Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, for inflasjonen vil ikke komme uansett når x antall hundretusen brukere spyr ut olje og andre ressurser iløpet av slipp helgen? men får se hvordan det kommer til å fungere, og hvor lenge eventuelt det holder med innkjøpte ressurser.

 

Jupp... prisene kommer til å rase de første månedene og så skyte i været jo lengre spillet er ute.

 

Er derfor jeg vurderer å spekulere i å kjøpe tidlig og selge sent, men da mister man jo et tonn av gameplay og det er ikke akkurat som om vi trenger pengene...

 

Til slutt vil jo også alle spillerne slippe opp for ressurser, og da må de legge føring for prisene.

Lenke til kommentar

vel, for inflasjonen vil ikke komme uansett når x antall hundretusen brukere spyr ut olje og andre ressurser iløpet av slipp helgen? men får se hvordan det kommer til å fungere, og hvor lenge eventuelt det holder med innkjøpte ressurser.

 

Vi får se, kanskje alle bruker opp ressursene og legger dem ut på markedet da blir det samme problem som du sier. Men hvis det er en cap på hvor mye du kan selge/kjøpe om dagen eller i timen, så kan systemet fungere godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vel, jeg synes det er idiotisk, og ødelegger for langt tids spilling, siden man ikke kan bytte region. men igjen, er ea så serveren er vel stengt på denne tid neste år uansett... desverre

Lenke til kommentar

Men kanskje etter olje og gass ressursene går tom, da er det kanskje meningen at man har byttet til industri, fisking og skoghogst og slikt? Så det fortsatt er produkter man kan selge?

 

Tror serverne holder seg oppe i 7 år, som med the sims2. Eller kanskje enda lengre, som som battlefield 1942, som nå attpåtil er gratis! Serverne der har vært åpne i 13 år... men det er riktignok ikke online only...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men kanskje etter olje og gass ressursene går tom, da er det kanskje meningen at man har byttet til industri, fisking og skoghogst og slikt? Så det fortsatt er produkter man kan selge?

 

Tror serverne holder seg oppe i 7 år, som med the sims2. Eller kanskje enda lengre, som som battlefield 1942, som nå attpåtil er gratis! Serverne der har vært åpne i 13 år... men det er riktignok ikke online only...

 

nei, der er det dedikatet servere, dvs personlige og firmaer kan sette opp sin egen server. men for all del, ea har gjort mye bra for spill bransjen og har sluppet mange gode spill. jeg likte virkelig simcity betaen, men er enkelte designvalg jeg reagerer på, det hele minte meg om simcity social iforhold til det med hus og lignende. men har alt bestilt det, og kommer garantert til å bruke mange timer på det, så får håpe at det lever lengre enn fifa spillene sine online del.

Lenke til kommentar

men igjen, er ea så serveren er vel stengt på denne tid neste år uansett... desverre

 

Ikke sjans. De kommer nok til å lage en del utvidelser til dette spillet. Dessuten ville de ved lov måttet patche spillet til å bli single-player siden det ikke er noen tidsbegrensning spesifisert og spillet er online-only. I Norge ville vi rett og slett gått til forbrukerombudet og krevd full retur.

 

De har allerede stengt serverene til FIFA 11.

 

Men dette spillet har vel single player del? Dessuten gir de jo ut et nytt hvert år. Om SimCity serverne er oppe i 10 år (som er tiden siden forrige SC4 spill) så er det også forsåvidt greit. De fleste som lanserer online spill har en singleplayer-komponent liggende på lur som er omtrent ferdig utviklet hvis det verste skulle skje.

 

nei, der er det dedikatet servere, dvs personlige og firmaer kan sette opp sin egen server. men for all del, ea har gjort mye bra for spill bransjen og har sluppet mange gode spill. jeg likte virkelig simcity betaen, men er enkelte designvalg jeg reagerer på, det hele minte meg om simcity social iforhold til det med hus og lignende. men har alt bestilt det, og kommer garantert til å bruke mange timer på det, så får håpe at det lever lengre enn fifa spillene sine online del.

 

Jeg skjønner hva du mener. Jeg hatet Sim City Societies. Spillet hadde god grafikk for sin tid, men ingen gameplay overhodet. Det var bare å ploppe bygninger.

 

Hvis vi kan få et spill med en grafikk som er himmel og hav bedre enn Societies, og en gameplay som er bredere og dypere enn SC4 så må vel det være win-win? :)

 

 

 

 

Noen som vet hvordan man kjøper og lagrer ressurser i SimCity? Trenger man en trade port eller no? Kan man kjøpe alle ressursene og lagre dem i lagerbygninger?

 

Jeg vurderer sterkt å designere én by i hver region som "ressurslager". Ressursene kan overføres mellom byer, men selvsagt ikke mellom regioner.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Ikke sjans. De kommer nok til å lage en del utvidelser til dette spillet. Dessuten ville de ved lov måttet patche spillet til å bli single-player siden det ikke er noen tidsbegrensning spesifisert og spillet er online-only. I Norge ville vi rett og slett gått til forbrukerombudet og krevd full retur.

Og tror du EA hadde brydd seg særlig mye om noen nordmenn hadde krevd retur? Så mange er det tross alt ikke som kjøper spill i Norge.

Lenke til kommentar

Og tror du EA hadde brydd seg særlig mye om noen nordmenn hadde krevd retur? Så mange er det tross alt ikke som kjøper spill i Norge.

 

Ikke nevneverdig ;) Men de måtte faktisk betalt ut enten de ville eller ikke. Slik er norsk lov. Jeg tror faktisk tom. amerikansk lov ville gitt folk rett.

 

Fant ut for noen uker siden at Simcity kom ut snart, så da måtte jeg bare kjøpe Simcity 4 Deluxe på Steam, og herregud jeg koser meg så utrolig. Gleder meg så utrolig til Simcity 5 kommer ut.

 

Spilte du betaen? Vi er en gjeng her som ikke har klart å spille SC4 etter at vi spillte SC5 beta... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...