Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Pedobear i menneskelig form.

 

Når man regner med å ikke bli trodd, eller man regner med at det ikke vil bli idømt straff av betydning, hva gjør man da?

 

Man smører ekstra tjukt på. Med løgner. Og tar ibruk Det Hemmelige Våpenet som skaffer Sympati: SIPPING.

 

Hele denne saken stinker av fjortiss som er desperat etter å bli trodd, og søppel-media som kåt og villig oppfyller sin tabloid-rolle med statstilskudd.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er helt umulig å si noe sikkert om denne saken. På den ene siden kan man få inntrykk av at dette er en litt ustabil ung jente som har viklet seg alt for langt inn i en løgn, og prøver å gjøre den sann for å komme ut. På den annen side har man bildet av den gamle grisen som utnytter en usikker jente. En ting er sikkert, det er at ting aldri blir de samme for øygard som når fremstår som "rikspedofil" uansett om han blir dømt eller ikke.

Lenke til kommentar

Ordføraren har nok vore med på noko han ikkje skulle gjort. Men så er jenta bygdakjent for å lyge og overdrive. Det er ikkje utan grunn at Ottadalen ikkje reagera så sterkt mot Rune Øygard.

 

Hvordan vet du det?

 

Eg er frå denne dalen. Har ved fleire høve kommunisert med broren til Rune. Broren hans er også ordførar, i heimkommunen min.

 

Ok, javel - da blir neste sprøsmål: Har dere ett "bygdedyr" hos dere, og hvordan står det til med det dyret i så fall?

 

Bygdadyret er lagd inn på gamleheimen.

 

Elles kan eg seie at det er ikkje utan grunn at mora hennar mista retten til å forsyrgje dottera. Ho er kjend for å lyge og overdrive til sin eigen fordel, noko som ho også har fått over på dottera.

Lenke til kommentar

Pedobear i menneskelig form.

 

Når man regner med å ikke bli trodd, eller man regner med at det ikke vil bli idømt straff av betydning, hva gjør man da?

 

Man smører ekstra tjukt på. Med løgner. Og tar ibruk Det Hemmelige Våpenet som skaffer Sympati: SIPPING.

 

Hele denne saken stinker av fjortiss som er desperat etter å bli trodd, og søppel-media som kåt og villig oppfyller sin tabloid-rolle med statstilskudd.

 

Ingen som har noen konkrete bevis på saken enda, med unntak av at de har sendt over 5000 sms på en tidsperiode over tre mnd. Finner du ikke det merkelig at det ble sendt så mye sms, fram og tilbake på så kort tid om det bare dreide seg om et vennlig forhold? Ser heller ikke at det er normalt at en 50 år gammel mann visstnok elsker en 16 åring. Det hele har pågått siden hun var 13.

 

Øygard sitter i en maktposisjon, med tanke på tittelen sin. Såklart utnytter han den.

Og fordi om jenta har begått feil tidligere, mister hun da plutselig all rett på rettferdighet?

 

Vil ikke si det er noe unormalt å begynne å grine når man må legge ut traumatiske hendelser, under ett så stort press heller. Og hvordan vet du om det er løgner eller ikke?

 

Jenta fortjener uansett like mye støtte som Øygard. Dette er ikke en typisk rettsak som foregår i Norge. Mer USA-style over det hele.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ordføraren har nok vore med på noko han ikkje skulle gjort. Men så er jenta bygdakjent for å lyge og overdrive. Det er ikkje utan grunn at Ottadalen ikkje reagera så sterkt mot Rune Øygard.

 

Hvordan vet du det?

 

Eg er frå denne dalen. Har ved fleire høve kommunisert med broren til Rune. Broren hans er også ordførar, i heimkommunen min.

 

Ok, javel - da blir neste sprøsmål: Har dere ett "bygdedyr" hos dere, og hvordan står det til med det dyret i så fall?

 

Bygdadyret er lagd inn på gamleheimen.

 

Elles kan eg seie at det er ikkje utan grunn at mora hennar mista retten til å forsyrgje dottera. Ho er kjend for å lyge og overdrive til sin eigen fordel, noko som ho også har fått over på dottera.

 

Psykiske problemer finnes overalt, og det kan være ganske så overraskende hvordan de gir seg til uttrykk.

Jeg kan til nøds være med på at det er ingen røyk uten ild, og at "noe" kan ha skjedd. Men samleie har jeg null tro på. Og hvis jenta har blitt presset av mora til å anmelde for å få oppreisningspengene, så er det jaggu ikke rart at hun er på gråten når halve bygda fatter at hun lyver.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bygdadyret er lagd inn på gamleheimen.

 

Elles kan eg seie at det er ikkje utan grunn at mora hennar mista retten til å forsyrgje dottera. Ho er kjend for å lyge og overdrive til sin eigen fordel, noko som ho også har fått over på dottera.

 

Jeg kjenner til bydedyr, så alt for godt - og den typen uvesen, havner aldri på gamlehjem. Dyret kan nok ligge å slumre en stund, men før du vet ordet av det så stikker svineriet seg frem

 

Når det gjelder selve saken, så har jeg ikke mer å bidra med, enn å si at jeg tilfeldigvis har jobbet med ungdom, og enda mer tilfeldig, har jeg jobbet med en jenteunge (14-17), som hadde en veldig kaotisk historie bak seg. Du aner nok ikke hvor lett det var å stigmatisere denne jenta, og foreldre/nettverk osv. slengte seg gjerne med i "bygdedyret" når det passet dem. Jenta selv var helt eksemplarisk, men hva hjelper det, når man har så dårlige venner ...

 

Nå sier jeg ikke samtidig at det er slik i denne saken - men stiller meg veldig tvilende til vett og forstand hos de voksne (da gjelder det ikke bare ordføreren) - men hvis jenta "er kjent for å være useriøs" av "bygdedyret" - skal det gjerne som helt særlig til for at hun skal ha troverdighet. Slenger også med at i løpet av de årene jeg jobbet med denne ungdommen, ble jeg kjent med hele vennekretsen hennes, og jeg ble utallige ganger rystet over hvor enkelt det var for potensielle svin å lure dem trill rundt.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Næh, bare en forkjærlighet for å uttrykke ting som mer dresserte folk ikke tørr å gå inn på.

I dette tilfellet, at en administrator på utidig vis blander seg inn i debatten og forsøker å legge føringer for den, ved å benytte herske-teknikken å misrepresentere det å sannsynliggjøre at det er løgn, som om folk bastant hevdet at det var løgn.

 

Videre spørsmål tas på PMS, ikke i tråden. Pusen.

 

Tror du burde google betydningen av en admin.

 

Om det er noen som fremstår med PMS i denne tråden, så er det vel du.

 

Jeg er veldig lei mei.

 

Tilbake til dette med løgn, så er det faktisk ikke så uvanlig at kvinner lyver om voldtekt, og det blir ikke mindre uvanlig når staten utlover en gevinst for å lyve, som kalles "oppreisning".

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Hvilke bevis hadde du forventet - eller spurt på en annen måte: hvordan ser kvinnen ut etter at du har gjort deg ferdig med henne?

Lenke til kommentar

Tilbake til dette med løgn, så er det faktisk ikke så uvanlig at kvinner lyver om voldtekt, og det blir ikke mindre uvanlig når staten utlover en gevinst for å lyve, som kalles "oppreisning".

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Politiet har ikke nok ressurser til å etterforske voldtektssaker, det er ofte mangel på bevis pga at offer lett blir traumatisert etter hendelsen. Det er mange faktorer som spiller inn her, så ville vært forsiktig med å dra ett kjønn under en kam.

 

Du glemmer også at under slike situasjoner som har pågått over lengre tid kan offeret ha blitt utsatt for trusler. I tillegg var hun ikke så gammel når alt startet, og tenkte kanskje at dette var normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Hvilke bevis hadde du forventet - eller spurt på en annen måte: hvordan ser kvinnen ut etter at du har gjort deg ferdig med henne?

 

Hun veit hvordan kuken min ser ut og kan beskrive den i inngående detalj (hver eneste åre).

 

Det kan altså ikke denne jenta, etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Hvilke bevis hadde du forventet - eller spurt på en annen måte: hvordan ser kvinnen ut etter at du har gjort deg ferdig med henne?

 

Hun veit hvordan kuken min ser ut og kan beskrive den i inngående detalj (hver eneste åre).

 

Det kan altså ikke denne jenta, etter det jeg har lest.

 

Det er ikke alle som nistirrer på kuken, og det er heller ikke alle som trykker kuken sin oppi fjeset på kvinnen. Har du vært borti ord som "sjenanse" - og sett i sammenheng med at jenta var mindreårig når de påståtte hendelsene startet?

 

På deg selv kjenner du ingen andre

 

:)

Lenke til kommentar

Tilbake til dette med løgn, så er det faktisk ikke så uvanlig at kvinner lyver om voldtekt, og det blir ikke mindre uvanlig når staten utlover en gevinst for å lyve, som kalles "oppreisning".

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Politiet har ikke nok ressurser til å etterforske voldtektssaker, det er ofte mangel på bevis pga at offer lett blir traumatisert etter hendelsen. Det er mange faktorer som spiller inn her, så ville vært forsiktig med å dra ett kjønn under en kam.

 

Du glemmer også at under slike situasjoner som har pågått over lengre tid kan offeret ha blitt utsatt for trusler. I tillegg var hun ikke så gammel når alt startet, og tenkte kanskje at dette var normalt.

 

Falske voldtektsanklager er et interessant emne, hvis vi antar at kun en av ti voldtatte kvinner anmelder og kvinner er ti ganger mindre tilbøyelige til å levere en falsk anklage enn menn er til å voldta, så vil 50% av kvinnene som anmelder, lyve.

 

Hvis vi antar at kvinner anmelder falskt like lett som menn voldtar (50% fullbyrder ikke voldtekten), så vil 90% av anmeldelsene være falske.

 

Så kan man klø seg på ballene og lure på hva en henleggelse egentlig betyr for omdømmet til den anklagede, sammenlignet med omdømmet til anklageren.

 

Kvinner er som kjent ikke likestilte individer, men objekter for sympati og synes synd på holdning.

Som de ofrene de ALLTID er.

Endret av NeitherDumbNorCruel
Lenke til kommentar

Falske voldtektsanklager er et interessant emne, hvis vi antar at kun en av ti voldtatte kvinner anmelder og kvinner er ti ganger mindre tilbøyelige til å levere en falsk anklage enn menn er til å voldta, så vil 50% av kvinnene som anmelder, lyve.

 

Hvis vi antar at kvinner anmelder falskt like lett som menn voldtar (50% fullbyrder ikke voldtekten), så vil 90% av anmeldelsene være falske.

 

Så kan man klø seg på ballene og lure på hva en henleggelse egentlig betyr for omdømmet til den anklagede, sammenlignet med omdømmet til anklageren.

 

Kvinner er som kjent ikke likestilte individer, men objekter for sympati og synes synd på holdning.

Som de ofrene de ALLTID er.

 

Har du noen kilder på statistikken der?

 

Litt av en generalisering.

Endret av Cakenommy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt kan ingen av oss med noen form for sikkerhet si at det er løgn inni bildet, men påståtte femti samleier og ingen fysiske bevis?

Det fremstår i utgangspunktet som lite troverdig.

 

Hvilke bevis hadde du forventet - eller spurt på en annen måte: hvordan ser kvinnen ut etter at du har gjort deg ferdig med henne?

 

Hun veit hvordan kuken min ser ut og kan beskrive den i inngående detalj (hver eneste åre).

 

Det kan altså ikke denne jenta, etter det jeg har lest.

 

Det er ikke alle som nistirrer på kuken, og det er heller ikke alle som trykker kuken sin oppi fjeset på kvinnen. Har du vært borti ord som "sjenanse" - og sett i sammenheng med at jenta var mindreårig når de påståtte hendelsene startet?

 

På deg selv kjenner du ingen andre

 

:)

 

Tilbake til deg da, hva krever du for å tro at dette er ei jente som har blitt fanget i ei løgn og griner fordi hun er stressa og ikke vet hva hun skal svare?

 

Sagt på annen måte, hva mener du trengs for å renvaske denne karen og finne ham uskyldig bortenfor rimelig tvil?

Endret av NeitherDumbNorCruel
Lenke til kommentar

Falske voldtektsanklager er et interessant emne, hvis vi antar at kun en av ti voldtatte kvinner anmelder og kvinner er ti ganger mindre tilbøyelige til å levere en falsk anklage enn menn er til å voldta, så vil 50% av kvinnene som anmelder, lyve.

 

Hvis vi antar at kvinner anmelder falskt like lett som menn voldtar (50% fullbyrder ikke voldtekten), så vil 90% av anmeldelsene være falske.

 

Så kan man klø seg på ballene og lure på hva en henleggelse egentlig betyr for omdømmet til den anklagede, sammenlignet med omdømmet til anklageren.

 

Kvinner er som kjent ikke likestilte individer, men objekter for sympati og synes synd på holdning.

Som de ofrene de ALLTID er.

 

Har du noen kilder på statistikken der?

 

Litt av en generalisering.

 

Det er ren matematikk, beklager om du ikke liker tall. Du har antagelig selv tilgang til google.com, og kan sikkert søke på 90 percent rape.

Lenke til kommentar

Det er ren matematikk, beklager om du ikke liker tall. Du har antagelig selv tilgang til google.com, og kan sikkert søke på 90 percent rape.

 

Det er bare rene antagelser fra din side, sålenge du ikke har noen faktakilder å vise til statistikken din på. Og har ingenting imot tall.

Endret av Cakenommy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje greit å huske på at han ikke er tiltalt for voldtekt, kun seksuell omgang med mindreårig, pluss seksuell omgang med barn under 14 år. Dvs overgrep (siden hun nettopp er mindreårige). Sexen skal altså ha skjedd frivillig. Han er jo heller ikke tiltalt for å ha misbrukt sin stilling, selv om jeg personlig synes det kræsjer litt når man hører om alle overgrepene som skal ha skjedd ifm jobb.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Enkelte tråder er midlertidig skjult, og opprydding i tråden vil bli gjennomført.
Vennligst hold dere saklige heretter!

Denne meldingen skal ikke kommenteres i tråden. Reaksjoner kan tas på PM.



Mvh. r2d290
-Moderator Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...