Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Den nye soningsgrafiken er veldig bra, men jeg synes heller ikke den er ideell. Men det var jo en kjapp og fiks måte å løse største delen av problemet med soning på. Flott at de hører på folk.

 

http://www.gamer.no/...for-omfattende/

 

Ny artikkel i Gamer også. Spennende, spennende... gleder meg sykt mye :)

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som poster... på jobb eller prøver ikke å tenke på hvor lenge det er til 8 Mars? (kvinnedagen? :p) snufs

 

 

Min foreløpige ønskeliste for en fremtidig utvidelsespakke

-Større byer

-Større regioner (jeg kommer til å fylle opp 16 byer uten prob :p)

-En eller annen begrenset form for terraforming (Evnen til å plante trær og busker og greier uten at de er del av en park. Samt forandre litt på terreng. Gjøre det om til sand, gjørme, sump osv. noe man også da kunne gjøre mellom bygninger hvor det ikke er sonet - altså gapene som oppstår)

-Parker som ikke nødvendigvis MÅ være koblet til veien

-Undergrunnsbaner!

-Større byggninger (noen av monumentene er monumentale, som Chicago Tower, Empire State osv. ville gjerne hatt vanlige bygninger til å matche disse i størrelse)

-Flere simulerte grafiske 'events' som bankran osv. Når det skjer ting og tang bør man også kunne klikke på dem og gå direkte til dem.

Lenke til kommentar

Flott review, takk for link :)

 

"Det blir dog ikke ubegrenset kreativitet som i Minecraft, der moddere kan utvikle og legge til eller trekke fra elementer i spillet selv.

 

- Ved lansering vil ikke dette være mulig. Vi vil lansere spillet og skape et verktøy. Deretter kommer vi til å bringe inn nøkkelmedlemmer i vårt community og se på ulike måter vi kan åpne for brukergenerert innhold. Samtalene er allerede i gang, så dette er noe vi er åpne for, sier Katsarelis."

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe de sitter på ganske gode tall om hva slags flesteparten av spillerne deres har. De regner nok med at folk som spiller denne typen spill har dårligere maskinvare. Kanskje de fikk seg en aha-opplevelse i beta?

 

De har fullt fokus på launch, så det er jo greit å ha en uniform plattform slik sett, men som du sier er det stor forskjell på maskinvaren til folk. Sitter på 16GB selv og skulle derfor gjerne hatt byer som var 30 ganger så store :)

 

Min fikse idé for å løse dette er rett og slett å lage nye regioner og markere dem klart og tydelig med et minnekrav, og under vise hvor mange GB fysisk minne maskinen har.

Her er en oversikt over hva brukerne av steam har: http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvor trærne lå sånn spesifikt, men det var ett av valgene. Tror det var under parker. Man fikk en stor "pensel" som fungerte litt som "plant en skokk med trær her" og så randomgenererte spillet en beplantning.

 

Vet ikke om det hadde noen effekt på humøret til simmene, utover det å kanskje gjøre området penere for deg som spiller. ;)

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvor trærne lå sånn spesifikt, men det var ett av valgene. Tror det var under parker. Man fikk en stor "pensel" som fungerte litt som "plant en skokk med trær her" og så randomgenererte spillet en beplantning.

 

Vet ikke om det hadde noen effekt på humøret til simmene, utover det å kanskje gjøre området penere for deg som spiller. ;)

Det at byen ser pen ut for "deg" er jo viktig.

 

Trærne burde ha en virkning. Få renere luft. Park-følelse. Og skogbruk.

Lenke til kommentar

Det at byen ser pen ut for "deg" er jo viktig.

 

Trærne burde ha en virkning. Få renere luft. Park-følelse. Og skogbruk.

 

Helt enig. Det burde ha noe å si på miljøet. Egentlig synes jeg måten man plantet trær på, er mer sånn som selve parkbyggingen burde være. Man "maler" inn en park, og den trenger ikke være "firkanta" eller knyttet til vei ellers.

 

Jeg kommer ikke til å ha noe "først til 1 mill innbyggere" mål, men heller å lage en by jeg liker. Trær skal plantes over alt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, jeg klarte på en eller måte å misse hele den funksjonen :) Da skal jeg definitivt male i gapene mellom bygningene. Synes nemlig at byene mine så litt stakkarslige ut i forhold til landskapet i screenshots Maxis har lagt ut.

 

Ellers er jeg så enig i at befolkning ikke er alt. Jeg liker variasjon, så jeg skal forsøke alt. Men jeg skal ha hvertfall én by som er tettpakket og full av bileksos. Om den er fattig bryr jeg meg ikke om. Fattige må ha et sted å bo de også. Men i den byen akter jeg altså ikke å plassere noen industri overhodet utover kanskje spesialiseringer.

 

Mon tro hva man skal kalle den... Oslo? Neida ;) Kanskje to byer... Soddom og Gomora? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...