Gå til innhold

GTA V til våren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTA: Vice City, og GTA: San Andreas er mine favorittspill i serien, i den rekkefølgen. Håper GTA: V kan nærme seg disse to (Så lenge stemningen blir noe mer interessant enn grått og kjedelig slik som GTA: IV)

 

Og det skal såklart spilles på konsoll, i kinostolen min, med mine fantastiske høyttalere og 55" TV. Så kan andre sitte på PCen sin og slite seg ut foran kontorpulten. :)

(Ja jeg er klar over at PC kan brukes med 360-kontroller og TV, men de aller færreste gjør det)

Lenke til kommentar

Tar konsollspill med dårlig grafikk foran en hakkete pc anyday.

 

Da sier det mer om deg som bruker enn noe annet ;). Sier bare elendig pc da ^^. eller at du ikke klarer å håndtere en pc.

 

GTA: Vice City, og GTA: San Andreas er mine favorittspill i serien, i den rekkefølgen. Håper GTA: V kan nærme seg disse to (Så lenge stemningen blir noe mer interessant enn grått og kjedelig slik som GTA: IV)

 

Og det skal såklart spilles på konsoll, i kinostolen min, med mine fantastiske høyttalere og 55" TV. Så kan andre sitte på PCen sin og slite seg ut foran kontorpulten. :)

(Ja jeg er klar over at PC kan brukes med 360-kontroller og TV, men de aller færreste gjør det)

 

Mange sitter greit å sofaen, i en god stol og ikke ved en kontorpult ;).

Lenke til kommentar

GTA: Vice City, og GTA: San Andreas er mine favorittspill i serien, i den rekkefølgen. Håper GTA: V kan nærme seg disse to (Så lenge stemningen blir noe mer interessant enn grått og kjedelig slik som GTA: IV)

 

Og det skal såklart spilles på konsoll, i kinostolen min, med mine fantastiske høyttalere og 55" TV. Så kan andre sitte på PCen sin og slite seg ut foran kontorpulten. :)

(Ja jeg er klar over at PC kan brukes med 360-kontroller og TV, men de aller færreste gjør det)

 

Mange sitter greit å sofaen, i en god stol og ikke ved en kontorpult ;).

Ja, var derfor jeg tok med det med liten skrift. Det er ikke selve konsollen jeg liker, men 360-kontrolleren, og det å sitte i sofaen/kinostolen min og slappe av. Om det er med PC eller Xbox eller ps3 har ikke noe å si for meg.

 

Hadde jeg hatt kraftig nok pc hadde nok jeg også brukt det :)

Lenke til kommentar

jeg er så lei av folk som ikke kan nyte et spill selv om det er på en annen plattform enn det de er vant til.dette blir nok det første spillet jeg forhåndsbestiller noensinne.

 

Hva med de som ikke er så flinke på konsoller eller omvendt? Eller de som har brukt mange penger på en PC og ikke har råd til/lyst til å spille på en konsoll?

 

det er ikke galt og være dårlig. bare og øve det. men det som irriterer meg er når folk klager bare pga plattform. det er det samme spillet, bare med en annerledes kontroll. men hadde det ikke vært for konsoll kunne ikke spill vært så stort som det er i dag. konsoll gir mannen i gata råd til og spille.

 

men nå orker jeg ikke mer skriving om spill i kveld, så hvis du/noen andre vil diskutere videre i morgen, er det bare og trykke "quote" ;)

Lenke til kommentar

Når i svarte hadde norske språktyper med GTA V og gjøre?

 

Trudde det var hær vi skulle skrive hvor mange horer vi kommer til og pule og hvor mange bestemødre vi kommer til å kjøre ned!

 

takk for at du ga meg en god latter etter og lest igjennom all den dritten som er skrivd ned i denne tråden.

 

jeg kommer til og fly rundt mesteparten av tiden så horene får vente så lenge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Feilinformasjonen du kjem med i sitatet, derimot, bør ikkje få stå uimotsagt. Nynorsk er eit organisk skriftmål - "konstruksjonen" er berre ein kodifisering og konsolidering av eit sett samla bruksnormer for samlinga talemål med røtter tilbake til felles, vestnordiske talemål som nynorsken i utgangspunktet er basert på.

 

Jeg setter alltid pris på å bli korrigert når jeg sier noe feil, men i dette tilfellet er jeg uenig.

 

Bokmål er i mykje større grad ein konstruksjon, tilpassa opp igjennom århundra for å favne om dansk tale- og skriftspråk, med sterke innslag av lågnedertysk. Grunnen til at dei sentrale austlandsdialektane er som dei er, er ein aktiv talemålstilnærming blant dei høgare samfunnslaga for å høyrest mest mogleg ut som administrasjonsspråket (dansk), som så etter frigjeringa vart kodifisert som eit "norsk" skriftspråk. Noko å tenkje på ein haustdag, hm?

 

Antall personer som snakker nynorsk er altså null. Null. Tygg litt på den. Zero. Zilch. Zip. Nada. Det er kun et skriftspråk. Og et oppkonstruert sådann. Derav min parallel til esperanto, som i likhet med nynorsk er et konstruert språk basert på mange andre språk, for at det skal være lett å lære. Akkurat det samme som nynorsk. Og nynorsk og esperanto er omtrent like populære. Grunnen til det er at ingen bruker dem. Ingen bruker dem fordi ingen trenger dem. Fordi de er falske. Ingen snakker slik. Det er faktisk lettere for folk som snakker dialekt å bruke bokmål, enn det er nynorsk. Bokmål har mer til felles med nesten alle dialekter enn det nynorsk har. Det er bare enkelte steder på vestlandet at dagligspråket ligner mer på nynorsk, og de utgjør majoriteten av de 15% som velger den målformen.

 

Nynorsk forandres for å bli mer og mer likt bokmål hvert år. Dette er ikke tilfeldig. Det er et desperat forsøk på å forhindre språkbrukens totale kollaps, og mutere om nynorsk til samnorsk, uten å miste for mye innflytelse. De vet at om folk får velge, så forsvinner nynorsk nesten helt. Jeg er faktisk helt FOR samnorsk. Og jeg er for folks rett til å velge hvordan de vil skrive. Men et lite land som Norge trenger ikke to offisielle språk. Langt mindre tre.

 

Nå har det seg også slik at bokmål ikke er dansk. Det er riksmål. Hvis du noengang har hørt danskene snakke, så vrøvler de fælt. Men den danske kongefamilien snakker nesten norsk.

 

Dansk har sitt opphav i... BAZINGA... gammelnorsk.

 

Nynorsk er altså ikke "ekte norsk". Det er en dialektkonstruksjon som ikke henger sammen. Dansk er "ekte norsk", også kjent som "Norrønt", som hadde sitt hovedsete i Norge før svartedauen, når alle som kunne lese og skrive i dette landet døde.

 

Hatkampanjen mot bokmål ifra bygdenorge på 17-1800 tallet var på grunn av misnøye mellom borgere i byene og bønder på bygda. Er det ikke på tide å legge det hatet dødt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tar konsollspill med dårlig grafikk foran en hakkete pc anyday.
Enig i det, men i realiteten har jo konsoller mye lavere framerate også.AtW

 

90% av alle som spiller spill, spiller på konsoll og bryr seg ikke særlig om framerate. Selv foretrekker jeg 360 kontroller, på tven min, gjennom PCen min. Men hyler ikke om jeg må spille på ps3en min.

Lenke til kommentar
Tar konsollspill med dårlig grafikk foran en hakkete pc anyday.
Enig i det, men i realiteten har jo konsoller mye lavere framerate også.AtW
90% av alle som spiller spill, spiller på konsoll og bryr seg ikke særlig om framerate.

 

Burde vel lagt inn "Jeg tror" foran 90%, siden jeg har ingen referanse og kun gjetter.

 

Lenke til kommentar
Tar konsollspill med dårlig grafikk foran en hakkete pc anyday.
Enig i det, men i realiteten har jo konsoller mye lavere framerate også.AtW

 

90% av alle som spiller spill, spiller på konsoll og bryr seg ikke særlig om framerate. Selv foretrekker jeg 360 kontroller, på tven min, gjennom PCen min. Men hyler ikke om jeg må spille på ps3en min.

90% gamer på konsoll? Nå har jeg hørt det og, at majoriteten gamer på konsoll skal jeg være enig i, men 90% var litt å ta i. Av mine venner er det vel 90% som spiller på pc vs konsoll.

 

Vil man ha god grafikk og bra flyt så holder ikke konsoll lenger. Meget kjipt at GTA 5, det spillet jeg gleder meg mest til ikke kommer på pc. Er det virkelig ikke verdt å lansere det til pc med tanke på for få kjøpere?

 

Jeg har ikke konsoll og ikke vil jeg ha det heller, eneste grunnen til å kjøpe må være GTA 5. ETT spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...