Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg er på utkikk etter en helt enkel marineblå blazer uten noen særlig mønstre eller lignende. En som er lett og har fin form. Hvor finner jeg disse?

Jeg påstå at det finner du nesten over alt omdagen. Hvilken prisklasse tenker du deg?

Kanskje maks 1500kr? Har sett litt på zalando, nelly etc. men finner ikke noe jeg har falt for. Kanskje jeg bare har dårlig øye for mote og hva som er stil :p

 

Hva er det som er stilsikkert og tidløst innen blazere da? Jeg har aldri vært noe fan av rutete, stripete overdeler.

Tror ærlig talt du kommer til å slite med å finne noe i den prisklassen, ihvertfall hvis du skal ha en jakke i god kvalitet, som også ser ok ut. Suitsupply er nok det nærmeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet du jobber i Norge når folk ikke forstår kleskoden Casual, selv med denne forklaringen.

Dette er det mest avslappete nivået i kleskode-rangen. Casual kan gjerne være litt fint, men enkelt. Bukse, skjorte og cardigan, eller en løstsittende grå dressjakke går også bra. Man bør imidlertid ikke ha på seg jeans. Man behøver ikke ha slips. Skoene kan være brune, også etter klokken 18.00.

Var visstnok så mange som hadde sturt om dette at det gikk ut mail om at gutta skal komme i dress.

 

Herregud, Nordmenn har pinlig lite peiling på slik. Og snittalderen på jobben min er nok 45+

 

Da er det behagelig å jobbe i forretningsadvokatfirma, gitt. Ser en del pussige greier, spesielt på skofronten (og litt for mange kontrastknapper o.l. for min smak), men folk har jevnt over grei peiling. Og enkelte kler seg veldig bra.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Verdt en titt likevel

 

Ikke uenig i det.

Men London har så mye av så mangt, og spesielt Regent Street er en kaotisk handlegate med mange kjedebutikker som stjeler mye tid om det ikke er det Princeton er på jakt etter.

 

For alt vi vet kan det være Rolls Royce som står på ønskelisten. Da tror jeg han kanskje finner en lekemodell på Hamleys, men neppe ellers.

Lenke til kommentar

Rett og slett en veldig trist trend. Men nå føler jeg også at mange (da spesielt jentene), legger dette "presset" på seg selv, og ikke fordi andre har en formening om hva man bør eie. Rett og slett noe de tror så hardt på, og skaper et press som ikke eksisterer.

Om det så er tilfellet bør man kanskje vurdere en annen vennekrets.

 

Og litt artig hvor viktig det er for mange "å skille seg ut", også kjøper de akkurat det samme som 90% av samfunnet.

Lenke til kommentar

Ja, enig i det du sier med at de legger mye av dette på seg selv. Ser de venninner med noe dyrt så vil de ha det samme, om ikke dyrere, for å vise at de er "noe". Tror ikke det var noen som presset alle de jentene heller, så unge er de ikke :p Men såklart, du har ekstreme tilfeller der noen ikke kan være i f.eks en jentegjeng fordi de ikke har noen dyre plagg.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

er nesten skummelt å gå forbi en ungdoms/videregående skole nå om dagen, alle ser kliss like ut jentene går i canada goose jakke, treningstights, joggesko å drar rundt på en eller annen sykelig dyr veske. de som er litt mer "sprø" har på jeans og allstars.

gutta går i allstars, joggebukse og CG.

er ikke så mye som en emo eller gother å se på lang avstand, generasjon 201* konformitetsgenerasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fredagsbilaget til Dagens Næringsliv skrev en ganske interessant og lang artikkel om "den nye" ungdomstrenden.

 

Trender på grunnskolen har vel alltid vært preget av conspicuous consuming, men jeg har inntrykket av at det er et langt høyere fokus på sosioøkonomiske forskjeller og hele "preppy-pakken" enn hva det har vært før. Kan se for meg at generasjonen som vokser opp nå vil slite med en høy konsentrasjon av mennesker som kommer til å titte over til naboen og bry seg alt for mye om hvorvidt bilen er dyrere eller at hagen er større.

Lenke til kommentar

Det må jo være deprimerende å bruke 9000 kroner på en veske. Å bruke bursdags og konfirmasjonspengene til det.

 

Og det må jo være en trend som startet såvidt med min "generasjon" og har ballet på seg noe vanvittig.

Husker i 8.klasse at det var viktig for noen å gå med J.Lindeberg og ToS. Det var en tid partysvensk stil var kult. Men, det var ikke veldig stort fokus nødvendigvis. Mens 9. og 10. trinnet ikke brydde seg en dritt om klær. Når vi begynte i 9.klasse var det et par folk til som hadde gått over til litt mer merkeklær, og så tok det enda mer av i 10.klasse.

 

Må vel ha en sammenheng av at man føler seg mer voksen, har blitt konfirmert og får egne penger.

Det er 10 år siden jeg gikk ut av u.skolen, og det vil jo si at foreldrene til skolebarna i dag er født senere enn foreldrene til mitt årskull. Jeg trur foreldre født på 60-tallet er mer nazi mot barna sine enn de på 70-tallet.

 

Bare tenk på hvordan barna til de som spiser penger på sosiale medier for å få likes kommer til å bli. Eller barna til rosabloggerne. Jeg håper virkelig på en lang vond depresjon i Norge. Seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...