Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kan jeg kjøpe det for 300 kroner? Til den prisen er det nok verdt et forsøk.

 

Er redd jeg går fort lei, med så bittesmå byer.

Jeg kjøpte det på Greenmangaming.com (står en coupon code også på nettsiden for 20% billigere).

 

Du skal ikke _bare_ bygge en by. Når du bygger skoler (Barneskole, vidergående, høyskole, univeristet osv), så kan du studere diverse typer teknologi. Slik tar både tid og penger, men moro når man låser opp nye ting slik at byen blir enda bedre :)

 

Iallefall verdt 300kr for min del.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med online DRM å gjøre. Det handler om hvordan de har valgt å strukturere serverparken sin.

 

Selvsagt har det noe med DRM å gjøre, er du naiv? De kunne ha tillatt lokal lagring og offlinemodus, men de skal bekjempe piratkopiering. De kommer til å stenge hele dritten så snart spillertallet har gått ned nok.

Lenke til kommentar

Bygg det beste kloakkanlegget. Er et rent helvete å sette opp tier 1 kloakk riktig slik at ikke en av de får kloakk før de andre. Det må være lik avstand til alle tier 1 kloakkbygninger fra der kloakken kommer inn.

 

Takker for tips!

Men ingen måte å fjerne kloakken fra rørene eller noe sånt? Får vente til jeg får oppgradert slik at jeg kan bygge et bedre kloakkanlegg da. :)

Lenke til kommentar

Takker for tips!

Men ingen måte å fjerne kloakken fra rørene eller noe sånt? Får vente til jeg får oppgradert slik at jeg kan bygge et bedre kloakkanlegg da. :)

 

Om du slår av kloakk anlegget så slutter den å ta inn kloakk og kloakken blir fjernet fra bygningen til slutt. Så du kan juggle kloakken mellom 3 kloakkanlegg, men det krever ganske høy micro.

Lenke til kommentar

Bygg det beste kloakkanlegget. Er et rent helvete å sette opp tier 1 kloakk riktig slik at ikke en av de får kloakk før de andre. Det må være lik avstand til alle tier 1 kloakkbygninger fra der kloakken kommer inn.

 

Tar det store kloakkanlegget å tømmer ut noe av kloakken de renser, eller må jeg i evig tid drive å oppgradere den?

Endret av Matsemann1
Lenke til kommentar

Mulig det bare er min personlige mening, men føler egentlig at dem små områdene ødelegger replay-verdien litt. Har man ekspandert helt ut (noe som ikke skal så mye til) så sitter det veldig langt inne å begynne å rasere for å få plass til nye ting.

Syntes litt av sjarmen med bl.a Sim City 2000 var å bygge en hinsides svær by som strakk seg ganske så langt.

Lenke til kommentar

Folkens, hva betyr det egentlig når jeg stadig får 3-4 nedlagte fabrikker med beskjeden "Unskilled workers"? Jeg har høyeste utdanningsnivå i byen min (5), men bare 1/3 industrial tech level.

 

Trenger jeg enda fler utdannede folk?

 

Er vel en sammenheng mellom wealth og utdanningsnivå skulle jeg tro, så man må jobbe med å heve levestandarden/wealth så folk tar høyere utdanning = more skilled workers.

 

Må si de har gjort mye riktig i form av mulighetene for å utvikle en by videre også etter at den er bygget tett, dog det perfekte hadde jo vært denne dybden + større områder å bygge på. Men som en start på å få igang simcity franchisen igjen, så er det lovende.

Endret av Dipso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel en sammenheng mellom wealth og utdanningsnivå skulle jeg tro, så man må jobbe med å heve levestandarden/wealth så folk tar høyere utdanning = more skilled workers.

 

Må si de har gjort mye riktig i form av mulighetene for å utvikle en by videre også etter at den er bygget tett, dog det perfekte hadde jo vært denne dybden + større områder å bygge på. Men som en start på å få igang simcity franchisen igjen, så er det lovende.

 

Ok, takk :)

 

Ellers er jeg helt enig. Det er åpenbart rom for utvidelsespakker og andre ting her og spillet vil bare bli bedre over tid. Nå ser det også ut som om det har solgt i bøtter og spann og da kommer det mer innhold også. Lover veldig godt.

Lenke til kommentar

Folkens, hva betyr det egentlig når jeg stadig får 3-4 nedlagte fabrikker med beskjeden "Unskilled workers"? Jeg har høyeste utdanningsnivå i byen min (5), men bare 1/3 industrial tech level.

 

Trenger jeg enda fler utdannede folk?

Tror du trenger flere utdannede folk i byen ja. Pass på at skolen ikke er full, da kan det være at de som ikke blir utdannet får jobben. da er jo løpe kjørt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...