Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, selvfølgelig. Men jeg klarer ikke anse det som naturlig. Og skal man diskutere den saken her, så må man kunne komme med egne tanker og hvorfor man tenker sånn. For meg er dette en helt vanvittig samtalemåte mellom en ung jente og en voksen mann. Min mening om dette har ikke direkte noen betydning for hvordan jeg tror dommen blir, eller hva jeg tror er sant, det er min mening om de fakta som hittil har kommet frem. Om denne talemåten hadde vært eneste punkt hadde jeg fortsatt reagert.

 

Men "jeg elsker deg og bare deg"? Hvordan kan noen mene at dette er normalt å si til en 15-åring man ser på som datteren sin? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om det finnes folk som snakker sånn til barna sine. Det er for meg uforståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det betyr "jeg skal pule deg til blods, og våg å nevn noe. Da er du dø!!!"?

Hva som er normal eller unormalt er ikke oppe til doms. Dessuten ble vel det jeg skrev, skrevet i det retten får høre det.

 

Jeg har ikke sagt det betyr det. Jeg har sagt at det for meg ikke er en naturlig talemåte å si til ei ung jente. Og nei, saken handler ikke om hva som er normalt og ikke normalt. Saken handler om det har skjedd overgrep mot mindreårig. Jeg (altså, meg, personlig!) mener at om det kun er de meldingene som har skjedd, dvs ikke noe overgrep, er det fortsatt riv ruskende galt. Man snakker ikke sånn til barna sine. Om det her er eneste bevisene som kommer frem så betyr ikke det at det har skjedd overgrep. Men jeg håper de fleste innser at dette ikke er slik man skal snakke til noen som ikke er fullt voksen engang.

Lenke til kommentar

«Jeg elsker deg og bare deg» er veldig tvilsom! Uansett hva som har skjedd, håper jeg de finner ut av det. Ille om han blir uskyldig dømt, ille om han er skyldig og går fri.

 

Etter Strauss-Kahn saken har jeg blitt litt ekstra interessert i sånne saker. Saken ble jo avvist, men for Strauss-Kahn hadde skaden allerede skjedd. Det er kanskje kynisk og jævelig av meg å si det, men: Å anklage noen for seksualforbrytelser er et såpass godt "verktøy" at jeg er sjokkert over at det ikke brukes mer (f.eks i presidentvalget).

 

Det er vel bare å se på Assange farsen, åpenbart justismord, som har vært et skudd for baugen på Wikileaks.

Endret av Aiven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om det her er eneste bevisene som kommer frem så betyr ikke det at det har skjedd overgrep. Men jeg håper de fleste innser at dette ikke er slik man skal snakke til noen som ikke er fullt voksen engang.

 

Kvinner er svært engasjerte, men ikke så veldig reflekterte, i å slå fast hvordan man skal ordlegge seg og oppføre seg og hvilken moral man skal ha.

Ikke uventet er det derfor kvinner som er pådriverne for å opprettholde kvinnelig omskjæring, ikke menn. For de unge jentene må jo være dydige / daue mellom låra...

 

Jeg heller personlig til å tro at det har vært et nært forhold her. Men hvorfor klassekameratene hennes ikke støtter henne, forstår jeg ikke. Eneste mulige forklaring jeg kommer på, er at hun er psykisk syk og har massive adferdsproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt det betyr det. Jeg har sagt at det for meg ikke er en naturlig talemåte å si til ei ung jente. Og nei, saken handler ikke om hva som er normalt og ikke normalt. Saken handler om det har skjedd overgrep mot mindreårig. Jeg (altså, meg, personlig!) mener at om det kun er de meldingene som har skjedd, dvs ikke noe overgrep, er det fortsatt riv ruskende galt. Man snakker ikke sånn til barna sine. Om det her er eneste bevisene som kommer frem så betyr ikke det at det har skjedd overgrep. Men jeg håper de fleste innser at dette ikke er slik man skal snakke til noen som ikke er fullt voksen engang.

 

Mulig at det er filosofisk galt, og alt det som medfølger. Dog, i avdekking om det har skjedd overgrep har det intet sted å gjøre. Dessuten var jenta ikke mannens barn. Fyi.

Lenke til kommentar

Jeg tror begge partene lyver / hauser opp / dysser ned de forskjellige bitene av denne historien, i større eller mindre grad.

 

Velkommen til rettssalen. Intet sted der det lyves så meget. Absurde ting også. Hva med f.eks at dommen er skrevet før forhandlingene i rette? Det skjer det og.

 

Edit: lagt ved fil

post-256168-0-91929600-1349961991_thumb.gif

 

Dessuten var jenta ikke mannens barn. Fyi.

 

Og det er hele poenget mitt. Fyi.

 

Da bør vel din norsk oppdateres ihht det som faktisk er skrevet fra din side. "barna sine".

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Da bør vel din norsk oppdateres ihht det som faktisk er skrevet fra din side. "barna sine".

 

Jeg har henvist tidligere til at han selv mener han ser på jenta som datteren sin. Derfor "barna sine". Som feks. Hvordan kan noen mene at dette er normalt å si til en 15-åring man ser på som datteren sin? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om det finnes folk som snakker sånn til barna sine.

 

Skjønner?

Lenke til kommentar

Jeg har henvist tidligere til at han selv mener han ser på jenta som datteren sin. Derfor "barna sine". Som feks. Hvordan kan noen mene at dette er normalt å si til en 15-åring man ser på som datteren sin? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om det finnes folk som snakker sånn til barna sine.

 

Skjønner?

 

Takker for oppklaring. Dog, det forandrer egentlig ikke det grunnleggende. At man anså som sin datter, er ikke det samme som sine barn.

Lenke til kommentar

Takker for oppklaring. Dog, det forandrer egentlig ikke det grunnleggende. At man anså som sin datter, er ikke det samme som sine barn.

 

Helt enig. Men samtidig, om man anser et barn for å være sitt eget, dvs ser på seg som far/mor, så må jo andre også kunne se på dem som det? Jeg synes det hadde vært verre om en far hadde sagt det til sin virkelige datter, men siden Øygard selv mener han har vært en farsfigur, så tenker jeg at da må man vurdere ut fra det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ordføraren har nok vore med på noko han ikkje skulle gjort. Men så er jenta bygdakjent for å lyge og overdrive. Det er ikkje utan grunn at Ottadalen ikkje reagera så sterkt mot Rune Øygard.

 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar

Ordføraren har nok vore med på noko han ikkje skulle gjort. Men så er jenta bygdakjent for å lyge og overdrive. Det er ikkje utan grunn at Ottadalen ikkje reagera så sterkt mot Rune Øygard.

 

Hvordan vet du det?

 

Eg er frå denne dalen. Har ved fleire høve kommunisert med broren til Rune. Broren hans er også ordførar, i heimkommunen min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ordføraren har nok vore med på noko han ikkje skulle gjort. Men så er jenta bygdakjent for å lyge og overdrive. Det er ikkje utan grunn at Ottadalen ikkje reagera så sterkt mot Rune Øygard.

 

Hvordan vet du det?

 

Eg er frå denne dalen. Har ved fleire høve kommunisert med broren til Rune. Broren hans er også ordførar, i heimkommunen min.

 

Ok, javel - da blir neste sprøsmål: Har dere ett "bygdedyr" hos dere, og hvordan står det til med det dyret i så fall?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...