Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Grått er strengt tatt ingen farge, men en blanding av sort og hvitt. Derfor er den anvendelig og passer til mye. 
Blå er en farge og av den grunn avhengig av at den passer sammen med resten av det du har på deg. Når det er sagt, så er blå også den fargen som er lettest å kombinere.

 

Vel så viktig er selve stoffet. Hvis du skal ha en jakke du kan kombinere til mye, og som ikke er for formell, bør du se etter litt grovere stoff, gjerne med litt diskret mønster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til chinos som er smale i leggen?

Har prøvd nesten alt... WinWin som selges på carlings sitter best på, men er så jævla møkka kvalitet, også har jo alle dem...

ToS, These glory days, Velour, NN07 & samøe samsøe har jeg prøvd. NN07 & ToS satt best på av disse, men fremdeles litt løse i leggen iforhold til på lårene.

Morris Stockholm, Berwich, Entre Amis. Jeg tror alle disse skal sitte som det du er på jakt etter. Incotex skinny fit eller deres fem-lommer chinos er også veldig smale i leggen, men igjen ganske dyre.
Lenke til kommentar

 

Tips til chinos som er smale i leggen?

Har prøvd nesten alt... WinWin som selges på carlings sitter best på, men er så jævla møkka kvalitet, også har jo alle dem...

ToS, These glory days, Velour, NN07 & samøe samsøe har jeg prøvd. NN07 & ToS satt best på av disse, men fremdeles litt løse i leggen iforhold til på lårene.

Morris Stockholm, Berwich, Entre Amis. Jeg tror alle disse skal sitte som det du er på jakt etter. Incotex skinny fit eller deres fem-lommer chinos er også veldig smale i leggen, men igjen ganske dyre.

 

Takk!

Skal definitivt sjekke dem ut! 

Har du peiling på hvor de selges?

Lenke til kommentar

Dress, uten tvil. Mulig du kan du slippe unna med å droppe slips siden det er gruppecase og en sommerjobb(?), men avhenger også litt av banken. For Vennesla Sparebank er kanskje slips i overkant, men hos DNB Markets eller hos Handelsbanken er det forventet.

 

Var nylig hos en større, utenlandsk bank på casedag for graduate-stillinger, og der var det helt klart slips.

Lenke til kommentar

 

 

Tips til chinos som er smale i leggen?

Har prøvd nesten alt... WinWin som selges på carlings sitter best på, men er så jævla møkka kvalitet, også har jo alle dem...

ToS, These glory days, Velour, NN07 & samøe samsøe har jeg prøvd. NN07 & ToS satt best på av disse, men fremdeles litt løse i leggen iforhold til på lårene.

Morris Stockholm, Berwich, Entre Amis. Jeg tror alle disse skal sitte som det du er på jakt etter. Incotex skinny fit eller deres fem-lommer chinos er også veldig smale i leggen, men igjen ganske dyre.

 

Takk!

Skal definitivt sjekke dem ut! 

Har du peiling på hvor de selges?

 

Morris finner du nesten over alt. Follestad og Aspeli for eksempel. Skabo har både Berwich og Entre Amis. Sistnevnte er veldig prisgunstige og muligens de smaleste. Høyer Luxury har Incotex.

Lenke til kommentar

Hvor handler folket her skjortene sine fra?

 

Jeg har handlet det meste fra Luxire, men på grunn av svak kronekurs vs. dollar, i tillegg er det jo mulig man må ut mva/toll også. Da blir det ikke like gunstig som tidligere.

 

Så litt på Suitsupply, men de fleste skjortene der har jo en ganske heftig cutaway-krage, så er litt usikker på de. Er stort sett på utkikk etter skjorter til varmere vær - til vår/sommer. 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Da må nok jeg melde pass på "fasitsvar". Har null erfaring med bank i den sammenheng, kun fra fulltidsstillinger for nyutdannede. Men generelt - slips uten jakke ser sjeldent spesielt bra ut, så da ville jeg heller droppet slipset.

Ok, tror jeg går for business casual. Dressbukse (svart eller navy?), en skjorte (Blå?) og noen pene sko. Høres det ok ut?
Lenke til kommentar

Hvor handler folket her skjortene sine fra?

 

Jeg har handlet det meste fra Luxire, men på grunn av svak kronekurs vs. dollar, i tillegg er det jo mulig man må ut mva/toll også. Da blir det ikke like gunstig som tidligere.

 

Så litt på Suitsupply, men de fleste skjortene der har jo en ganske heftig cutaway-krage, så er litt usikker på de. Er stort sett på utkikk etter skjorter til varmere vær - til vår/sommer.

Jeg kjøper utelukkende Suitsupply sine skjorter på grunn av den cutaway kragen. Kragen er veldig fin uten slips som er et stort pluss, da jeg ofte ikke gidder å bruke slips på jobb.

Lenke til kommentar

Grått er strengt tatt ingen farge, men en blanding av sort og hvitt. Derfor er den anvendelig og passer til mye. 

Blå er en farge og av den grunn avhengig av at den passer sammen med resten av det du har på deg. Når det er sagt, så er blå også den fargen som er lettest å kombinere.

 

Vel så viktig er selve stoffet. Hvis du skal ha en jakke du kan kombinere til mye, og som ikke er for formell, bør du se etter litt grovere stoff, gjerne med litt diskret mønster.

 

Vanskelig å si hva jeg hadde foretrukket. Jeg kunne gått for det trygge med grått, men blått er hakket mer "friskt". Bare hakket, altså. 

 

Hvilke typer bukser passer egentlig godt til blazere? Så godt som alt jeg har av bukser er vanlig dongeri i mørkeblått, men jeg tenker å gå til anskaffelse av noen chinos i beige, rødt, ett eller annet for å veksle i noe. 

Lenke til kommentar

 

Grått er strengt tatt ingen farge, men en blanding av sort og hvitt. Derfor er den anvendelig og passer til mye. 

Blå er en farge og av den grunn avhengig av at den passer sammen med resten av det du har på deg. Når det er sagt, så er blå også den fargen som er lettest å kombinere.

 

Vel så viktig er selve stoffet. Hvis du skal ha en jakke du kan kombinere til mye, og som ikke er for formell, bør du se etter litt grovere stoff, gjerne med litt diskret mønster.

 

Vanskelig å si hva jeg hadde foretrukket. Jeg kunne gått for det trygge med grått, men blått er hakket mer "friskt". Bare hakket, altså. 

 

Hvilke typer bukser passer egentlig godt til blazere? Så godt som alt jeg har av bukser er vanlig dongeri i mørkeblått, men jeg tenker å gå til anskaffelse av noen chinos i beige, rødt, ett eller annet for å veksle i noe. 

 

 

Chinos i mørkeblå, kakhi og grå er ganske anvendelige. Du kan også ha i rødt, men det er litt vanskeligere å kombinere. 

Vær forsiktig med jeans, det kan fort bli for mye blanding av formelt og uformelt.

 

Lenke til kommentar

 

Hvor handler folket her skjortene sine fra?

 

Jeg har handlet det meste fra Luxire, men på grunn av svak kronekurs vs. dollar, i tillegg er det jo mulig man må ut mva/toll også. Da blir det ikke like gunstig som tidligere.

 

Så litt på Suitsupply, men de fleste skjortene der har jo en ganske heftig cutaway-krage, så er litt usikker på de. Er stort sett på utkikk etter skjorter til varmere vær - til vår/sommer.

Jeg kjøper utelukkende Suitsupply sine skjorter på grunn av den cutaway kragen. Kragen er veldig fin uten slips som er et stort pluss, da jeg ofte ikke gidder å bruke slips på jobb.

 

 

De er vel greie med slips og? Tror jeg må bestille en før 17. mai...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...