Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

 

Marineblå er definitivt mest anvendelig, og et åpenbart valg om du kun skal ha én blazer. Se etter en i relativt grovt stoff (ull) med påsydde lommer/patch pockets og to knapper. Sjekk at den passer godt i skuldrene og at øverste knapp er maks en liten centimeter over navlen (og ikke tett opp under brystkassen, som man litt for ofte ser), og sørg for å få lagt opp ermene så de ikke stikker langt nedover håndbaken din når du står. Videre bør den være lang nok til å dekke rumpa di ganske godt.

Hva vil du si er den mest anvendelige formen? Jeg føler meg mest vel i slim fit, men hvordan ser det ut i mer jobbsammenhenger?

Du bør gå for noe som ikke er tight på noen måte, men om du går for en smalere eller mer tradisjonell passform er opp til deg og hva du er mest komfortabel med.

 

 

Direkte tight blir det uansett ikke, men jeg foretrekker klær som i det minste følger fasongen min litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva vil du si er den mest anvendelige formen? Jeg føler meg mest vel i slim fit, men hvordan ser det ut i mer jobbsammenhenger?

Du bør gå for noe som ikke er tight på noen måte, men om du går for en smalere eller mer tradisjonell passform er opp til deg og hva du er mest komfortabel med.

 

 

Direkte tight blir det uansett ikke, men jeg foretrekker klær som i det minste følger fasongen min litt.

 

Har gått i "vanlige" dresser på jobb/casual etc i alle år. Aldri likt å gå i dress, uansett anledning.

Fikk laget/skreddersydd 2 stk dresser i slim fit og nå synes jeg det er herlig å ta på meg/bruke dress.

Sitter veldig bra, ser bra ut, er elegant. Beste valget jeg har gjort på klesfronten på lang tid. :)

Lenke til kommentar

Går rykter om at SuitSupply leter etter mennesker som kan ta ansvaret for en butikk basert i Oslo sentrum. Spennende å se om det blir noe av, og ikke minst om prisnivået vil kunne være konkurransedyktig med nettbutikken deres.

 

Hvis det stemmer, tipper jeg de gjør som de har gjort i Sverige. Altså at nettbutikken switcher over til lokal valuta, med de (trolig) uheldige avrundingene det måtte føre med seg.

Lenke til kommentar

 

Går rykter om at SuitSupply leter etter mennesker som kan ta ansvaret for en butikk basert i Oslo sentrum. Spennende å se om det blir noe av, og ikke minst om prisnivået vil kunne være konkurransedyktig med nettbutikken deres.

Interessant. Vet du noe mer?

 

Jeg vet desverre ikke så mye mer enn at de har nådd ut til noen personer med mye erfaring i bransjen og spurt om de er interesserte.

Lenke til kommentar

Går rykter om at SuitSupply leter etter mennesker som kan ta ansvaret for en butikk basert i Oslo sentrum. Spennende å se om det blir noe av, og ikke minst om prisnivået vil kunne være konkurransedyktig med nettbutikken deres.

Hvis prisen går opp litt i forhold til nettbutikken så vil de fortsatt være gode sammenlignet med det generelle prisnivået i Norge. jeg kan godt tenke meg å betale litt ekstra for å støtte opp om en SuitSupply-butikk i Norge.

Lenke til kommentar

Enig. Det blir for knalsk for meg. Det er litt for lett å skjule seg bak kontrastfarger, og sånne 'gøyale' påfunn.Men egentlig er det bare et moteblaff.

 

Jeg skjønner jo at de må finne på noe for å hevde seg i en bransje der formen på skjorten var helt ferdig utviklet for flere tiår siden. Men det blir for masete for min smak.

Lenke til kommentar

Det er likevel unektelig et marked for det; salget går visst visst nok temmelig bra. De ser ut til å ha fylt et hull i markedet. Det er jo nok av skjortemakere allerede der ute som tilfredstiller "våres smak", som det nok hadde vært vanskelig å konkurrere mot. Verdt å merke seg at de også tilbyr noen mer konservative varianter.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Det er likevel unektelig et marked for det; salget går visst visst nok temmelig bra. De ser ut til å ha fylt et hull i markedet. Det er jo nok av skjortemakere allerede der ute som tilfredstiller "våres smak", som det nok hadde vært vanskelig å konkurrere mot. Verdt å merke seg at de også tilbyr noen mer konservative varianter.

 

Det er jeg helt enig med deg i, de har noe annet enn de tradisjonelle butikkene, og de har både MTM og bespoke (sier de) til anstendige priser. Det er veldig bra og jeg er veldig glad for at de gidder legge så mye energi i skjortene. Det liker jeg. De virker å jobbe langsiktig og legger produkt etter produkt til sortimentet, uten å ekspandere for raskt. Det er bra for en bedrift i en så pass utsatt nisje.

De har to typer skjorter: formelle og uformelle.

De uformelle er de som faller minst i smak hos meg, og de bryter med hvordan skjorter 'skal' lages. Det blir for bråkete uttrykk for min smak.

De har f eks knappestolpe på fritidsskjortene, men ikke på de formelle. Helt motsatt av Jermyn Street. Så er det også disse kontrastdetaljene, da...

 

Men stoffene er helt i toppklasse, f eks fra Tomas Mason som er av de aller beste (jeg tror jeg kun har én skjorte med stoff fra Mason), og de bruker de tykke perlemorsknappene. De er jeg ikke så glad i, men de koster flesk. Det likesom ikke spart på godsakene, og da er heller ikke prisene avskrekkende.

 

Jeg har vært å nippet å bestille MTM fra dem, men noe holder meg tilbake. Og det har ved to anledninger vært tilfeldigheter, at Made ikke var inne da jeg var i handlemodus, og da ble det ikke tatt mål f eks.

 

Vårt felles bysbarn, helseminister Bent Høie ser ut til å kjøpe sine skjorter her. Men han kler dem ikke.

 

Hadde jeg ikke falt pladask for Alain Row hos Turnbull & Asser som gjør magi med min mildt komplekse fysikk, så hadde jeg nok prøvd MwH. Jeg ringte han og overøste han med lovord; det er ikke ofte jeg gjør med en skarve selger.

Men nå vil jeg heller satse på det jeg synes funker enn å prøve ut enda mer. Det har gått med en del Eiganeslapper på bomkjøp opp gjennom for å si det slik. (Jesus Maria. Ikke gå der. Ikke tenk på alt du kunne fått for de pengene du har kastet vekk. Ikke gjør det, helgen står for døren og du skal ha det kjekt.)

Og de av dere som har fulgt meg i årene her inne har fått med seg en viss utvikling mot det enklere og mer avdempede. Håper det i alle fall.

Men MwH er hyggelige karer og liker godt å slå av en prat uten at de skal prakke på varer. Det liker jeg også.
Nå er pundet så dyrt at jeg har strupt klesinnkjøpene, jaja noe undertøy og en lommebok fra Ettinger har jeg unt meg. De kommer med junior når semesteret er slutt om noen uker.
Det som nå står for døren er en tatto, Den første på 36 år. Det skjer i Søregata i morgen. Litt spent på hva jeg har satt igang.

Så vil jeg ha meg Aurlandssko, de selges også i Søregata, men får vente til telen går og vårløsningen er ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...