Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som at Retro er Trondheims svar på Rolfsen i Stavanger. Ble en ny bordeaux merino crewneck fra Onesto, koksgrå jeans fra Acne og et navy ullskjerf fra A. Christensen. Har faktisk ikke hørt om sistnevnte før, men virker å være av god kvalitet. Hyggelige folk som jobbet der også. :)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Tollvesenet er "på" ifh. til 200-kroners grensen.

 

http://www.nrk.no/livsstil/ekstra-kontroll-av-200-grensen-1.11323104

 

"Vi ser at det er mange utenlandske nettbutikker som oppgir lavere verdi på pakken, enn det som er verdien av forsendelsen", sier Jon Aspelund, kontorsjef ved Tollvesenet, til NRK.no.

+

Tollvesenet opplyser at de samarbeider med sine kolleger verden over for å sjekke firmaer som stadig sender varer med feil verdiopplysninger. Tollvesenet har også begynt å opparbeide seg en oversikt over firmaer som gjør dette stadig vekk.

 

= Vanskeligere å "slippe unna".

Lenke til kommentar

Argumentet for er at det i praksis vil føre til at man subsidierer utenlandske bedrifter ved å gi dem avgiftsfri tilgang til det norske markedet, og at det vil svekke konkurranseevnen til norske bedrifter.

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg mener om saken. Liberalisten i meg mener selvsagt at jo færre avgifter, jo bedre. Allikvel blir det feil om utenlandske bedrifter får en kunstig fordel på markedet.

 

Uansett hadde det vært utrolig deilig å slippe å bekymre seg for toll, mva og fortollingsgebyrer ved kjøp av småting fra utlandet.

Lenke til kommentar

Angående tollgrensen så mener jeg at man bør være forsiktig med å heve den for det tilfellet der den heves til 1000 kr, vil det meste av nettkjøp komme under grensen. Allikevel er det jo slik at folk får ting levert pakket en og en (f. eks play.com) for å unngå mva.

 

Synes disse og disse er ganske kule.

 

Liker også disse - vurderer de til dager det høljer ned - kommer ikke til å kjøpe meg støvler med det første så jeg tenker at disse er et OK alternativ. Swims - Harry Boot: Er sjeldent jeg synes svarte sko er OK, men i dette tilfellet synes jeg de ser bra ut i svart.

 

Harry_Boot_black.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

^ Dette er sant

 

Snakker jo om det her på denne delen for litt siden, og da var det en som sa at den grensen er jo ikke satt for å være snill mot noen. Den er jo bare satt for at tollvenet ikke skal behøve å gå igjennom alt som er. Men når de klarer fint å sjekke de pakkene som kommer inn med en verdi på 200 og oppover, så finnes det da ingen grunn til å sette opp tollgrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...