Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal ganske mye til for å reise sin ære etter å ha kommunisert på seksuelt vist med ei jente som er såå mye yngre enn seg selv. Hun var ikke blitt myndig - ikke engang over den seksuelle lavalder. Etter hva jeg vet er dette nå etablerte fakta (gjennom SMS-er og Skype-logg med bla. nakenbilder). Øygard har allerede tapt kampen for sin ære, og nå gjenstår kampen i rettsvesenet.

 

Jeg registrerer forresten at "Vågå-ordføreren fra Arbeiderpartiet er tiltalt for seksuell omgang med en mindreårig jente" i følge VG Nett. Er dette et lovbrudd? Mener de ikke at han er tiltalt for å ha seksuell omgang med ei jente under den seksuelle lavalder? Er man over 16 kan man vel gjøre hva man vil rent seksuelt?

Lenke til kommentar

Han er nok ikke en "kåt pedo", siden jenta er i puberteten. Og hvorvidt dette er noe han tenner mye på, eller bare er et enkel-tilfelle, må nesten undersøkes nærmere i så fall.

 

Uansett er han uskyldig inntil det motsatte er bevist. De idiotene som truet han utenfor rettsalen er og blir idioter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

OK, takk for oppklaringen, Heidi.

 

Som Slimda påpeker er han uskyldig til det motsatte er bevist, men hans politiske karriere må jo uansett være død nå. Bare å bli assosiert med et barn på denne måten må være rimelig katastrofalt. Dersom det skulle vise seg at jenta snakker usant så vil det selvsagt være bra for hans del, men det er vel allerede etablert at det var litt mer enn et kompis-forhold mellom de to?

 

(Jeg har ikke fulgt så nøye med, så dere kan gjerne korrigere.)

Lenke til kommentar

Det skal ganske mye til for å reise sin ære etter å ha kommunisert på seksuelt vist med ei jente som er såå mye yngre enn seg selv. Hun var ikke blitt myndig - ikke engang over den seksuelle lavalder. Etter hva jeg vet er dette nå etablerte fakta (gjennom SMS-er og Skype-logg med bla. nakenbilder). Øygard har allerede tapt kampen for sin ære, og nå gjenstår kampen i rettsvesenet.

 

Jeg registrerer forresten at "Vågå-ordføreren fra Arbeiderpartiet er tiltalt for seksuell omgang med en mindreårig jente" i følge VG Nett. Er dette et lovbrudd? Mener de ikke at han er tiltalt for å ha seksuell omgang med ei jente under den seksuelle lavalder? Er man over 16 kan man vel gjøre hva man vil rent seksuelt?

s

 

Jaha. Har det blitt bevist med bilder/sms/skype at disse inneholder noe av seksuell karakter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal ganske mye til for å reise sin ære etter å ha kommunisert på seksuelt vist med ei jente som er såå mye yngre enn seg selv. Hun var ikke blitt myndig - ikke engang over den seksuelle lavalder. Etter hva jeg vet er dette nå etablerte fakta (gjennom SMS-er og Skype-logg med bla. nakenbilder). Øygard har allerede tapt kampen for sin ære, og nå gjenstår kampen i rettsvesenet.

 

Jeg registrerer forresten at "Vågå-ordføreren fra Arbeiderpartiet er tiltalt for seksuell omgang med en mindreårig jente" i følge VG Nett. Er dette et lovbrudd? Mener de ikke at han er tiltalt for å ha seksuell omgang med ei jente under den seksuelle lavalder? Er man over 16 kan man vel gjøre hva man vil rent seksuelt?

s

 

Jaha. Har det blitt bevist med bilder/sms/skype at disse inneholder noe av seksuell karakter?

 

Nei, jeg har lest meg opp litt på saken nå. Slik jeg forstår det hevder Øygard at han har vært mer som en veldig aktiv reserve-pappa, og jenta på sin side hevder hun har vært utsatt for overgrep.

 

Etter Strauss-Kahn saken har jeg blitt litt ekstra interessert i sånne saker. Saken ble jo avvist, men for Strauss-Kahn hadde skaden allerede skjedd. Det er kanskje kynisk og jævelig av meg å si det, men: Å anklage noen for seksualforbrytelser er et såpass godt "verktøy" at jeg er sjokkert over at det ikke brukes mer (f.eks i presidentvalget).

Endret av Dux ducis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha. Har det blitt bevist med bilder/sms/skype at disse inneholder noe av seksuell karakter?

 

Nei, jeg har lest meg opp litt på saken nå. Slik jeg forstår det hevder Øygard at han har vært mer som en veldig aktiv reserve-pappa, og jenta på sin side hevder hun har vært utsatt for overgrep.

 

Slik saken foreligger til nå er vel det intet annet enn indisier om overgrep (som altså kun støttes av kvinnens forklaring). Det hele vil falle på om man tenker seg antall sms`er medfører "han må være gris, ergo stemmer det", eller ikke, hvis det fortsetter i samme "leia".

 

Etter Strauss-Kahn saken har jeg blitt litt ekstra interessert i sånne saker. Saken ble jo avvist, men for Strauss-Kahn hadde skaden allerede skjedd. Det er kanskje kynisk og jævelig av meg å si det, men: Å anklage noen for seksualforbrytelser er et såpass godt "verktøy" at jeg er sjokkert over at det ikke brukes mer (f.eks i presidentvalget).

s

 

Anbefaler deg å lese om incestanklager ved ekteskapsbrudd der det er kamp om omsorgen for barn. Du vil iallefall heve ett øyenbryn eller to.

 

Ellers kommer vel dette snart til Norge;

 

Parents have expressed fury at being asked to undergo a criminal records check before they are allowed to watch their children play in school sports.

Staff at Isambard Community School, Swindon, say they have been "verbally abused" by parents after informing them they must fill out the four-page Criminal Records Bureau check, costing £52 for both parents.

Parent face up to an eight week wait to find out whether their CRB check has been approved.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hm, nå har jo Øygård nå nettopp sagt at han har skrevet hjerter, "jeg elsker deg" og "du er den fineste jenta i verden" osv på skype. Bare det er jo helt på vidda av hva som er normal kontakt mellom en voksen mann og ei ung jente.

Helt enig

Lenke til kommentar

Hm, nå har jo Øygård nå nettopp sagt at han har skrevet hjerter, "jeg elsker deg" og "du er den fineste jenta i verden" osv på skype. Bare det er jo helt på vidda av hva som er normal kontakt mellom en voksen mann og ei ung jente.

Man kan tolke dette en annen vei også. "- Rundt det om jeg har vært en farsfigur eller omsorgsperson, jeg vet ikke, men jeg tror ikke båndet kan være sterkere mellom foreldrene og barn, enn det har vært mellom henne, Reidun og meg. Og da spesielt meg, sier Øygard."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm, nå har jo Øygård nå nettopp sagt at han har skrevet hjerter, "jeg elsker deg" og "du er den fineste jenta i verden" osv på skype. Bare det er jo helt på vidda av hva som er normal kontakt mellom en voksen mann og ei ung jente.

Man kan tolke dette en annen vei også. "- Rundt det om jeg har vært en farsfigur eller omsorgsperson, jeg vet ikke, men jeg tror ikke båndet kan være sterkere mellom foreldrene og barn, enn det har vært mellom henne, Reidun og meg. Og da spesielt meg, sier Øygard."

 

Ikke helt enig. At man får et så sterkt bånd etter så kort tid med ei jente som er i brytningsalder for å bli voksen klarer jeg ikke se for meg. Ei heller at man naturlig skal bruke ordet elsker om noe sånt forhold. De gangene jeg selv som mor har brukt ordet elsker har det vært om meg selv i tredje-person. Dvs "mamma elsker deg". Nå har ungen min blitt så stor (7 år) at det blir unaturlig da hun selv vet at det er kjæreste-ord. Nå sier vi glad i deg. Og kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet i annen sammenheng. Er det virkelig naturlig? Og da med tanke på noen man har kjent i relativt kort tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man får et så sterkt bånd etter så kort tid med ei jente som er i brytningsalder for å bli voksen klarer jeg ikke se for meg. Ei heller at man naturlig skal bruke ordet elsker om noe sånt forhold. De gangene jeg selv som mor har brukt ordet elsker har det vært om meg selv i tredje-person. Dvs "mamma elsker deg". Nå har ungen min blitt så stor (7 år) at det blir unaturlig da hun selv vet at det er kjæreste-ord. Nå sier vi glad i deg. Og kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet i annen sammenheng. Er det virkelig naturlig? Og da med tanke på noen man har kjent i relativt kort tid?

 

Man regner at rundt 30% av alle voksne menn i den vestlige verden, opplever en like sterk seksuell tiltrekning til prepubertale jenter som til voksne kvinner ("sexual arousal and arousability to pedophilic stimuli in a community sample of normal men").

 

Kvinner er sjeldnere tiltrukket barn enn menn, men oftere tiltrukket de yngste barna / babyer enn menn.

Lenke til kommentar

Hm, nå har jo Øygård nå nettopp sagt at han har skrevet hjerter, "jeg elsker deg" og "du er den fineste jenta i verden" osv på skype. Bare det er jo helt på vidda av hva som er normal kontakt mellom en voksen mann og ei ung jente.

 

Og det betyr "jeg skal pule deg til blods, og våg å nevn noe. Da er du dø!!!"?

Hva som er normal eller unormalt er ikke oppe til doms. Dessuten ble vel det jeg skrev, skrevet i det retten får høre det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...