Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Den her ble jo postet litt tidligere, men ikke sett før nå. http://www.minmote.no/#!/video/111672/billig-dress-til-herre

Så vanvittig teit med Hulsker som personifiserer Jack&Jones nordmannen og "moteeksperten" som innfrir alle jenters drøm om å kle opp mannen sin. Hulsker ender jo opp å se opp som nettopp det - noen som har blitt kledd opp av dama/mora si. Et antrekk som nesten ligner på hvordan det skal se ut, men som ikke helt greier det. Hva skjer med å ikke ha slips, men likevel knappe skjorta helt opp til halsen? "Fordi man har den kanten" - spiller jo ingen rolle det når det ser dust ut med skjorta knappet igjen opp til halsen uten slips. Og hva skjer med å stå der med åpen dressjakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du jevnlig går i bryllup/gifter deg (på kveldstid, sjakett brukes på dagtid), holder flygelkonserter i operaen/et konserthus, eller skal begynne å henge i en losje der smoking er den naturlige bekledningen, så hadde jeg kanskje vurdert å leie dette antrekket.

Leie smoking du tenker på?

Det er vel lite poeng om du har sluttet å vokse. 

Lenke til kommentar

Wing Collar skjorte er svært formelt, og brukes bare i white tie og black tie arrangement. De var voldsomt populære på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet når det kom til black tie, men har siden dødd ut (sett bort fra white tie, noe black tie, bryllup og butlere/tjenere). 

 

Ellers ser de bare gammeldags ut. Funker sikkert bra om du skal på Victorian-era temafest. 

Lenke til kommentar

Haha, du liker ikke at menn kles opp av damer Phelps?

 

Forsåvidt helt enig. Lo litt når hu sa at dressen satt så bra mens hu ikke klarte å kneppe jakka over magen hans.

Haha, har jo skrevet om det før også, høres kanskje litt vel spesiell ut når jeg maser så mye om det, men bare synes det er så barnslig å bli kledd opp av noen, spesielt når det svært ofte får tåpelige utfall slik som det der. La aldri merke til at hun ikke fikk til det, skal se om igjen, haha :D

 

Edit:

 

Så om igjen - fytti grisen den dressjakka var trang over magen ja, der gav hun opp fort. Uff. Tipper de gikk ned to størrelser bare for å illustrere skreddersøm.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

 

 

2 NN07 chinos, samme type bare forskjellig farge,  begge er vel brukt et par ganger totalt. Skuffende kvalitet

 

20150422_064510 by MadNoggie, on Flickr

 

20150422_064438 by MadNoggie, on Flickr

Dette er min erfaring med NN07 også. Kjøpte en beige dongeri for 1600,- og sømmene begynte å gå opp et kort tids bruk. Etter det har jeg konsekvent styrt unna produktene deres :)

 

Har levert inn, så får se hvordan det blir på 2 forsøk. Har hatt 2 par jeans tidligere som jeg ikke har hatt problemer med, men hvis det fortsetter på denne måten så får jeg heller holde meg unna. 

 

I påvente at det går til helvete - Er det noen andre gode forslag til chinos ? passformen til NN07 var ganske ypperlig + litt stretch, som gjorde det til perfekte sommerbukser. 

 

Med de prisene NN07 har så burde man vel også forvente gjennomgående bedre kvalitet.

 

Jeg kjøpte et par chinos i slim fit på H&M og de har veldig god passform, ser ut til å ha OK kvalitet og er selvsagt rimelige :) 

Lenke til kommentar

 

 

Haha, du liker ikke at menn kles opp av damer Phelps?

 

Forsåvidt helt enig. Lo litt når hu sa at dressen satt så bra mens hu ikke klarte å kneppe jakka over magen hans.

Haha, har jo skrevet om det før også, høres kanskje litt vel spesiell ut når jeg maser så mye om det, men bare synes det er så barnslig å bli kledd opp av noen, spesielt når det svært ofte får tåpelige utfall slik som det der. La aldri merke til at hun ikke fikk til det, skal se om igjen, haha :D

 

Edit:

 

Så om igjen - fytti grisen den dressjakka var trang over magen ja, der gav hun opp fort. Uff. Tipper de gikk ned to størrelser bare for å illustrere skreddersøm.

De sokkene til dress? Plz si at det ikke er bare jeg som reagerte :p

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på en blazer og en "sports coat"? Hva er bruksområdet for en "sportscoat" kontra en blazer? 

 

Jeg er ute etter en type jakke å bruke på ting som middag med venner samt jobbkurs. Jeg føler at blazere (i det minste mørke blazere) ser relativt formelle ut. 

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på en blazer og en "sports coat"? Hva er bruksområdet for en "sportscoat" kontra en blazer? 

 

Jeg er ute etter en type jakke å bruke på ting som middag med venner samt jobbkurs. Jeg føler at blazere (i det minste mørke blazere) ser relativt formelle ut.

 

En blazer er vel rett og slett en klassisk mørkeblå jakke med et naritimt preg. Det man vanligvis regner som blazere i Norge er vel som oftest sport coats.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bruker ikke flere denne typen skjorter? Veldig pent etter min mening.

 

http://metrouk2.files.wordpress.com/2014/01/mr-selfridge1.jpg

Fordi det ser sykt nørd ut å gå rundt sånn til vanlig.
Hvem snakker om å gå sånn til vanlig? Jeg bruker aldri dress til vanlig, men til spesielle anledninger, som de fleste andre. Synes denne skjortevarianten ser annerledes og pen ut. Og den må vel ikke kombineres med resten av dressen han bærer på bildet heller.
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bruker ikke flere denne typen skjorter? Veldig pent etter min mening.

 

http://metrouk2.files.wordpress.com/2014/01/mr-selfridge1.jpg

Fordi det ser sykt nørd ut å gå rundt sånn til vanlig.

 

Hvem snakker om å gå sånn til vanlig? Jeg bruker aldri dress til vanlig, men til spesielle anledninger, som de fleste andre. Synes denne skjortevarianten ser annerledes og pen ut. Og den må vel ikke kombineres med resten av dressen han bærer på bildet heller.

 

Hvis du synes den er fin så for all del kjøp deg en slik skjorte og gå med det. Grunnen til at de færreste gjør det er nok at de færreste er enig med deg.
Lenke til kommentar

Det ser ut som det er såkalt detachable collar, og det skal dermed helst brukes ved "evening wear" - kjole og hvitt. Det er jo lov til å gå med det man vil, men tror de fleste synes der fins penere skjorter/krage å bruke med en dress.

For å pirke: detachable collar ligner ikke på noe. Det er en konstruksjonsmessig egenskap man kan ha på hvilken som helst krage.
Lenke til kommentar

 

Det ser ut som det er såkalt detachable collar, og det skal dermed helst brukes ved "evening wear" - kjole og hvitt. Det er jo lov til å gå med det man vil, men tror de fleste synes der fins penere skjorter/krage å bruke med en dress.

For å pirke: detachable collar ligner ikke på noe. Det er en konstruksjonsmessig egenskap man kan ha på hvilken som helst krage.

 

Eh. Når du zoomer inn på bildet så ser det ut som kragen ligger over skjorten fremfor å være sydd på, ergo ser det ut som en avtagbar krage, jo.

 

Når det gjelder formaliteten er dette en high wing collar, som ofte blir brukt med kjole og hvitt, noe jeg selvfølgelig burde skrevet.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

 

 

Det ser ut som det er såkalt detachable collar, og det skal dermed helst brukes ved "evening wear" - kjole og hvitt. Det er jo lov til å gå med det man vil, men tror de fleste synes der fins penere skjorter/krage å bruke med en dress.

For å pirke: detachable collar ligner ikke på noe. Det er en konstruksjonsmessig egenskap man kan ha på hvilken som helst krage.

 

Eh. Når du zoomer inn på bildet så ser det ut som kragen ligger over skjorten fremfor å være sydd på, ergo ser det ut som en avtagbar krage, jo.

 

Poenget er vel at det er fullstendig irrelevant for formaliteten, slik at din slutning "og det skal dermed helst brukes ved "evening wear"" ikke gir særlig mening.
Lenke til kommentar

Hva foretrekker dere, grå eller blå blazer til beige chinos? Eventuelt andre alternativer? Sort passer seg ikke til anledningen.

 

Begge deler er ganske planke. Kommer litt an på hva du skal ha under. 

Jeg er ikke alltid helt enig med denne, men det gir en pekepinn:

 

post-181154-0-59731400-1431185964_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...