Gå til innhold

Win8 oppgradering - hvordan foregår det?


Anbefalte innlegg

Du laster ned en "downloader" som igjen henter ned en .ISO fil om jeg ikke tar helt feil!

Angående dette med "blackscreen", så er det fler som har slitt med dette! Denne skal vist forsvinne etter 10-15min. Husker at dette var også et problem i windows 7, men da var det på den blå screenen før install prosessen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen si noe om hvordan nedlastingen foregår? Jeg har sykt tregt nett hjemme så jeg ønsker å laste ned installasjonen på jobb og ta med meg hjem, men tilsynelatende ser det ut til at den bare vil oppgradere maskinen jeg sitter på, fremfor å lagre filene på fornuftig vis?

 

Hvis jeg har forstått det riktig skal man under oppgraderingen ha mulighet for å brenne filene på dvd eller lage en usb penn som kan bootes.

Lenke til kommentar

Kan noen si noe om hvordan nedlastingen foregår? Jeg har sykt tregt nett hjemme så jeg ønsker å laste ned installasjonen på jobb og ta med meg hjem, men tilsynelatende ser det ut til at den bare vil oppgradere maskinen jeg sitter på, fremfor å lagre filene på fornuftig vis?

 

Hvis jeg har forstått det riktig skal man under oppgraderingen ha mulighet for å brenne filene på dvd eller lage en usb penn som kan bootes.

 

Det stemte! Fikk laget ferdig en USB-stick jeg kan ta med hjem :)

Lenke til kommentar

7B og 34...... minner om diskfeil. Om du har et løst USB kabinett, så ta den ut og kjør en full chkdsk over USB på en annen maskin. Det kan kanskje hjelpe.

Det har jeg sjekket flere ganger, både med /F og /R switcher. Jeg har en W7-innstallasjon på en annen disk på samme maskin (nød-innstallasjon ;) ) Den har ingen problemer med å lese hele XP-disken. Første CHDSK /F på den fant en feil, så min mistanke er at det er noe rot i SYSTEM32-mappa pga denne.

Et problem er at XP-CD'en min er SP1, og den støtter ikke SATA. På det 'nye' MB'et mitt (P8P67 EVO) finnes det ingen IDE-kontakter :( OS-disken var på en IDE-disk, men med en liten IDE->SATA-dings plugget inn på disken fungerte det helt fint.

Nå har jeg klonet IDE-disken over til en ekte SATA, etter at BSOD-skjermene begynte å dukke opp.

Har slipstreamet XP-CD'en med SP3, men får likevel de samme 7B 34 BSOD-feilene.

 

Ang MS' 249kr-tilbud på W8-oppgadering:

Det ser ut til at dette er vekk nå?

Kommer ihvertfall ingen vei ved å klikke på linken der.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet. Det gikk ikke å få aktivert med oppgraderingsnøkkelen når jeg brukte .iso filen som fulgte med oppgraderingen.

Og testen var W8-upg på en tom disk, eller maskin med ekte XP eller W7 på?

 

Dette 119kr-tilbudet ser ut til å gjelde bare dersom man har kjøpt en maskin med W7 ferdiginnstallert i løpet av de siste månedene? Jeg har aldri kjøpt en ferdiglaget PC (bortsett fra laptop), så jeg kvalifiserer nok ikke her ;)

Lenke til kommentar

119,- upgrade fungerte fra en ikke helt lovlig windows 7 versjon. Slapp å re-installere XP.

 

Dette var upgrade direkte fra Windows 7, med slett alt som et valg alternativ

Så hva oppga du da under opplysningene om den nyinnkjøpte W7-PC'en?

 

Det som irriterer meg er at det kun er oppgraderingen som gir deg både 32 og 64 bit :(

Jeg har en gammel storformat-printer som jeg nødig vil miste. Funker fint under XP32, men vil aldri få 64bit drivere. Og jeg har ikke mye lyst til å kjøpe to fulle W8-lisenser bare for å prøve om det går under W832 også...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som skjedde. Jeg oppgav at den var kjøpt fra en random nettbutikk og tilfeldig navn. Så hoppet den elegant over valider og sendte meg instant rabattkode på epost.

 

Mulig en glitch?

 

 

Edit:

Nå sitter jeg på jobb, så mulig den automatisk hentet ut informasjon på denne pc'en. Og det var derfor jeg slapp å taste serial key under valider.

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Det tar iallefall lang tid, bestilte på microsoft.no til 249.- sent i går kveld før jeg la meg, og i morges var den klar til å installere nedlastingen. Satte igang installasjonen litt før 9, og nå klokken 12 er den kommet til 59%.

Dette er riktignok en gammel Thinkpad T40 (Reserve/nedlastingsmaskin, gjør det for å teste dette før jeg kjører igang på min egentlige laptop).

Det er oppgradering fra XP til Win8 Pro, er spent på å se hvordan det fungerer når den får tygd seg ferdig engang utpå dagen :)

Lenke til kommentar

jaha? På min Windows 8 pro står det aktivert nå

 

Du kjøpte en lisens til 119 kroner

Du lastet ned .iso filen som kom med veiviseren?

Du installerte Win8 på en helt tom disk, og ikke med noen OS installert på noen andre disker/partisjoner?

Du brukte nøkkelen du fikk på mail?

Du aktiverte via internett?

 

Jeg har testet to ganger på en virtuell pc nå med .iso filen jeg fikk i dag. I tillegg testet jeg med .iso filen fra MSDN kontoen min.

Får ikke aktivert med oppgraderingsnøklen.

Lenke til kommentar

Det tar iallefall lang tid, bestilte på microsoft.no til 249.- sent i går kveld før jeg la meg, og i morges var den klar til å installere nedlastingen. Satte igang installasjonen litt før 9, og nå klokken 12 er den kommet til 59%.

Dette er riktignok en gammel Thinkpad T40 (Reserve/nedlastingsmaskin, gjør det for å teste dette før jeg kjører igang på min egentlige laptop).

Det er oppgradering fra XP til Win8 Pro, er spent på å se hvordan det fungerer når den får tygd seg ferdig engang utpå dagen :)

Jeg brukte godt under en time til sammen på nedlasting og installasjon. Fra Windows 7 til Windows 8. 10/1 nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...