Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Sortnivået er greit, med det virker som alle nexus 10'ene har problemer med lyslekkasje, hovedsaklig i nederst, høyre hjørne, noe som merkes selv under vanlig belysning. Kvalitetskontrollen virker ikke-eksisterende. Jeg fikk 3 brett fra multicom, alle var tidligere brukt, med lyslekkasjer og minst 2 av de med ødelagt mic.

 

Jeg bestilte så en tablet Z istedet. Den virker mer gjennomført, med mindre lyslekkasje, norsk lader og er lettere/mindre. Minuset er litt dårligere integrerte høyttalere, samt at nexus10 virker betydelig mer snappy out-of-the-box. Problemet mitt er at tablet z tydeligvis ikke har en fungerende mic for skype... :nei:

 

Edit: Hvis du er kresen på skjerm og du ikke må ha tablet nå, så ville jeg ventet til samsung sin fullHD amoled tablet som kommer i slutten av året.

 

Takk for svar!

 

Lyslekkasjen har jeg lest om flere steder, så det blir nok til at jeg avventer med et nettbrett for nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brettet døde plutselig mens jeg ladet det og så på netflix! Hørte knitring i høyttalerne og brettet ble svart.. Holdt inne på-knappen og det eneste som skjedde var at lade-ikonet viste et par sek før skjermen ble svart igjen! Googlet febrilsk og et tips var å la det lade en stund. Tok derfor ut laderen og satte den i igjen og lot det lade i 10min+-, og plutselig var det mulig å slå det på... Og nå er batteriet på 0% på nytt. WTF? Hva f var det her mon tro? Kortslutning kan det virke som for meg...

 

Alt er stock, btw.

Lenke til kommentar

Det er mulig at brettet må åpnes for å sjekke om den interne batteripluggen er løsnet, beskrivelsen din tyder på dette.

 

Jeg glemte å plugge i batteriet etter jeg hadde reparert et Thinkpad nettbrett, men da fikk jeg liv i det med å bruke en veldig kort ladekabel (lite strømtap). Når jeg da så at batteriet ikke ladet fant jeg ut hvor feilen lå. :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For dere som sliter med og få oppdateringen via OTA kan jøre et lite triks

Gå inn på instillinger og på apper

så velger dere ALLE APPER

og blar nedover til dere finner : rammeverk for google tjenester eller på engelsk Framework

går inn på den appen og fjerner data

 

Så gå tilbake til Om telefonen og på systemoppdateringer da står det at det var sist kjekket for oppdateringer i 1970 ett eller annet...

 

og jorde dette noen ganger før det virket og switchet mellom wifi nettverk for og prøve med flere ip adresser og da komm den ganske kjapt :) funker på alle nexuser

Endret av Naits_89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

One of the common complaints late in the life of the original Nexus 7 was slow storage I/O performance, leading to an inconsistent user experience. After a fresh flash, the Nexus 7 was speedy and performant, but after months of installing applications and using the tablet, things began slowing down. This was a friction point that many hoped would be fixed in the new Nexus 7 (2013) model, which it was. There’s even more to the story though, it turns out Google has fixed that storage I/O aging problem on all Nexus devices with the Android 4.3 update.

 

http://www.anandtech.com/show/7185/android-43-update-brings-trim-to-all-nexus-devices

 

Enda en grunn til og oppdatere til 4.3 :)

Lenke til kommentar

For dere som sliter med og få oppdateringen via OTA kan jøre et lite triks

Gå inn på instillinger og på apper

så velger dere ALLE APPER

og blar nedover til dere finner : rammeverk for google tjenester eller på engelsk Framework

går inn på den appen og fjerner data

 

Så gå tilbake til Om telefonen og på systemoppdateringer da står det at det var sist kjekket for oppdateringer i 1970 ett eller annet...

 

og jorde dette noen ganger før det virket og switchet mellom wifi nettverk for og prøve med flere ip adresser og da komm den ganske kjapt :) funker på alle nexuser

funket på første forsøk:)

takk skal du ha

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...