Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Offtopic:

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får kommet meg ut av akam.no delen av forumet? Får ikke tilgang til resten av forumet, og kommer meg ikke ut!

 

Har prøvd å gå til diskusjon.no: -rett til akam-delen. Har logget ut, da kommer jeg til diskusjon.no. Logger jeg inn igjen der kommer jeg tilbake til akam-delen. :confused:

Ingen? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange i tråden som er forvirret angående bystørrelse. Her kommer de harde fakta:

 

Det er bare ÉN (1) (lands)bystørrelse: KNØTTLITEN (2x2 km). Du kan ikke velge noen annen størrelse. Derimot finnes det ulike størrelser av regioner der du kan bygge opptil flere knøttsmå landsbyer i en region, men landsbyene er IKKE ved siden av hverandre. De er atskilt av en diger eng. Ja, det ser rimelig teit ut.

 

For det andre: 2x2 km er ikke halvparten av Simcity 4, det er en fjerdedel av et stort kart i Simcity 4, som hadde 4x4 km. Enkelte må kanskje frem med kalkulatoren for å se at dette er en fjerdedel, ikke halvparten.

Lenke til kommentar

Synes det er alt for lite ressurser. Olja, kull og malmen er brukt opp på null komma niks. Man må kjapt opp i produksjon for å unclocke ting. Kunne tenkt meg raffineri for da kan en importere oljen og selge bearbeidet produkt.

 

I tillegg er det mer eller mindre umulig å drifte en stor by uten spesialisering. Er skatten over 10% så flytter alle ut. Får man stor by har man problem med vann. Vannet blir for fort brukt opp. Her må nok maxis justere på noe, ellers så er man veldig avhengig av andre byer i regionen.

Lenke til kommentar

Hva i helvete er galt når jeg kobler vei til motorveien, men ikke får bygd en dritt pga det står at jeg IKKE er koblet til motorvei... Har revet veier og prøvd på nytt flere ganger...

 

Sliter med det samme.. meget rart, siden jeg faktisk er tilkoblet motorveien.

 

Bygde en flyplass, og da ble de som bodde i nærheten veldig sinte. Endte opp med at jeg måtte rive den. Det var 85K rett i dass.

Sliter også med at brannbilene ikke gjør jobben sin, samt mye kø på veiene. :p

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

Sleng ved noen bilder av byene deres da. Eller har det kommet en egen bildetråd?

 

 

Som dere ser så har jeg litt forurensing øverst til venstre. Trafikken går greit, med enkelte køer i blant.

 

 

post-19461-0-32440600-1363033254_thumb.png

 

 

Edit: Spiller på Nord America 4

Origin ID: Paladin_Alt-Ctrl

Kan invitere noen til regionen der jeg holder på om noen er interessert.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Kloakkrøret har nådd den maksimale grensen".. noen tips? Bygge flere kloakk-greier?

Er det en måte å tømme kloakken?

 

Bygg det beste kloakkanlegget. Er et rent helvete å sette opp tier 1 kloakk riktig slik at ikke en av de får kloakk før de andre. Det må være lik avstand til alle tier 1 kloakkbygninger fra der kloakken kommer inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...