Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle til å registrere meg for en prøveperiode, men dem krevde visakort for å registrere. Ok kan akseptere at dem vil ha legitimasjonsjon, men når dem atpåtil lover å trekke penger av korter mitt om jeg skulle komme til å avregistrere tjenesten for sent, da er det uaktuelt for min del. Sånt grenser vel strengt tatt til svindel.Etter endt prøveperiode så skal man blir spurt om man er fornøyd med produktet og om man ønsker å betale for det. Ikke automatisk bli trekt penger.
Er ikke det vanlig praksis?

 

jo det er det, eks lovefilm gjør dette, slik at folk ikke kan skaffe seg mange prøveperioder.

Lenke til kommentar

For folk med Spotify, klikk her.

 

Har allerede en konto. Var ingen info når jeg opprettet den, om dette tilbudet.

Kan jeg få linket min netflix-konto mot spotify-kontoen min?

 

Det lurer jeg også på...

 

Du må ringe brukersupport og få de til å ordne det. Var enkelt og greit.

Det artige er at de bryr seg ikke om du har premium-konto eller ikke. Er bare å si at du ikke så tilbudet når du opprettet kontoen -> så spør han deg om Netflix kontoen din -> Tre klikk -> Så har du gratis ut året.

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

For folk med Spotify, klikk her.

 

Har allerede en konto. Var ingen info når jeg opprettet den, om dette tilbudet.

Kan jeg få linket min netflix-konto mot spotify-kontoen min?

 

Jeg har også en konto fra før, dog inaktiv. Jeg registrerte med en annen adresse. Den er ikke koblet til Spotify, merkelig nok.

 

Virker som prøveperioden som gir deg gratis tilgang ut året, er uavhengig av Spotify, så lenge du bruker den rette linken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skulle til å registrere meg for en prøveperiode, men dem krevde visakort for å registrere. Ok kan akseptere at dem vil ha legitimasjonsjon, men når dem atpåtil lover å trekke penger av korter mitt om jeg skulle komme til å avregistrere tjenesten for sent, da er det uaktuelt for min del. Sånt grenser vel strengt tatt til svindel.Etter endt prøveperiode så skal man blir spurt om man er fornøyd med produktet og om man ønsker å betale for det. Ikke automatisk bli trekt penger.
Er ikke det vanlig praksis?

 

At det er vanlig praksis, gjør det ikke til en bra ting at dem satser på at folk glemmer seg for å tjene penger. Er også stort sett halvlugubre/useriøse postordre/nettside firmaer som benytter seg av sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle til å registrere meg for en prøveperiode, men dem krevde visakort for å registrere. Ok kan akseptere at dem vil ha legitimasjonsjon, men når dem atpåtil lover å trekke penger av korter mitt om jeg skulle komme til å avregistrere tjenesten for sent, da er det uaktuelt for min del. Sånt grenser vel strengt tatt til svindel.Etter endt prøveperiode så skal man blir spurt om man er fornøyd med produktet og om man ønsker å betale for det. Ikke automatisk bli trekt penger.

 

Ser ikke hvordan dette er i nærheten til svindel en gang. Hvorfor er det svindel at de begynner å ta seg betalt etter at prøveperioden, som de ikke engang trenger å gi deg, er over?

Jeg syns det grenser til svindel, for det finnes ingen annen god grunn til å gjøre dette, enn at folk glemmer å avregistrere seg. Dette er noe de vet, og benytter seg grovt av. Altså de tar penger de i utgangspunktet ikke skulle hatt. Teknikken har blitt brukt av skruppelløse postordrefirmaer i årevis.

Endret av Lucifer24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skulle til å registrere meg for en prøveperiode, men dem krevde visakort for å registrere. Ok kan akseptere at dem vil ha legitimasjonsjon, men når dem atpåtil lover å trekke penger av korter mitt om jeg skulle komme til å avregistrere tjenesten for sent, da er det uaktuelt for min del. Sånt grenser vel strengt tatt til svindel.Etter endt prøveperiode så skal man blir spurt om man er fornøyd med produktet og om man ønsker å betale for det. Ikke automatisk bli trekt penger.
Er ikke det vanlig praksis?

 

jo det er det, eks lovefilm gjør dette, slik at folk ikke kan skaffe seg mange prøveperioder.

Det er bare tull, dem kan fint nekte meg flere prøveperioder uten å trekke meg penger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skaffet meg gratis ut året, hadde aldri store planer om å hoppe på Netflix bølgen ettersom jeg er skeptisk til to ting:

 

#1: Bilde og lydkvaliteten. Et minimum for meg må være at kvaliteten er noenlunde på nivå med MPEG-4 / MKV containere med H264 video på 720P md 2.5 - 5.0 mbps bitrate og Dolby Digital / DTS lyd. Klarer de ikke dette så blir kvaliteten rett og slett for dårlig om du spør meg. Helst vil jeg se 1080P med 5.0 - 7.5 mbps bitrate eller høyere.

 

 

#2: Utvalget og hvor raskt ting blir tilgjengelig. Klarer de å ha et bredt og relevant utvalg, og klarer å pushe ut nye filmer og serier ganske så effektivt så er jeg med, hvis ikke så blir det igjen for dårlig når du raskt, enkelt og effektivt trolig kan skaffe det samme i bedre kvalitet tidligere via andre ymse metoder på nett.

 

 

Førsteinntrykket mitt over selve nettsiden er bra, den virker grei nok og når Apple TV etterhvert støtter norsk nettflix så er det jo der jeg kommer til å se alt.. Dog ingen stor fan av Silverlight i nettleseren men jeg overlever. Men hvor er alt HD-innholdet blitt av? Selv filmer fra de siste årene vises i noe som for meg minner om 480 / 576i (SD) kvalitet og er jo ikke i nærheten av å være god nok kvalitet om dette liksom skal være der nettflix har tenkt til å legge seg når det gjelder bildekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle til å registrere meg for en prøveperiode, men dem krevde visakort for å registrere. Ok kan akseptere at dem vil ha legitimasjonsjon, men når dem atpåtil lover å trekke penger av korter mitt om jeg skulle komme til å avregistrere tjenesten for sent, da er det uaktuelt for min del. Sånt grenser vel strengt tatt til svindel.Etter endt prøveperiode så skal man blir spurt om man er fornøyd med produktet og om man ønsker å betale for det. Ikke automatisk bli trekt penger.

 

Ser ikke hvordan dette er i nærheten til svindel en gang. Hvorfor er det svindel at de begynner å ta seg betalt etter at prøveperioden, som de ikke engang trenger å gi deg, er over?

Jeg syns det grenser til svindel, for det finnes ingen annen god grunn til å gjøre dette, enn at folk glemmer å avregistrere seg. Dette er noe dem vet, og benytter seg grovt av. Altså dem tar penger dem i utgangspunktet ikke skulle hatt. Teknikken har blitt brukt av skruppelløse postordrefirmaer i årevis.

Sånn som med Xbox Live!. Skulle kjøpe meg en måned Gold membership for å teste det ut. La til Visa kortet mitt, og først nå idag oppdaget jeg at de har trukket hver måned i snart et halvt år. xD

Var dog bare 60-70kr per måned, så derfor jeg ikke har oppdaget noe.

 

Men det er jo ikke værre enn å avbestille vist du ikke er fornøyd? De trekker jo bare 80kr i måneden så det bør vell ikke være et problem det, vist man glemmer det første måneden..

 

 

Eneste kravet mitt er at det er HD-bildekvalitet og HD-lydkvalitet.

Serier kommer jeg uansett til å laste ned lell, men mindre netflix kommer ut med serien før de kommer på nettet. Tar jo 3min å last ned en episode uansett.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Har tidligere hatt en konto på den amerikanske Netflix. Utvalget ser bra ut til å begynne med, men etterhvert som man begynner å lete litt mer så finnes det nesten ingenting. Seriene ligger jo ofte en hel sesong bak, filmer som har kommet ut på DVD i Norge var ikke tilgjengelige engang. Og dette var på den amerikanske siden, kan aldri tenke meg at det blir noe bedre på den nordiske/norske utgaven. Heller tvert imot...

Lenke til kommentar

Bilde og lydkvaliteten.

Helt enig.

 

Må si jeg ble skuffet over bildekvaliteten, føler det er litt under min standard.

 

Men hvis nok folk spør om dette, kanskje de oppgraderer det (ihvertfall større sjanse)? Drømmen hadde vært god kvalitet, og mulighet for å bruke MPC-HC. Men det kommer nok aldri til å skje. Men da er de nødt til og ihvertfall møte oss på halvveien.

 

Liker heller ikke å se på dette i nettleseren. PS3-støtte er eneste grunn til at jeg i det hele tatt vurderer Netflix. Håper bare spilleren de har laget er skikkelig og at alt er tilgjengelig på PS3, det er jeg faktisk ikke sikker på.

 

 

Tvunget teksting er uaktuelt for meg

Så får man vente og se om HBO har tvunget teskt også..

Liker ikke tekst jeg heller.

 

Gå inn i instillinger og endre språket til engelsk, da får du mulighet til å skru av teksting. :)

 

EDIT: Ikke alle serier/filmer dessverre... La oss sende e-post til Netflix om det, så får vi nok mulighet til å skru det av til slutt. :D

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

For folk med Spotify, klikk her.

 

Har allerede en konto. Var ingen info når jeg opprettet den, om dette tilbudet.

Kan jeg få linket min netflix-konto mot spotify-kontoen min?

 

Det lurer jeg også på...

 

Du må ringe brukersupport og få de til å ordne det. Var enkelt og greit.

Det artige er at de bryr seg ikke om du har premium-konto eller ikke. Er bare å si at du ikke så tilbudet når du opprettet kontoen -> så spør han deg om Netflix kontoen din -> Tre klikk -> Så har du gratis ut året.

 

Aha, okay. Takk :)

 

 

Tvunget teksting er uaktuelt for meg

Så får man vente og se om HBO har tvunget teskt også..

 

Går da an å skru av underteksten...

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...