Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

gode kvalitets t-skjorter uten trykk som ikke er syltynne og elending kvalitet, anyone

 

har prøvd litt forskjellig, mest billig tskjorter til 149 typ litt opp og de har krympet og viet seg ut på bånn før du vet ordet av det. trenger noe ordentlige greier, sånn som de lagde før i tiden. ikke noe tynn ræva mote china-shit.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H&M sine stretch til 79kr er beste jeg har hatt hittil. Dårlig utvalg av farger, men ellers bra.

Går god for denne. Beste jeg har. Holder seg ganske lenge, og er deilig med litt stretch.

Enkle t-skjorter er forbruksvare, så i mine øyne ikke noe poeng å slenge mye penger i dette.

Lenke til kommentar

Artig at dere skulle anbefale de, for de er akkurat disse t-skjortene som har viet seg ut og ser ut som telt, hehe. Dog de uten stretch holder seg ennå bra etter 2 pluss år. 

Har noen fra samsøe samsøe som jeg liker kvalitet på, men syntes også disse ble fort slitne etter noen runder i vaskemaskinen. Kanskje jeg bare er for voldelig med tøyet mitt. 

 

Lenke til kommentar

Hva foretrekker dere, grå eller blå blazer til beige chinos? Eventuelt andre alternativer? Sort passer seg ikke til anledningen.

Blå imo. Grå jakker blir veldig ofte seende ut som dressjakker, men mindre de er veldig casuale. Kan funke, men vanskeligere å pulle off imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva foretrekker dere, grå eller blå blazer til beige chinos? Eventuelt andre alternativer? Sort passer seg ikke til anledningen.

Blå imo. Grå jakker blir veldig ofte seende ut som dressjakker, men mindre de er veldig casuale. Kan funke, men vanskeligere å pulle off imo.

 

 

Kommer helt an på stoffet. Snittet er jo likt, så stoffet må være grovere og/eller ha en mønstring som skiller det fra en dress. Jeg har hatt mange grå jakker og det har gått bra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva foretrekker dere, grå eller blå blazer til beige chinos? Eventuelt andre alternativer? Sort passer seg ikke til anledningen.

Blå imo. Grå jakker blir veldig ofte seende ut som dressjakker, men mindre de er veldig casuale. Kan funke, men vanskeligere å pulle off imo.

Kommer helt an på stoffet. Snittet er jo likt, så stoffet må være grovere og/eller ha en mønstring som skiller det fra en dress. Jeg har hatt mange grå jakker og det har gått bra det.

Selvsagt, alltid avhengig av tekstur, mønster, konstruksjon osv. Mener allikevel at grå jakker er vanskeligere å få til å funke enn blå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig at dere skulle anbefale de, for de er akkurat disse t-skjortene som har viet seg ut og ser ut som telt, hehe. Dog de uten stretch holder seg ennå bra etter 2 pluss år. 

 

Har noen fra samsøe samsøe som jeg liker kvalitet på, men syntes også disse ble fort slitne etter noen runder i vaskemaskinen. Kanskje jeg bare er for voldelig med tøyet mitt. 

 

 

 

Hvordan vasker du de? Høres ut som du vasker de alt for hardt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva foretrekker dere, grå eller blå blazer til beige chinos? Eventuelt andre alternativer? Sort passer seg ikke til anledningen.

Blå imo. Grå jakker blir veldig ofte seende ut som dressjakker, men mindre de er veldig casuale. Kan funke, men vanskeligere å pulle off imo.

Kommer helt an på stoffet. Snittet er jo likt, så stoffet må være grovere og/eller ha en mønstring som skiller det fra en dress. Jeg har hatt mange grå jakker og det har gått bra det.

Selvsagt, alltid avhengig av tekstur, mønster, konstruksjon osv. Mener allikevel at grå jakker er vanskeligere å få til å funke enn blå.

 

 

Ender vel kanskje med blå, da. Egner seg nok best med tanke på stoff som dere sier. Usikker på grovt/mønstret i forhold til anledningen. Takker for gode innspill!

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig forskjellen på en blazer og en "sports coat"? Hva er bruksområdet for en "sportscoat" kontra en blazer? 

 

Jeg er ute etter en type jakke å bruke på ting som middag med venner samt jobbkurs. Jeg føler at blazere (i det minste mørke blazere) ser relativt formelle ut.

En blazer er vel rett og slett en klassisk mørkeblå jakke med et naritimt preg. Det man vanligvis regner som blazere i Norge er vel som oftest sport coats.

 

 

Okei. Jeg har regnet blazere som litt grovere dressjakker med noen detaljer i stoffet som ikke gjør de helt "plain". Hva er da en "sports coat"?

 

Dessuten, er det noe stort aux pas med koksgrå dress og svart skjorte? Dersom man tillegg bruker slips, hvordan bør det være? I samme stil som dressen?

Lenke til kommentar

Funderer på å gå til innkjøp av en ny dress.

Noen som har erfaring med dressene fra Oscar Jacobson? 

 

Og hva syns folk om dobbeltspent dress på en person som er slank? 

Sist jeg var innom Il Pantheon og prøvde litt jakker mente hvertfall han at dobbeltspent er mer flatterende på slanke mennesker enn enkeltspent. Og han har jo en viss peiling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Funderer på å gå til innkjøp av en ny dress.

Noen som har erfaring med dressene fra Oscar Jacobson? 

 

Og hva syns folk om dobbeltspent dress på en person som er slank? 

Sist jeg var innom Il Pantheon og prøvde litt jakker mente hvertfall han at dobbeltspent er mer flatterende på slanke mennesker enn enkeltspent. Og han har jo en viss peiling. 

 

 

Det der er vel en sannhet med visse modifikasjoner. I prinsippet har en dobbelspent dress to lag med stoff foran, og da vil en lett tro at dette bygger mer og får personen til å virke kraftigere. Derfor er det lett å anta at enkeltspent er bedre for de med stor mage. I alle fall er det slik med RTW-plagg.

 

Men er dressen riktig tilskjært og knappen satt på korrekt plass, like over den naturlige midjen, kan det motsatte heller være resultatet. Den diagonale linjen som jakken lager langs overkroppen, og innsvinget der knappen er plassert, vil kunne være med å føre blikket vekk fra en stor mage og skape illusjon av et innsving i midjen som ikke er der.

Mens en enkeltspent som er for stor eller for liten, og knappen midt i, for høyt eller for langt under vomma, vil kunne få en stor mann til virke enda større. 

 

Jeg vil si at en slank person kan kle både enkelt og dobbeltspent så fremt snittet er godt, mens en overvektiig mann må være mer nøye med begge typene. En atletisk mann kommer lettest fra det, for det er den klassiske V-formen på en overkropp som er selve grunnformen i en dressjakken; brede skuldre og smalere midje. Det er illusjonen en skredder forsøker å skape om den ikke alt er der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

gode kvalitets t-skjorter uten trykk som ikke er syltynne og elending kvalitet, anyone

 

har prøvd litt forskjellig, mest billig tskjorter til 149 typ litt opp og de har krympet og viet seg ut på bånn før du vet ordet av det. trenger noe ordentlige greier, sånn som de lagde før i tiden. ikke noe tynn ræva mote china-shit.

 

takk

Bread & Boxers http://www.miinto.no/brands/bread-boxersdog kanskje noe over budsjett. Supergode t-skjorter med litt tykkelse

Lenke til kommentar

I dag ga jeg siste to posene med jakker til Fretex. Det var de kosteligste, de som det satt lengt inne å kvitte meg med.

Nå har de hengt der i snart ett år og godtgjordt seg, og det gjorde meg ingenting å gi dem vekk. Alt har et slags livsløp, også forholdet til klær. Nå  trenger jeg plass til nye og lar bygones be bygones.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar boys.

Har en dobbeltspent dress, men den sitter ikke så bra, så faller litt "utenfor".

Men har sett på denne http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/freddie_suit

 

Bare tittet på nett, så drar vel innom SS for å prøve osv en eller annen gang.

Det er jo ingen hast, rekker jo ikke å få tilpasset den før 17 mai uansett. 

 

Er dressbukser med "opprett" helt ut fortiden? 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...