren for en stund siden, for å sikre at ingen konsoll var valgt som primary. Ingen andre har hatt tilgang til kontoen min, og jeg kommer fortsatt inn på kontoen min så jeg tror ikke den har blitt overtatt av skurker.

 

Forvirrende greier.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig med reklamasjon om man har en konsoll som bråker mye mer enn forventet? Altså, de skal jo ikke bråke så jævlig, men det er endel konsoller som har for lite kjølepasta osv. Har man noen rettigheter på å få det fikset uten å måtte åpne den opp og ordne det selv?

du har 5 års reklamasjon på konsoller og tilbehør som feks kontrollere

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...