Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Kvaliteten på G-Star er veldig bra. Jeg fatter ikke hvor du har at kvaliteten ikke er bra. Har selv gensere og bukser fra G-Star, god kvalitet på alt. Noe sier meg at du aldri har hatt noe fra G-Star og du trekker ned negative ting fra himmelen uten å vite en dritt.

Jeg hadde en v-genser for mange år siden uten logo på. Etter tredje vask så mistet den form og begynte å nuppe. En kompis av meg har en pea coat fra G-Star som også er av dårlig kvalitet.

 

G-Star er ikke dyrere enn PRL, og det er ofte på salg på nett og deres egne butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers pratet jeg en litt med han som jobbet på Høyer, og han kunne fortelle at de hadde planer om å få inn en del spennende - blant annet Drake's, jakker fra Filson, Cornelliani og et dansk merke jeg ikke har hørt om. Mener å huske det var noe med København, men klarer ikke å huske hva det var.

HAN Kjøbenhavn? (og ja, merket heter Kjøbenhavn)

 

Om G. Star RAAAAAAAW: Magnus Carlsen er ambassadør for merket. Det sier vel alt

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde en v-genser for mange år siden uten logo på. Etter tredje vask så mistet den form og begynte å nuppe. En kompis av meg har en pea coat fra G-Star som også er av dårlig kvalitet.

 

G-Star er ikke dyrere enn PRL, og det er ofte på salg på nett og deres egne butikker.

 

Jaja. Har nå flere gensere og bukse fra G-Star, ingenting annet enn fornøyd med kvaliteten.

 

G-Star har sjeldent rabatter på nettbutikken dems, og svært lite (om ingenting) avslag på de i butikkene.

 

Ihvertfall, hva synes dere om denne Heli Arctic jakken?

CG8502M_BROWN1.jpg

 

Ser litt rart ut med kløvermerket der, og usikker på fargen..

Lenke til kommentar

Tror dere et par skotrær, to børster, og fire glass skokrem går igjennom tollen hvis jeg markerer til under 200 kroner, eller blir det for dumt?

1. Merk som gave

2. Under 200 kr og fjern prislapp og utskrifter

3. ????

4. Profitt!

 

Majoriteten av nordmenn vet vel ikke hva slikt burde koste, så i det burde nok gå. Det som dog kan stikke en kjepp i hjulene er om det sendes fra et firma. Da pleier de å være mer skeptiske.

Jeg kjøpte en genser fra utlandet med FedEx som ble merket med €16, og tollen sjekket pakken. Sannsynlig så skannet de bare pakken, fordi det ikke var noen tegn til at noen hadde åpent pakken.

 

Man kan jo også be firmaet merke pakken som vareprøve, og det går lett gjennom.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Frakt på 30 pund? Det var en del, men du skal jo bestille en del. Når jeg bestiller et par bokser voks eller krem kommer frakta på noen få pund.

 

Pakker fra firmaer som er merket med gave fungerer ikke særlig bra lenger. Tollen har lært, for å si det slik.

Hvis avsender legger med kvittering (noe A Fine Pair of Shoes gjør) og summen ikke stemmer overens med verdien merket på pakken, og tollen åpner pakken, blir det moms. Men det skal litt til før de åpner pakker. Det betyr dog ikke at de ikke kan finne på å gjøre det.

Om det ikke finnes kvittering i pakken og tolleren er skeptisk til verdien kan de godt kreve dokumentasjon (svigerfar opplevde det da han bestilte en forsterker som var merket godt under den virkelige verdien på forsterkeren), men det er jo ikke akkurat særlig vanskelig å forfalske. Ikke at jeg anbefaler å gjøre det, dokumentforfalskning er en ganske alvorlig forbrytelse, noe mange kids med falsk legitimasjon har fått erfare.

Det beste er å få avsender til å merke pakken med en verdi under 200kr Det går fint i de fleste tilfeller, dersom det ikke er åpenbart at innholdet er verdt mer.

Å be avsender merke pakken som vareprøve er også en mulighet, men det er de også obs på, på lik linje med "gave"-merking.

 

Det som irriterer meg mest er faktisk ikke momsen, men det forbaskede gebyret, som er spesielt irriterende når verdien på pakken er lav.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har fått kvittering med pakker fra AFPOS. Og tollere vet neppe verdien på Saphirkrem, skotrær og børster. For de er vel et par skotrær bare et stykke tre og en fjær. Men gavemerking fra firmaer for å slippe unna begynner å bli så vanlig at jeg ikke tror jeg ville bedt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...