Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke at spillet maser om mer residential (arbeidsfolk) når det er plenty av folk som ikke har arbeid.

Har også en by der jeg har tre forskjellige skoler, men alikevel så klager bedrifter på at de ikke har nok utdannede folk. Er det liksom min feil at de ikke klarer å ta inn de som er utdannet?

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller tar det litt tid før man kommer inn i dette spillet? Fikk spilt bittelitt i helgen, men følte man liksom kun fyrte opp noen boligsoner, indrustrisoner og shoppingsoner. så få inn strøm, vann og kloakk. Deretter sitter man der og lurer på hva mer man skal bygge og venter på penger...

 

Har lite erfaring med simcityspill, så mulig jeg bare må bygge mer og prøve meg frem :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å rense bakken for "ground pollution"? Jeg har ganske mye av dette fra oljepumper etc, men etterhvert vil jo oljen gå tom, og jeg kommer til å bygge noe annet på samme sted. Da vil jo disse få dårlig helse pga. pollution. Da hadde det vært greit å få rydda opp før man bygde nytt. :) Er dette mulig?

Lenke til kommentar

Vurderer et kjøp, men er så utrolig skeptisk til de bitte små "byene". Utrolig rart valg av Maxis/EA. Trur ikke jeg overdriver når jeg sier at områdene på SimCity 3000 var 10-20 ganger så stort.

 

Har sett litt på noen streams, og har enda ikke sett en eneste by som ikke er helt fylt opp. I tillegg er det ikke mulig å bygge T-bane, slik som i de foregående spillene. Veldig rart, når man satser på så kompakts byer som overhodet mulig. Er det i det hele tatt mulig å bygge byer med 5-10 million innbyggere? Ser ut til at folk sliter med bare noen få hundretusen.

 

Dette kan være en deal-breaker for meg. Hvordan ser dere på dette? Er det et problem?

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer et kjøp, men er så utrolig skeptisk til de bitte små "byene". Utrolig rart valg av Maxis/EA. Trur ikke jeg overdriver når jeg sier at områdene på SimCity 3000 var 10-20 ganger så stort

 

Har sett litt på noen streams, og har enda ikke sett en eneste by som ikke er helt fylt opp. I tillegg er det ikke mulig å bygge T-bane, slik som i de foregående spillene. Veldig rart, når man satser på så kompakts byer som overhodet mulig. Er det i det hele tatt mulig å bygge byer med 5-10 million innbyggere? Ser ut til at folk sliter med bare noen få hundretusen.

 

Dette kan være en deal-breaker for meg. Hvordan ser dere på dette? Er det et problem?

For min del er det ikke noe problem med "få" innbyggere. :Er så pass god simulering.. Hadde jeg hatt 5-10 millioner innbyggere i min største by så tror jeg at det hadde blitt litt overfyllt.. :)

 

Edit: Koster strengt tatt bare 300kr fra utlandet. Absolutt verdt pengene.. 300kr for så mange timer med moro er det verdt. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Det er bekreftet at det kommer en microtransactions store, så jeg er 99.99% sikker på at større by zoner kommer til å være et valg å kjøpe

 

http://wordpuncher.c...aked-manual.png

 

Jeg er 99,99% (eller mer) sikker på at vi ikke vet så mye om dette ennå, jeg tror at siden størrelsen var et designvalg så vil kartstørrelse komme som gratis oppdatering som også vil være valgfritt sånn at de som ikke har kraftige pc'er fortsatt kan spille på de små kartene.. Men at det kommer en butikk som i The Sims er nok garantert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter nattens katastrofer ser jeg ut til å ha mistet blant annet flere politibiler. Ødelegge modulen og kjøpe ny gjorde ingen forskjell; bilene er fremdeles borte. Så jeg ødela hele stasjonen og kjøpte ny. Til min forbauselse hadde den fremdeles ingen politibiler. 2 skal være inkludert når man kjøper. Disse 2 var blant dem som hadde forsvunnet fra den opprinnelige stasjonen. Jeg antar at ny stasjon slettes ikke nullstilte noen ting, som jeg hadde håpt. Kanskje om jeg kjøper en stasjon nummer to når jeg får råd ...

 

Bugs, bugs, bugs. :sleep2:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt det der region-samarbeidet. Tenker på det med å sende service-biler til andre regioner.

 

For det første. Jeg har motatt (for eksempel) en brannbil fra en nabo, som ikke har sendt meg den. Altså brannbilen har kjørt dit på eget initiativ.

For det andre. Selv om jeg har naboens brannbil i min region, så er den også i naboens by. Ergo duplisert seg?

For det tredje. Kan jeg sende bort alt av biler til naboregionene, og fortsatt ha 100 % dekning hjemme?

Lenke til kommentar

Jeg er 99,99% (eller mer) sikker på at vi ikke vet så mye om dette ennå, jeg tror at siden størrelsen var et designvalg så vil kartstørrelse komme som gratis oppdatering som også vil være valgfritt sånn at de som ikke har kraftige pc'er fortsatt kan spille på de små kartene.. Men at det kommer en butikk som i The Sims er nok garantert!

 

Men hvorfor i alle dager var da ikke dette valgfritt og implementert til release om de ikke har sine sedvanlige sleipe planer om å maxe profitt ut av en DLC? Isåfall er det bare nok ett tegn på at dette spillet har blitt ribbet for gameplay elementer for å rushes ut, noe som kjennetegnes på mengden med bugs og ødelagte spillmekanikker. Jeg blir så frustrert når utgivere overstyrer utviklere, da må nødvendigvis sluttproduktet bli en skygge av hva det kunne ha vært. Dette vi nå sitter med er ikke noe produkt Maxis hadde gitt ifra seg, det stinker av EA lang vei.

 

Etter min mening så har nok en spillserie nå blitt dumbed down og delvis ødelagt av en grådig utgiver som ikke eier skam. Note to self, ikke overføre mere penger til folk som ikke fortjener det.

Lenke til kommentar

Hva skal man gjøre med all oljen egentlig? Eksportering gir jo så lite penger, så tenkte å raffinere til fuel, da det gir mye mer inntekter. Men jeg har ikke sjanse til å raffinere opp olja i samme tempo som det kommer inn. Må jeg bare eksportere oljen? Eller er det en annen måte å få effektivisert raffineringa?

Lenke til kommentar

This.

 

Also, du kan renske opp litt i byen din - det ser ut som om det er MYE ground pollution ute og går..?!?

 

hah det er bare tull, ground pollutionen der kommer jeg ikke unna hvis jeg skal vedlikeholde income, -75k er ingenting, tjente 5mill profit/mnd og da er det ikke akkurat viktig at jeg har litt for mange politistasjoner ;)

 

 

Eneste problemet jeg har funnet hittil som er kritisk, er trafikk. noen ganger bare sprenger byen med trafikk, hadde 700.000 visitors/mnd og byen ble helt ubrukelig, dette fordi 2 nabobyer sine folk kjørte innom byen støtt og stadig uten hensikt, er helt latterlig!

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt det der region-samarbeidet. Tenker på det med å sende service-biler til andre regioner.

 

For det første. Jeg har motatt (for eksempel) en brannbil fra en nabo, som ikke har sendt meg den. Altså brannbilen har kjørt dit på eget initiativ.

For det andre. Selv om jeg har naboens brannbil i min region, så er den også i naboens by. Ergo duplisert seg?

For det tredje. Kan jeg sende bort alt av biler til naboregionene, og fortsatt ha 100 % dekning hjemme?

 

Tror bilene kjører litt rundt som de vil til tider, selv om de ikke permanent er sendt over via region kartet av han/hun som eier de, samtidig så mener jeg det er slik at de bilene du velger å sende til andre har null innvirkning på dekningen du har hjemme. Men ikke 100% sikker her. Jeg har alltid sendt unna det jeg kan fra region kartet, og kan ikke si jeg har sett noe mindre til politiet/brannfolket osv.. hjemme hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...