Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke 're-zone' lenger, det skjer automatisk. Det koster heller ikke noe å 'bulldoze' tror jeg, så det å ha nedbrente og forlatte bygninger som ikke tjener penger er den eneste økonomiske straffen som er igjen :)

 

Disse skiltene kan settes mange steder. Vet ikke om de bidrar veldig mye, er vel mest om utseende, men de øker visst effektiviteten til byggene. Slik jeg forstod teksten hvertfall.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Fyrte opp SC4 nå nettopp. Strakk en vei ifra ene siden til andre. Lagde vanntårn på én side, lagde et kullkraftverk på den andre. Og i det øyeblikket innså jeg at jeg også måtte trekke strømlinjer og vannrør gadd jeg ikke mer... lol

 

Vannrør må du riktignok ordne. Men, strøm går igjennom zones i SC4 også. Jeg kan ikke huske sist jeg brukte strømlinjer!

Lenke til kommentar

Kun når det ikke er sammenhengende bebyggelse at man må fram med strømlinjene. Klar fordel med linjer om man kjører på med kullkraft til byen. Kullkraftverk i nabolaget er lite populært :p

 

Det er sant. Alikevel har jeg sjeldent problemer med sånt. Byene går igjennom store utviklinger :)

 

Nå har jeg også innstallert an haug med modder, riktignok ikke disse "plasser dette her til 50k også får du ubegrenset strøm, vann, fjerning av søppel og uten forurensning. Til kun 1 simeleon pr. år!!", men likefullt mods!

Lenke til kommentar

Jeg hadde virkelig ingenting imot dem... før jeg spilte SC5. Nå virker det så opplagt at veier burde bære vann, strøm og avløp.

 

Jeg synes veier burde ha vedlikeholdskostnad. Ellers er det jo nesten like greit å trekke de dyreste veiene med én gang, om man ikke forsøker å styre utviklingen i særlig grad.

 

Hadde vært gøy om de i en fremtidig utvidelse kunne lagt til vedlikehold av veier av små animerte karer med bulldozere og asfaltmaskiner og som gikk ned under bakken i 'manholecovers' og fiksa broken pipes og greier. Hvis du betalte for maintenance ville ting generelt gå bra, men om du skimpet på budsjettet ville vann og kloakk kunne flyte ut i gatene og skape trafikkaos, sykdom og unhappiness ;)

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...