Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke særlig pent, men med tanke på imaget og varelinjen deres så synes jeg i grunn at det passet ganske greit? Vet ikke hvor tett bebyggelsen er i området, men er vel alltids en nabo eller to som kan finne på å lage en klagestorm på grunn av fargevalget.

 

En helt annen ting: Jeg var så heldig å få kikke litt nærmere på norske Cavour Menswear sin kolleksjon i dag, og må si at jeg er imponert. Spesielt over selve prosjektet og hvor lovende det virker. Hvis noen ønsker kan jeg forsøke å skrive en liten oppsummering. Fikk med meg to slips, skjorte og en kasjmirgenser.

Endret av August.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke særlig pent, men med tanke på imaget og varelinjen deres så synes jeg i grunn at det passet ganske greit? Vet ikke hvor tett bebyggelsen er i området, men er vel alltids en nabo eller to som kan finne på å lage en klagestorm på grunn av fargevalget.

 

En helt annen ting: Jeg var så heldig å få kikke litt nærmere på norske Cavour Menswear sin kolleksjon i dag, og må si at jeg er imponert. Spesielt over selve prosjektet og hvor lovende det virker. Hvis noen ønsker kan jeg forsøke å skrive en liten oppsummering. Fikk med meg to slips, skjorte og en kasjmirgenser.

 

Strøket er byens nest beste, helt i tråd med imaget deres.

 

Veldig kjekt om du tar deg tid til å skrive om Cavour Menswear Jeg kjenner ikke til dem, og det er sikkert flere her inne som kan ha interesse av å vite mer om dem.

Lenke til kommentar

Cavour så interessant ut, men jeg syns knappeplaseringen/button stance så ødeleggende høy ut på bildene deres. Er dette tilfellet, eller ser det bare slik ut på de jakkene som modellene deres bruker?

 

Edit: Jakkene ser også ganske korte ut.

Endret av cppdude
Lenke til kommentar

Håper ikke noen har fått sparken. Ikke lest hele kommentartråden, men den personen som sendte inn klagen virket ikke helt intelligent for å si det mildt: "Noe jeg pointere at JO den er ØDELAGT!". Det kommer jo frem at glidlåsen ikke var ødelagt, men ikke fungerte pga for trang kjole, noe som en ser på det vedlagte bildet samt følgende:

"Glidlåsen går opp etter litt om og men"
"Da jeg ankommer festen har glidlåsen raknet"

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Edit: Jakkene ser også ganske korte ut.

 

Stemmer at jakkene var svært korte og knappestellet var høyt - litt for korte spør du meg sånn som det var nå. Heldigvis har de ordnet opp i det og den endelige kolleksjonen som kommer til høsten har fått et par cm ekstra i lengden, men de er fremdeles noe korte i forhold til hva som er klassisk. Jeg går ut i fra at det er det som er mest lettsolgt enn så lenge før moten snur her hjemme også. Snittet ellers var veldig smalt, noe som klaffer bra for min del da jeg ikke er den kraftigste personen. Det var lite til ingen foring i jakkene, myke skuldre, smale armhuler og fine brede slag. Designet i seg selv sånn sett var veldig fint, og stoffene er levert av det bedre utvalget til Loro Piana, Vitale Barberis og Guabello. Produktlinjen var selvsagt preget av å være noe kommersiell. Forstår det svært godt sett fra deres ståsted som et nyoppstartet norsk selskap som må tjene inn kapital etter å ha pantsatt det som er og sagt opp svært gode jobber. Jeg håper og regner med at de på et tidspunkt kan utfolde seg litt mer når det gjelder små detaljer for å treffe de virkelige aficionadoene (dog på god vei). Skjortene for eksempel var ikke noe jeg umiddelbart ville betalt 1500 kroner for. Dette på grunn av utseende og detaljer. Kvaliteten og passform så ikke ut til å være noe å utsette på. Skjortene er forøvrig sydd med Orian sin passform som utgangspunkt, som igjen har tatt svært mye fra Eton slim.

 

Forsto det sånn at det absolutt er et ønske og mål å kunne tilby et bredere og enda mer fokusert #menswear spekter, men ikke nå i førsteomgang. Var for eksempel noen flotte skjorter i bomull- og kasjmir med fiskebensmønster som lå der, men det solgte rett og slett ikke - enda. Pengene ligger i det generelle markedet, jeg skjønner godt at det viktigste er å treffe samt etablere seg der før de kan fokusere like mye fåtallet.

 

Produksjonen foregår selvsagt i østen, men fabrikkene som blir brukt er av de bedre og jeg ble imponert over konstruksjonen (alt er forøvrig half canvassed). Når det gjelder strikkede plagg så er det snakk om en av de aller fremste fabrikkene innenfor kategorien som står bak. Enkelt og greit så var inntrykket jeg satt igjen med ganske positivt etter den lille timen jeg hadde i lokalene deres og det virket absolutt prisverdig. Hele produktlinjen i seg selv var veldig spennende og nesten alt er noe jeg kunne tenkt meg å ha i garderoben. Dersom det skulle være noe negativt kommer det eventuelt frem når jeg får litt tid med produktene. Bestilte blant annet den dobbelspente jakken som kan sees til høyre på dette bildet med forventet levering i august. Slipset er også i hus (Fin kvalitet sammenlignet med det jeg mener er søppel fra for eksempel Eton i samme prisklasse).

 

Dette er jo et av flere nye merker som stadig dukker opp i jungelen av Italienskpregede herreklær, men jeg har troen på at de vil klare seg godt med tanke på konseptet og prisnivået så lenge de klarer å etablere varmerket. Gutta som står bak er blant de i Norge som kjenner bransjen absolutt best, og lidenskapen for italienske herreklær stikker dypt - noe som er et godt tegn for videre produktutvikling. Salgstallene deres så tidlig i startfasen sammen med et utrolig raskt ekspanderende marked her hjemme i Norge får meg til å tro at de kan vokse seg relativt store. Nå heier jeg selvfølgelig også litt på dem med tanke på at det er et merke basert i Oslo med en produktlinje som faller svært godt innenfor det jeg setter pris på.

 

Må bare gjøre det klart at dette er mine egne oppfattelser og meninger. Fikk aldri beskjed eller ble oppfordret til å reklamere eller skrive noe for dem.

 

Edit: justerte et avsnitt.

Endret av August.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...