Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre med all oljen egentlig? Eksportering gir jo så lite penger, så tenkte å raffinere til fuel, da det gir mye mer inntekter. Men jeg har ikke sjanse til å raffinere opp olja i samme tempo som det kommer inn. Må jeg bare eksportere oljen? Eller er det en annen måte å få effektivisert raffineringa?

 

Enten kutt ned på antall oljebrønner eller øk antall raffinerier?

 

Noen som har råd å gi til en fattig noob? :)

 

Sjekk simcityavdelingen på reddit.com

 

Det ligger det mye fornuftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er det ikke noe problem med "få" innbyggere. :Er så pass god simulering.. Hadde jeg hatt 5-10 millioner innbyggere i min største by så tror jeg at det hadde blitt litt overfyllt.. :)

 

Edit: Koster strengt tatt bare 300kr fra utlandet. Absolutt verdt pengene.. 300kr for så mange timer med moro er det verdt. :)

 

Hvor kan jeg kjøpe det for 300 kroner? Til den prisen er det nok verdt et forsøk.

 

Er redd jeg går fort lei, med så bittesmå byer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Skulle likt å vite hvordan han fikk til dette uten trafikkproblemer:

 

http://i.imgur.com/eWh9Edq.jpg

 

Syntes det ser helt malplassert ut med disse små avgrensede firkantene mitt i svære landområder, kunne de ikke ihvertfall fått til en litt flytende overgang som at man har soner som man kun kan bygge low res i grenseland av kartet eller noe slik at byen har mulighet til å vokse litt ut av rammene sine liksom. Krysser fingrene for mange patcher framover da det har blitt mye å ta tak i her etterhvert.

Lenke til kommentar
Syntes det ser helt malplassert ut med disse små avgrensede firkantene mitt i svære landområder, kunne de ikke ihvertfall fått til en litt flytende overgang som at man har soner som man kun kan bygge low res i grenseland av kartet eller noe slik at byen har mulighet til å vokse litt ut av rammene sine liksom. Krysser fingrene for mange patcher framover da det har blitt mye å ta tak i her etterhvert.

 

Enig. På enkelte områder virker det som om de ikke har tenkt over ting i det hele tatt. Ser jo helt latterlig ut med de _bittesmå_ byene midt i det åpne terrenget. Joda, betaen var Gøy, men hvor lenge? Og når man tenker på hvor ekstremt mye bedre dette spillet kunne vært er det jevla trist. Er absolutt flere steg bakover siden sc4 og det er ganske sykt.

Lenke til kommentar

Syntes det ser helt malplassert ut med disse små avgrensede firkantene mitt i svære landområder, kunne de ikke ihvertfall fått til en litt flytende overgang som at man har soner som man kun kan bygge low res i grenseland av kartet eller noe slik at byen har mulighet til å vokse litt ut av rammene sine liksom.

 

Det var faktisk en jævlig god ide. Tenk deg om vi har 4 ganger så store kart, og at vi som nå bare kan plassere ut et rådhus. Rundt rådhuset danner det seg en stor sirkel, der som det i virkeligheten blir mindre attraktivt og bo jo lenger unna sentrum man kommer. Attraktivt her påvirker bare maks størrelse. På den måten ville byene sett naturlige ut og ikke som en sandkasse med skyskrapere i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en good del gjennom hele helga kan jeg konkludere med at joda, det er kjempemorsomt, men det er ikke til å stikke under en stol at dem små landområdene legger en liten demper på gleden.

 

Enig, koser meg stort sett når jeg spiller men plassmangel er bare annoying. Burde kunne komme en fix som gjør at man ihvertfall kan velge hvor på kartet jeg vil plassere min lille firkant. Nå er liksom alt hogget i stein og føler jeg er strippet for valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Savner undergrunnsbaner. Også skulle jeg ønske det gikk an å legge trafikken over broer på tvers av byen, eller i tunneller under bakken.

 

Har sett en som har hatt en bro over en annen vei. Han sa at det kom automatisk, men har egentlig aldri fallt meg inn å prøve før jeg så det, så kan ikke bekrefte/avkrefte.

Lenke til kommentar

Enig, koser meg stort sett når jeg spiller men plassmangel er bare annoying. Burde kunne komme en fix som gjør at man ihvertfall kan velge hvor på kartet jeg vil plassere min lille firkant. Nå er liksom alt hogget i stein og føler jeg er strippet for valgmuligheter.

 

Er enig i at det kan være liten plass, men på andre siden så gjør det spillet hakket mer utfordrende. Det er ikke bare til å sone ivei som en galning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...