Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det jenta sier er sant, hadde det ikke vært bedre for alle involverte parter om hun bare gav klar beskjed om at hun ikke ville pule mer […]

 

Hva med det faktum at for enkelte er det ikke bare å gi «klar beskjed» om at man ikke vil mer?

 

Derav "Jeg har kjæreste og han blir også med slik at vi ikke er alene".

Det har sålangt ikke vært snakk om tvang, manipulering, eller press i denne saken. Snarere tvert imot, det har vært masse åpen kommunikasjon frem og tilbake, og alt man kan vise til er formuleringer som for utenforstående kan misoppfattes hvis man passer på å insinuere at de kan tolkes som å være av seksuell karakter.

 

Jeg har ikke behov for å forsvare denne karen, jeg bare synes det er rart at jenta velger å ta dette for retten, og spesielt for en åpen rett.

All den tid dette er påstand mot påstand, som også er uhyre snodig, gitt anklagene. Femti samleier og jenta har null fysiske bevis og kan ikke beskrive underlivet hans, masse SMS'er osv. Og ingenting som peker i retning av sex.

 

Og så har vi dette med hva folk som kjenner disse, mener.

 

Jeg ser ikke annet enn frikjennelse i denne saken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Saken har vel mange sider.

 

01 -Om det var et grusomt overgrep, så skjønner jeg ikke at jenta ikke løp til politiet eller foreldrene og sa fra men fortsatte å ha kontakt og ha overnattinger hos han. Utelukker derfor overgrep.

 

02 -Om det har vært en seksuell kontakt, så er det rent juridiske sider rundt dette. Det mest alvorlige var vel anklagen om sex med person under 14 år.

 

03 -Om det har skjedd noe, så har jenta hatt et voldsomt pressmiddel mot han og truet med å røpe alt om hun ikke fikk det som hun ville. Mulig han håpet det ville gå over etterhvert, men han må åpenbart vært presset opp i et hjørne mellom jenta, kona, jobben, eksponering, rettsak, familie trusler, omtale osv.

 

04 -Jeg har aldri brydd meg om hvem som har sex med hvem når det kommer til alder, kjønn, rase, antall, størrelse osv så lenge det er frivillig for alle involverte. Med bakgrunn i det så ser jeg ikke på det som umulig at det har vært greit for jenta inntil noen fortalte henne at det var galt. Igjen, jeg forutsetter at hun ville fortalt noen om det om det ikke var greit.

 

05 -Er det HELT utenkelig at det var kjærlighet inne i bildet, og at de faktisk var glade i hverandre?

 

06 -Er det HELT utenkelig at også han ble presset for gaver og fester for å holde kjeft eller for å lokke med sex?

 

07 -Synes generelt at saken er rar, all den tid hun plutselig anmeldte han etter så mange år hvor det tydeligvis var greit.

 

08 -Lurer på om det er politiske krefter her som ser sin sjanse til å få han vekk ved å få en sak hengende på han.

 

09 -Vil en jente på 13-14 år være totalt uvitende om hva sex er og ikke ane om hun blir utsatt for et overgrep før noen forteller henne det?

 

10 -Vil en jente på 15-16 år holde kjeft så lenge uten å fortelle/skryte til venninner osv på facebook osv. Hvem visste noe?

 

11 -Stillte INGEN spørsmål rundt gaver og ting hun var med på...hva hun måtte gjøre igjen?

 

12 -Hvorfor ble hun med må nye turer og overnattinger hvis hun var blitt misbrukt før?

 

Rar sak.

Lenke til kommentar

Hva med det faktum at for enkelte er det ikke bare å gi «klar beskjed» om at man ikke vil mer?

 

Jeg lurer litt på hvor dette "faktum" kommer fra? Er det ett filosofisk utsyn som tilsier at fri vilje ikke eksisterer?

Hva med at det ikke er sikkert at mannen stopper selvom jenta sier klart ifra at hun ikke vil (mer)?

Hva med at enkelte ikke er i stand til å si stopp, enten fordi de er beruset, neddopa, i sjokk, eller av andre grunner ikke klare å uttrykke seg klart og resonabelt?

Hva med at enkelte kanskje er redd for at man, ved å stritte imot eller å si ifra, risikerer at mannen begynner å utføre fysisk vold?

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med det faktum at for enkelte er det ikke bare å gi «klar beskjed» om at man ikke vil mer?

 

Jeg lurer litt på hvor dette "faktum" kommer fra? Er det ett filosofisk utsyn som tilsier at fri vilje ikke eksisterer?

Hva med at det ikke er sikkert at mannen stopper selvom jenta sier klart ifra at hun ikke vil (mer)?

Hva med at enkelte ikke er i stand til å si stopp, enten fordi de er beruset, neddopa, i sjokk, eller av andre grunner ikke klare å uttrykke seg klart og resonabelt?

Hva med at enkelte kanskje er redd for at man, ved å stritte imot eller å si ifra, risikerer at mannen begynner å utføre fysisk vold?

Tja, mulig men da anter jeg at dette ikke stemmer overens med virkeligheten?
At hun ikke gjør motstand betyr ikke at det er frivillig nei, men nå har hun selv sagt at det var ganske "gjensidig kjæresteforhold".

 

Hva med muligheten for at det er MoralPolitiet som er ute å går?

Lenke til kommentar

Nå ble det veldig mye sitering her, er ikke sikker på hvem som spør hvem om hva.

 

Så lenge de har valgt å ikke ta ut tiltale om voldtekt, må det jo bety at de ikke anså de vilkårene for oppfylt. At det er overgrep om han har gjort det er det vel ingen tvil om? Vi snakker om ei jente som var 13 på det tidspunktet. Om hun så hadde et eget ønske om sex med han kalles det fortsatt overgrep. Dette er jo for å beskytte barn, de skal ikke stå til ansvar for slike valg i så ung alder. De skal ikke ha noe ansvar for å si nei, det er vi voksne som skal gjøre det for de.

 

Grunnen til at jeg nevnte dette var jo fordi det var så mye diskusjoner om voldtekt her i tråden. Og det er jo ikke det han er tiltalt for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med det faktum at for enkelte er det ikke bare å gi «klar beskjed» om at man ikke vil mer?

 

Jeg lurer litt på hvor dette "faktum" kommer fra? Er det ett filosofisk utsyn som tilsier at fri vilje ikke eksisterer?

Hva med at det ikke er sikkert at mannen stopper selvom jenta sier klart ifra at hun ikke vil (mer)?

Hva med at enkelte ikke er i stand til å si stopp, enten fordi de er beruset, neddopa, i sjokk, eller av andre grunner ikke klare å uttrykke seg klart og resonabelt?

Hva med at enkelte kanskje er redd for at man, ved å stritte imot eller å si ifra, risikerer at mannen begynner å utføre fysisk vold?

Tja, mulig men da anter jeg at dette ikke stemmer overens med virkeligheten?
At hun ikke gjør motstand betyr ikke at det er frivillig nei, men nå har hun selv sagt at det var ganske "gjensidig kjæresteforhold".

 

Hva med muligheten for at det er MoralPolitiet som er ute å går?

 

Det er så mye rar hvit ridder-spekulasjon her at man fatter at disse er riktige så prektige mennesker med hobby å gjøre seg populær.

Lavalder i Spania er 13, og man må spørre seg om norske ungdommer er tre år mindre utviklet i topetasjen siden vår lavalder tydeligvis er en absolutt naturgitt riktig ting.

 

Ja tenk om det er slik at et menneske liker å pule. DET hadde vært krise, det. Jeg skulle jaggu meg likt å sett lavalder bli høynet til 21 år, bare for å høre hvilke argumenter 18 år gamle jenter benytter i rettssalen for å fiske sympati mår forholdene deres tar slutt.

Tror det blir mye det samme: SIPPING

 

Eller alternativt, at man forbyr ved lov folk over lavalder fra å ha sex med de som er ti år eldre.

DET hadde faen meg utløst et hylekor av dimensjoner, det.

 

Hva og hvis om fitta er dyvåt og kuken er hard.

Endret av NeitherDumbNorCruel
Lenke til kommentar

Jeg kan kanskje også legge til at jeg anser det som et problem, at unge kvinner som velger å ha forhold til eldre menn som har spandérbuksene på, blir sett ned på.

Fristelsen til å fremstille seg som et viljeløst offer uten egen dømmekraft for å "oppreise" eget rykte, kan da bli stor.

 

Personlig liker jeg Sasha Grey sin innstilling til feminisme: "Jeg er feminist og spiller inn gang-bang scener hvor jeg blir tatt i alle hulla og jeg leser eventyr for barn og disse tingene har forøvrig ingen sammenheng".

 

Det hadde vært fint om rykter og sladder ikke gikk så mye, da hadde man i mindre grad følt seg tvunget til å anmelde en forbigående romanse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Dette kjenner jeg meg igjen i - vi som jobber med slike saker driver fortløpende å kryssjekker informasjonen, for å unngå å bli lurt. Jeg har ikke sett noe til nå, at ordføreren har kontaktet instanser som kunne hjelpe ham å sortere inntrykkene, og hvorfor ikke eks. kommunens barnevern ol. har blitt benyttet, lurer jeg på

 

:)

Lenke til kommentar

Hvia Sasha Grey skal være målestokken - hva er da over grensen, eller er det grenser i det hele tatt da?

 

:)

 

Hvis vi tar utgangspunkt i naturen, så er det da slik at når dyr blir kjønnsmodne, så parrer de seg.

 

Alle andre normer er samfunnskonstruerte.

 

Og som du sikkert forstår at mitt poeng er: samfunnskonstruerte normer fører til sanksjoner av avvik, som kan legge føringen for hvordan en forklaring av avvik blir fordreid til å passe til normene.

At ei ung jente kan digge å bli pult av en eldre kar som hun ser opp til og er betatt av, nei det synes ikke lokalsamfunnet noe om og stempler henne som tøs.

 

Og så må hun sette seg ved leirbålet sammen med de andre apene og fortelle Det Store Stygge Overgrepseventyret.

Lenke til kommentar

Ingen som har noen konkrete bevis på saken enda, med unntak av at de har sendt over 5000 sms på en tidsperiode over tre mnd. Finner du ikke det merkelig at det ble sendt så mye sms, fram og tilbake på så kort tid om det bare dreide seg om et vennlig forhold? Ser heller ikke at det er normalt at en 50 år gammel mann visstnok elsker en 16 åring. Det hele har pågått siden hun var 13.

 

Hva som er merkelig er ikke oppe til avgjørelse. Om det er uetisk, eller tåpelig whatsoever har det intet å si. Skyldspørsmålet er om det er gjort noe kriminelt. X antall sms er ikke ulovlig enn så lenge iallefall.

Lenke til kommentar

Som sagt før, så skjønner jeg meg ikke på hele "bøgda", hvis det nå er sånn at han får stor og solid støtte. Dette må jo folk ha tenkt tanker rundt om.

 

Jeg har før nevnte noe om "bygdedyret", og slik jeg kjenner svineriet, så tar det aldri feil og lærer aldri - bedre at folk går til grunne i bøgda, eller stikker - derfor kan en fellesløgn være veldig sterk siden den forplikter hver og en, og blir vel som en liten eller stor "sekt" å regne.

 

Siden den saken ble "oppdaget", har jeg hatt en vond smak i munnen ... Jeg tror det skal noe særlig til for at det tipper i jentas favør - litt for mange har mye å miste ved det motsatte resultat

 

 

Kanskje fordi de som bor i området har litt mer kunnskap enn deg? tenkt tanken?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som sagt før, så skjønner jeg meg ikke på hele "bøgda", hvis det nå er sånn at han får stor og solid støtte. Dette må jo folk ha tenkt tanker rundt om.

 

Jeg har før nevnte noe om "bygdedyret", og slik jeg kjenner svineriet, så tar det aldri feil og lærer aldri - bedre at folk går til grunne i bøgda, eller stikker - derfor kan en fellesløgn være veldig sterk siden den forplikter hver og en, og blir vel som en liten eller stor "sekt" å regne.

 

Siden den saken ble "oppdaget", har jeg hatt en vond smak i munnen ... Jeg tror det skal noe særlig til for at det tipper i jentas favør - litt for mange har mye å miste ved det motsatte resultat

 

 

Kanskje fordi de som bor i området har litt mer kunnskap enn deg? tenkt tanken?

 

Om "bygdedyret"?

Lenke til kommentar

Så hva har vi gleden av å bli servert idag, masse piss av skype-samtaler med spøke-seksualisert innhold.

Veldig morsomt, men hvorfor bruke av retten sin tid på dette hvis man har mer håndfaste (no pun intended) staker å komme med (no pun intended)?

 

Det hele virker mer som å være et opplagt forsøk på karakterdrap.

Har denne karen selv noen muligheter for å saksøke henne for sverting, hvis det hele resulterer i frikjennelse?

Lenke til kommentar

Som sagt før, så skjønner jeg meg ikke på hele "bøgda", hvis det nå er sånn at han får stor og solid støtte. Dette må jo folk ha tenkt tanker rundt om.

 

Jeg har før nevnte noe om "bygdedyret", og slik jeg kjenner svineriet, så tar det aldri feil og lærer aldri - bedre at folk går til grunne i bøgda, eller stikker - derfor kan en fellesløgn være veldig sterk siden den forplikter hver og en, og blir vel som en liten eller stor "sekt" å regne.

 

Siden den saken ble "oppdaget", har jeg hatt en vond smak i munnen ... Jeg tror det skal noe særlig til for at det tipper i jentas favør - litt for mange har mye å miste ved det motsatte resultat

 

 

Kanskje fordi de som bor i området har litt mer kunnskap enn deg? tenkt tanken?

 

Om "bygdedyret"?

 

Muligens heller om den psykiske tilstanden til mor og datter, samt den erfaringsbakgrunnen mange av dem har, med disse sin oppførsel og ikke minst omgang med sannheten, og hvordan deres fremstilling av inntruffne hendelser kan avvike tildels sterkt fra alle andre sin.

 

Det er nok ikke uten grunn at ordføreren får støtte, og at denne saken splitter bygda.

 

Igjen, det at jeg ikke forstår tankegangen til psykopater, lystløgnere, kleptomaner, pedofile, feminister, pyromane og politikere, betyr ikke at disse ikke finnes.

Endret av NeitherDumbNorCruel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvia Sasha Grey skal være målestokken - hva er da over grensen, eller er det grenser i det hele tatt da?

 

:)

 

Hvis vi tar utgangspunkt i naturen, så er det da slik at når dyr blir kjønnsmodne, så parrer de seg.

 

Alle andre normer er samfunnskonstruerte.

 

Og som du sikkert forstår at mitt poeng er: samfunnskonstruerte normer fører til sanksjoner av avvik, som kan legge føringen for hvordan en forklaring av avvik blir fordreid til å passe til normene.

 

At ei ung jente kan digge å bli pult av en eldre kar som hun ser opp til og er betatt av, nei det synes ikke lokalsamfunnet noe om og stempler henne som tøs.

 

Og så må hun sette seg ved leirbålet sammen med de andre apene og fortelle Det Store Stygge Overgrepseventyret.

 

Du misser på helt klare prinsipper i utheving 1. riktig formulering er: at et barn kan digge å bli pult av en voksen mann- jeg svarer ikke annet på det enn å spørre ett spørsmål: har barn erogene soner?

 

Utheving 2: At bygdefolket kan dømme barnet som den skyldige, er helt naturlig, og logisk. Man kan jo reflektere om at de samme folkene føler skyld og skam for enten sine egne utsvevelser, eller for å bagatellisere sin egen medvirkning i forbrytelsen. Hvis vi slenger på at 70% stmte på denne "bautaen" i lokalsamfunnet, og at barnet for de fleste er ukjent, og at familien har slitt med sitt.

 

Den siste uthevingen behøver jeg forklart på en mer seriøs måte, for å svare konstuktivt!?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så hva har vi gleden av å bli servert idag, masse piss av skype-samtaler med spøke-seksualisert innhold.

Veldig morsomt, men hvorfor bruke av retten sin tid på dette hvis man har mer håndfaste (no pun intended) staker å komme med (no pun intended)?

 

Det hele virker mer som å være et opplagt forsøk på karakterdrap.

Har denne karen selv noen muligheter for å saksøke henne for sverting, hvis det hele resulterer i frikjennelse?

 

Blant ungdom så florerer slikt du kaller "piss" - det hører ungdomstiden til. Leit at du har glemt det selv - og hva en voksen mann egentlig har for agenda når han finner det hensiktsmessig å oppføre seg på den måten, er ikke fattbart, og hvis han hadde jobbet profesjonelt med å hjelpe mennesker, så hadde han ikke hatt noe som helst å gjøre i den typen virke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...