Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Takker for svar boys.

Har en dobbeltspent dress, men den sitter ikke så bra, så faller litt "utenfor".

Men har sett på denne http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/freddie_suit

 

Bare tittet på nett, så drar vel innom SS for å prøve osv en eller annen gang.

Det er jo ingen hast, rekker jo ikke å få tilpasset den før 17 mai uansett.

 

Er dressbukser med "opprett" helt ut fortiden?

Jeg liker det godt, ihvertfall. Synes det ofte gjør at bukser faller litt penere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takker for svar boys.

Har en dobbeltspent dress, men den sitter ikke så bra, så faller litt "utenfor".

Men har sett på denne http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/freddie_suit

 

Bare tittet på nett, så drar vel innom SS for å prøve osv en eller annen gang.

Det er jo ingen hast, rekker jo ikke å få tilpasset den før 17 mai uansett.

 

Er dressbukser med "opprett" helt ut fortiden?

Jeg liker det godt, ihvertfall. Synes det ofte gjør at bukser faller litt penere.

 

Jeg også. Har en ullbukse som har det + en annen dressbukse. 

Lenke til kommentar

 

 

Takker for svar boys.

Har en dobbeltspent dress, men den sitter ikke så bra, så faller litt "utenfor".

Men har sett på denne http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/freddie_suit

 

Bare tittet på nett, så drar vel innom SS for å prøve osv en eller annen gang.

Det er jo ingen hast, rekker jo ikke å få tilpasset den før 17 mai uansett.

 

Er dressbukser med "opprett" helt ut fortiden?

Jeg liker det godt, ihvertfall. Synes det ofte gjør at bukser faller litt penere.

 

Jeg også. Har en ullbukse som har det + en annen dressbukse. 

 

 

I England er det sånn at flatfront er uten oppbrett, mens bukser med legg vanligvis er med. 

I Italia er det visst mer vanlig med oppbrett enten det er legg eller ei.

Bukser med oppbrett er mer kresen på lengden, hvis de er for lange blir det lett for mye stoff i en klump oppå skoen.

Lenke til kommentar

Finner ikke i farten noe særlig illustrerende bilde. Men det er ikke mer hokkus pokkus enn at buksen er lenger bak enn forran, slik at den henger litt over skoen på hælen, uten å folde seg sammen over snøringen i front.

 

Mr. Perfecto, hvis du søker etter "military hem" finner du bilder og lesestoff. Ser ut til at det er ca. en halv tommes forskjell på lengden framme og bak som er tingen.

 

Aha! Såklart :D jeg som ikke var helt med i tankegangen..

Må si meg enig i at det er klart fetest! :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg en dress fra These Glory Days, etter og ha vært å prøvd rundt i halve Oslo. 

Noe jeg må si var litt interessant var at mange av 100% ull dressene på follestad, hugo boss osv fikk meg til å se ganske tynn ut i armene. De "flagret" litt om du vil. Mens Menswear ull dressene satt utrolig bra på, men de kunne dessverre ikke få den ferdig før jeg måtte dra fra Oslo...  Men nok om det.

 

Jeg lurer litt på om jeg skal legge ned buksen eller ikke. Den ligger lett foran på skoen. Men noen sier den skal være 2cm fra hælen.

Hvor lang bør den være? Er en slim fit dress og bruker double monk strap sko. 

Lenke til kommentar

Slipset skal selvfølgelig være i stil med både skjorte og dress. Sort skjorte er alltid faux pas til dress. Jeg har ikke sett ett eneste eksempel på at det ser bra ut. Grå dress, hvit skjorte og blått slips er safe. Ikke dritspennende, men det er safe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...