Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil det være uendelig med resurser, eller kan man grave/bore opp alt som er og man er avhengig deretter å kjøpe alt på verdensmarkedet?

 

Jeg håper helt til det siste at alle byggeterritoriene ikke kan få alle resursene, men dessverre ser det slik ut. Om en by kunne ha en resurs som kunne gjøre den særegen i regionen hadde det vært flott, men ja, det blir nok mulig for alle å drille etter feks Olje. Om man vil benytte seg av det beror på spilleren.

Lenke til kommentar

Jeg håper helt til det siste at alle byggeterritoriene ikke kan få alle resursene, men dessverre ser det slik ut. Om en by kunne ha en resurs som kunne gjøre den særegen i regionen hadde det vært flott, men ja, det blir nok mulig for alle å drille etter feks Olje. Om man vil benytte seg av det beror på spilleren.

 

Alle byene kan ikke få alle ressursene. Noen regioner har mineraler, andre har olje. Noen har ingen av delene. Noen har vind. Osv. Dvs, de kan bytte til seg ting via verdensmarkedet, men det er dyrt. 20 tonn kull kostet 8000 i betaen.

 

vil det være uendelig med resurser, eller kan man grave/bore opp alt som er og man er avhengig deretter å kjøpe alt på verdensmarkedet?

 

Ikke uendelig med ressurser.

Lenke til kommentar

Har lest at man har cirka 11 in-game måneder med ressurser. Det vil si på raskeste fart, vil det ta rundt 30 timer.

 

Har også lest at du skal ha såpass med resurser at du kommer deg til end-stage av byen.

 

Jeg var redd ressursene ville være kortvarige, men 30 timer på raskeste fart er jo ganske lenge. Jeg spiller hovedsakelig på laveste fart med mindre jeg slipper opp for penger.

 

Jeg er veldig nysjerrig på hvordan dette vil gå. Jeg kan se for meg at folk pøser ressurser inn i Global Market i begynnelsen fordi folk har mer ressurser enn penger, men etterhvert vil dette endre seg totalt.

 

Vurderer å opprette én av hver region f.eks og lage en by i hver som kjøper ressurser ifra Global Market og stockpiler til eventuell bruk eller salg.

 

På den andre side tenker jeg slik at dette med Global Market eksisterer mest for morro, og for å sørge for at byer og enkelte bygninger fungerer på sikt. Maxis vil garantert måtte gå inn og balansere prisene for at det skal funke game-mekanisk ellers vil de kræsje.

 

Jeg tenker også at noe av moroa i spillet er å bygge byer på de ressursene som er der og la de vokse på dem, og ha variasjon i bygninger og slikt man ikke får bruk for senere i spillet. Kjipt å f.eks bygge en by ferdig og bare sitte på ressursene og ikke ha noe av moroa ved å se dem utnyttet, se alle animasjonene, og hvordan ting utfolder seg. Altså at man går glipp av en bit av gameplay ved bare å tenke strategisk.

 

Kanskje gjøre begge deler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

synes egentlig ideen med oppbrukbare ressurser er idiotisk, synes de burde være uendelig med fast pris for de som selger det. er btw uran en del av ressursene man må grave fram? kunne tenkt meg atomkraftverk i en av byene som kan selge strøm til alle de rundt...

Lenke til kommentar

synes egentlig ideen med oppbrukbare ressurser er idiotisk, synes de burde være uendelig med fast pris for de som selger det. er btw uran en del av ressursene man må grave fram? kunne tenkt meg atomkraftverk i en av byene som kan selge strøm til alle de rundt...

 

Da hadde spillet blitt dønn kjedelig, og handel ville det ikke vært vits i, for alle prisene vill vært likens hele tiden, så ingeting å tjene eller tape.

 

Det hadde også blitt inflasjon, så tviler på at noen hadde kjøpt noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Da hadde spillet blitt dønn kjedelig, og handel ville det ikke vært vits i, for alle prisene vill vært likens hele tiden, så ingeting å tjene eller tape.

 

Det hadde også blitt inflasjon, så tviler på at noen hadde kjøpt noe i det hele tatt.

 

vel, for inflasjonen vil ikke komme uansett når x antall hundretusen brukere spyr ut olje og andre ressurser iløpet av slipp helgen? men får se hvordan det kommer til å fungere, og hvor lenge eventuelt det holder med innkjøpte ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...