Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

I ull f eks? Tenker du med eller uten press? Vet ikke helt om jeg har sett slik bukse du tenker på i butikkene.. :)

 

(Og sikkert dumt spørsmål, men hvordan kan jeg sjekke om det er en blazer eller dressjakke? Ettersom du mente det hadde noe å si, liksom.)

Ja, i ull er å foretrekke. Du finner gode slike bukser på Follestad, Hans H og denslags butikker. Er det en blazer, så ville jeg som sagt gått for en koksgrå flanellbukse for å få en kontrast til den lyse jakken. Vet ikke hvem av oss lokeland svarte angående at en lysgrå bukse ikke passer, når det aldri ble foreslått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er fra Tiger of Sweden. Kommer opp med bilde asap, må bare lade telefonen litt. Om man ser veldig nøye etter så er det mørke grønne og noen få lilla og faktisk blå tråder sydd inn i stoffet. (Vet ikke om jeg greier å fange det opp på bildet en gang, så diskré det er..)

 

Og det ser ut som om den har litt ekstra i ermene å gå på. :)

Lenke til kommentar

Dressjakker er vel ikke dobbelt eller enkeltspent, altså rekke med metallknapper ytterst på ermet.

Så der vil du se forskjell :)

 

Hæ?

 

 

Det er snakk om kun loddrette sømmer. Mine google-skills påstår at såkalt "glen check" er mer ruter?

 

Får prøve med noen elendige bilder, da. Som sagt må ihvertfall ermene legges ned: (den indre knappen har falt av, så den henger litt rart.)

 

Det der er en dressjakke. Bruk den med dressbuksene som hører til, og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på losjakker: hvordan er lengden og fiten ellers på denne? (Kanskje ikke så lett å se, men den er altså navy, og har 6 knapper. Filippa K.)

 

De hadde en bukse fra Oscar Jacobsen (ull og flannel), men den var lysegrå. Utenom fargen virket den kjempegod. Det meste andre jeg fant var ekle blandingsbukser fra Tiger og sånt.

post-178114-0-06412500-1352992688_thumb.jpg

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...